Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten raskaana pystyy liikkumaan?

Vierailija
30.08.2022 |

Rv 25 ja olen ihan rampa. Ennen raskautta ja rv 15 saakka pystyin käymään kuntosalilla, juoksulenkillä, joogassa jne. Nyt tunnin kävelylenkkikin saa aikaan sen, että lonkka, lantio ja pakara huutaa hoosiannaa ja vetää kunnon krampit... Vähän väliä pitää pysähtyä ja himmailla. Neuvolassa vaan käskettiin mennä jaksamisen mukaan. Mitä jos ei vaan jaksa yhtään? Jäänkö vaan sohvalle?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alkuraskaudesta niin jäätävä väsymys että en jaksanut melkein edes pakollisia asioita hoitamaan, en liikkunut yhtään. Keskiraskaudessa jaksoin tehdä kävelylenkkejä. Loppuraskaudesta mieli ois jaksanut tehdä vaikka ja mitä, mutta kroppa laittoi vastaan ja jo 500m kävelyn jälkeen supisteli niin paljon ettei pystynyt jatkamaan. Kevyt pyöräily oli ok loppuraskaudesta.  Voinnin mukaan. Mun mielestä ei kannata tuntea huonoa omatuntoa jos ei jaksa tai pysty liikkumaan. Kerkeää sitä raskauden jälkeenkin. 

Vierailija
22/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskauden jälkeen on vain entistä vaikeampi lähteä liikkeelle, jos jäät jo noilla viikoilla sohvalle.

Liikunnalliset ihmiset päinvastoin palaavat innolla liikkumaan synnytyksestä toivuttuaan, oli raskausaikana voimia liikkua tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Minä olin nuori äiti, 25v, enkä huomannut muuta eroa kuin nopeamman hengästymisen ja loppuraskauden kömpelyyden. Mutta kuten sanottu, muutama kuukausi sinne tänne, ehtii sitä treenata joskus myöhemminkin. En oikein ymmärrä tätä, että pitäisi tuntea jotain syyllisyyttä, jos ei jumppaa raskaana hiki otsalla. Mitä ihmettä nyt taas. Oli se ysärillä helpompaa, kun sanottiin vaan, että tee mitä huvittaa, jos jaksat, ja syö muuten mitä vaan, kunhan et liikaa maksaa. Nykyään on vaikeampaa ja pitäisi ilmeisesti suorittaa koko ajan, raskaanakin, ja pyrkiä täydellisyyteen. Ei siihen tarvitse mennä mukaan. Lepää ihan rauhassa, jos sinulla on siihen mahdollisuus.

Vierailija
24/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka raskaana! Painan yli sata kiloo ja kuntoilen päivittäin.

Vierailija
25/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka raskaana! Painan yli sata kiloo ja kuntoilen päivittäin.

Samoin, helposti kävellyt jotain 10km lenkkejä vielä viimeisillä viikoilla. Mutta ei kaikki pysty liikkumaan raskaana ollessa. Tunnen yhden tytön joka sai lapsen 16v , nuori ja hoikka ja hyvä kuntoinen ja oli välillä jopa pyörätuolissa raskauden aikana. Ei todellakaan aina ole kiinni siitä mikä on ollut lähtökohtana.

Vierailija
26/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikut oman jaksamisen mukaan.

Kiertele vaikka ostoskeskuksia hyviä alennuksia etsien, saa levätä penkillä kun tarvitsee, eikä tarvitse hommata ulkoilu vaatetta niin paljon raskauden ajaksi ja saa ostettua kaikki mitä vauva tarvitsee ennen kuin hän syntyy.

Todellakaan ei pidä mennä mihinkään salille, raskaiden painojen nostaminen on nyt viimeisin asia mitä sais tehdä...

Hyh, just tälläiset ihmiset mua pelottaa varsinkin nyt kun oletettavasti olen itse ekaa kertaa raskaana.

Tästä vielä puuttuisi joku viittaus siihen että pitää ottaa miehen luottokortti mukaan tms mammalässytyspaskaa.