Kuinka huolissaan pitää olla kun ferritiini oli 7?
Kommentit (9)
Omalla lapsella tuota luokkaa. Einole kukaan huolissaan. Rautaa alkoi syömän. Hemoglobiini hyvä. Koronarokotteet ilmeisesti tyhjää ferrit.
Ei vaikuttanu rokotteet mulla vaan runsaat kuukautiset. 3kk nyt oon syöny rautaa ja hb jo noussut.
ap
Vatsa ei kestä lisärautaa ja siksi mielelläni lopettaisin sen heti kun mahdollista.
ap
Mulla ollut vuosia, en ole huolissani. Rautakuuri nostaa vähän, sitten taas laskee. Ei tunnu olossa vaikka hb matalahko myös. Runsaat kuukautiset syynä.
Mulla alle 12 (tarkemmin ei mitata). Kahden vuoden rautakuurin jälkeen hemoglobiini noussut mutta ferritiini edelleen alle 12. Ei mitään oireita tästä.
Pitkä tie edessä nostaa ferritiini. Syy pitäisi hoitaa kuntoon ensin. Rautaa saa varautua tankkaamaan paljon ja kauan. Itsellä 2018 ferritiini 7, 2022 36. Tytöllä 11v 2018 16, 2022 7 rautalisästä huolimatta.
Minulla 3. 185/72kg. Hb. 68.
Pyörryin pari kertaa kotona ja muutenkin oli tokkurainen olo koko ajan. Horjuin kävellessäni. Kävin lääkärissä - toinen sanoi, että syö rautaa ja lepää - ei auttanut.
Toinen tilasi kotisairaalan antamaan punasoluja kotiin viikonloppuna, lähetteen tähystykseen ja rautainfuusion antoon sairaalaan.
Löytyi syy, mutta arvaatteko kumpi oli julkinen terveyskeskus, kumpi yksityinen?
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuttanu rokotteet mulla vaan runsaat kuukautiset. 3kk nyt oon syöny rautaa ja hb jo noussut.
ap
Tulikohan ne runsaat kuukautiset sitten niistä koronarokotteista? Eli luultavasti johtui niistä.
Tosi hitaasti palautuu arvot normaaliksi. Minulla oli 9 vuosi sitten, nyt 18.