Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita sähkön hinnan nousu ei jännitä yhtään?

Vierailija
30.08.2022 |

Itselläni on kahden vuoden määräaikainen sopimus, joka päättyy kesällä 2024. Sähkön hinta sopimuksessa vakio, lasku tulee kuusi kertaa vuodessa ja on 65-75 euron välillä. Kaukolämpö, yläkerta lämpiää haloilla.

Ymmärrän, että ne joilla esim. talossa on sähkölämmitys, ovat huolissaan tulevasta, mutta on kai meitä muitakin, joita asia ei koske.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei jännitä. Olen hyvätuloinen, ja säästöön jää nyt jo paljon enemmän kuin voisin kuluttaa.

Vierailija
2/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska näen tilanteen olevan ohimenevä, melko nopeastikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä. Hyvätuloinen sinkku joka asun 50 neliön kaksiossa, kaukolämmitys. Ei se hinta niin paljon voi nousta, että mulle tulisi tässä mitään hätää sen kanssa.

Vierailija
4/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan toimeentulotukea, joten en maksa sähköstä senttiäkään. Olen jo oppinut, että pätkätöiden tekemisestä seuraa helposti ongelmia tukien ja muun kanssa, joten pysyn kaukana työelämästä enkä stressaa yhtään.

Vierailija
5/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas menette laput silmillä, ja luulette ettei tämä koske teitä.

Näkyyhän se teillekin yleisenä inflaationa, yhtiövastikkeissa ja vuokrissa ja palvelujen karsimisena + kallistumisena.

Ja entäpä jos se työpaikka pistää laput luukulle korkeiden energiahintojen takia? Tai siirtyy vain yövuoroon?

Myös valtio/muu julkinen sektori velkaantuu edelleen, joka näkyy verotuksena.

On vaan uskomattoman typerää väittää "ettei tää kosketa mua, koska mullon rahaa ja pitkä soppari."

Kyllä se koskettaa. Ehkä tosin vähemmän kuin jotain toista.

Mutta tällainen on tosiaan ajatuksenjuoksu joillakin. Ei koske mua.

Vierailija
6/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ziisus, mitä pässejä taas koko ketju täynnä.

Oikeasti? Jos joku ei kosketa teihin suoraan, niin se ei kosketa sitten myöskään mutkan kautta?

Miettikääs nyt ihan pikkuisen... jos pystytte.

Vierailija
7/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu panikoimaan asiasta vaikka ymmärrän kerrannaisvaikutukset. Ne koskevat itseäni mahdollisesti enemmän kuin itse sähkölasku. Minulla on tuore kiinteä sopimus ja pieni asunto joten sähkölasku tuskin nousee niin korkeasti että se aiheuttaisi huomattavia haasteita.

Enemmän pelottaa muiden tavaroiden ja tuotteiden hinnat sekä korkotason nousu. Ruotsissa esimerkiksi sukulaiseni mukaan korot ovat jo nyt moninkertaiset verrattuna vuoden takaiseen.

Vierailija
8/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakaan sähkön hinnannousu ei kosketa suoraan, koska sähkö sisältyy opiskelija-asuntoni vuokraan. Olen silti huolissani sähkön hinnan noususta, koska työskentelen opintojen ohelle tapahtuma-alalla. Tapahtumia järjestetään vähemmän, jos ihmisillä ei ole varaa maksaa niistä, ja se voi tietää isoa lovea minunkin lompsaani.

Vierailija
9/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten typeryys ei lakkaa koskaan hämmästyttämästä.

Vierailija
10/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vad hjälper det en att ens egen faktura är liten om andra inte har råd att köpa produkten av det jobbet du gör? Resten kan var och en klura ut själv.

Vierailija
11/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en panikoi, samanlainen soppari luin ap:lla. Ja isot puskurit tilillä. Mutta kyllä mä nykyistä hintatasoa silti huolestuttavana pidän koska kykenen empatiaan muita kohtaan, ja näen sillä olevan negatiivisia vaikutuksia yhteiskuntaan. Eikä ne määräaikaiset sopparitkaan ihan satavarmoja ole. Toivon että sähkön hintoja saadaan vapautettua suomen ja EU:n tasolla niin että ihmiset pystyvät jotenkin ennakoimaan kuukausikulunsa.

Vierailija
12/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pv kerrallaan mennään

Vierailija
13/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita, joille ei voi mitään, ei kannata murehtia. Nyt asialle ei voi mitään.

Seuraavissa vaaleissa vasta voi vaikuttaa. Vihervasemmiston tavoite on vähentää energiankulutusta, joten sähkön/energian/bensan yms. hinnan nousu on heille lahja taivaasta. He eivät tee mitään laskeakseen hintoja, vaan päinvastoin yrittävät laskea kulutusta kaikin keinoin.

Seuraavissa vaaleissa voi äänestämällä vaihtaa porukan sellaiseen, joka pakottaisi mm. käyttämättömänä olevat voimalat käyttöön nyt (yli 2000MW voimaloita OL3 lisäksi: Meripori, Helenin kaksi voimalaa yms.), ja huolehtisi, että bensaa/sähköä/vettä yms. saa järkevään hintaan.

Me olemme EUn ainoita maita, missä hallitus ei subventoi hintoja tukena kansalle. Meillä hallitus haluaa hinnat ylemmäs (bensassakin bio-osuuksien nostoa halutaan tehdä nyt!!).

Vierailija
14/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en panikoi, samanlainen soppari luin ap:lla. Ja isot puskurit tilillä. Mutta kyllä mä nykyistä hintatasoa silti huolestuttavana pidän koska kykenen empatiaan muita kohtaan, ja näen sillä olevan negatiivisia vaikutuksia yhteiskuntaan. Eikä ne määräaikaiset sopparitkaan ihan satavarmoja ole. Toivon että sähkön hintoja saadaan vapautettua suomen ja EU:n tasolla niin että ihmiset pystyvät jotenkin ennakoimaan kuukausikulunsa.

Sähköfirmat purkavat tommoset sopparit ensi talvena.

Vierailija
15/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas menette laput silmillä, ja luulette ettei tämä koske teitä.

Näkyyhän se teillekin yleisenä inflaationa, yhtiövastikkeissa ja vuokrissa ja palvelujen karsimisena + kallistumisena.

Ja entäpä jos se työpaikka pistää laput luukulle korkeiden energiahintojen takia? Tai siirtyy vain yövuoroon?

Myös valtio/muu julkinen sektori velkaantuu edelleen, joka näkyy verotuksena.

On vaan uskomattoman typerää väittää "ettei tää kosketa mua, koska mullon rahaa ja pitkä soppari."

Kyllä se koskettaa. Ehkä tosin vähemmän kuin jotain toista.

Mutta tällainen on tosiaan ajatuksenjuoksu joillakin. Ei koske mua.

Juuri tällainen panikointi ja pirujen maalaaminen seinille ärsyttää. Asun omistamassani omakotitalossa, ei ole yhtiövastikkeita tai vuokrakorotuksia murheena. Kiinteä, pitkä sopimus. Olen työssä isossa erittäin vakavaraisessa valtion virastossa, jonka toimintaan sähkönkulutus ei vaikuta millään lailla, enkä todellakaan usko, että meikäläistä tavallaista johtoryhmän sihteeriä siirretään yövuoroja tekemään sähkönkulutuksen takia.   

Inflaation ymmärrän ja ruoan hinnan kallistumisen juu, ne vaikuttavat kaikkien elämään, mutta ei tämä sähkön kallistuminen minun elämääni tule heilauttamaan mihinkään suuntaan. 

Vierailija
16/16 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa vaan tämä korotus, koska se on keinotekoisesti tehty

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan