Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopilla taas marjoja

Vierailija
29.08.2022 |

Ois kuulemma 10 litraa mustikoita, omenia pari ämpärillustä, karviaisia.
En jaksa, tuputtais niitä muille tai antais vaikka jossain kyläryhmässä.
Meillä ei syödä marjoja, ei lapsetkaan tykkää, hedelmiä ja tomaattia syövät. Mitä edes voi omenista tehdä talven varaksi, eivät ole hyvänmakuisia.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anopilla pakkomielteenä tuo meidän viinimarjapensas. Kauhea ongelma jos ei justiinsa olla poimimassa kun marjoja näkyy. No, nyt se olikin varkain käynyt poimimassa meidän marjat...

Vierailija
2/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä anopilla pakkomielteenä tuo meidän viinimarjapensas. Kauhea ongelma jos ei justiinsa olla poimimassa kun marjoja näkyy. No, nyt se olikin varkain käynyt poimimassa meidän marjat...

Yksi viinimarjapensas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi viinimarjapensas?

No anteeksi, viinimarjapensaat!

Vierailija
4/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenoista tulee hyvää sosetta puuron päälle. Tai omenapiirakkaa. Asenneongelmalle kuulostaa tuo sinun "ongelma" anopin kanssa.

Vierailija
5/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy jollekin joka haluaa

Vierailija
6/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omenoista tulee hyvää sosetta puuron päälle. Tai omenapiirakkaa. Asenneongelmalle kuulostaa tuo sinun "ongelma" anopin kanssa.

En saa lapsia syömään puuroa. Koulussakin inhoavat puuropäiviä. Ja marjasoppia eivöt siedä. Ja nehän on sokeria ja perunajauhoja.

Vierailija
7/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa no aivan sama miltä kuulostaa, mutta joka hemmetin vuosi pitää sen tehdä siitä ongelma. Ollaan ajateltukin kaataa koko pensaat pois niin eipä tarvi ensi vuonna kehittää stressiä siitä. Sitä paitsi hänelle ei kuulu se poimitaanko vai ei tämä on meidän piha ja koti.

Vierailija
8/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, saisinpa marjoja ja omenoita!

Vierailija
9/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi parka :(. Kaikenlaisesta te miniät otattekin hernun nokkaan.

Free anoppi :)

Vierailija
10/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi parka :(. Kaikenlaisesta te miniät otattekin hernun nokkaan.

Free anoppi :)

No eipä anopin poikakaan tykkää että...

Vierailija
11/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoisa ehdoton terveyshyöty verisuonille ja sydämelle.Opeta lapsesi syömän niitä kuin opetelle itsekkin.Omenahan kauas ei puusta putoa.Etkö omista mehulinko ?Omenassakin on valtava hyöty keuhkoille ja päärynävartalolle.

Vierailija
12/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko anopilla puolukkapäivät?

Vierailija
13/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä voin ottaa. Anoppikin kelpaisi, jäi ikävä edellistä eron jälkeen :D

Vierailija
14/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin laittanut kaikki omenat mehumaijalla mehuksi. Tänä vuonna ei tule mehua, kun täällä ei ole omenoitakaan, pihlajanmarjakoi on tuhonnut sadon.

Mustikoita ostin sangollisen paikalliselta kerääjältä suoraan. Herkkua jugurtin kanssa.

Vierailija
15/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kyllä joskus alkuaikoina mainitsi että kotona syötiin paljon marjoja ja omenia ja äiti teki niistä hyvä ruokia ja leipoi piirakoita yms.

Totesin silloin että muuttakoon äidille, minä en oo emäntä enkä asu keittiössä. Luokseni jäi.

Vierailija
16/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä. Kohta sitten valitat, että ruoka on kallista.

Vierailija
17/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuivaan omenat. Ne on ihania.

Marjat pakastan ja käytän hilloihin, mehuihin ja piirakoihin.

Kaikkea myös syldään tuoreeltaan paljon eikä tarvitse ostaa kaupasta mitään.

Vierailija
18/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kyllä joskus alkuaikoina mainitsi että kotona syötiin paljon marjoja ja omenia ja äiti teki niistä hyvä ruokia ja leipoi piirakoita yms.

Totesin silloin että muuttakoon äidille, minä en oo emäntä enkä asu keittiössä. Luokseni jäi.

Höh no mikä estää miestäsi tekemästä näitä. Ei sun tarvi.

Vierailija
19/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi pakastin ja kylmätilat, voisitte lähettää kaikki anoppinne tänne tai no ei liian montaa anoppia. Pienituloiset ottaisivat mielellään lähiössä ja muualla vitamiinit, ehkä joku iäkäs yksinasuvakin.

Vierailija
20/35 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin etenkin mustikat mielelläni! Syön niitä jogurtin kanssa.

Olen itse huono leipomaan, mutta äitini leipoi aikoinaan paljon mustikkapiirakkaa, omenista tehtiin mehua ja hilloa, sekä omenapiirakkaa tai uuniomenoita. Piirakka ja uuniomenat olivat herkullisia vaniljakiisselin tai jäätelön kanssa!