Anopilla taas marjoja
Ois kuulemma 10 litraa mustikoita, omenia pari ämpärillustä, karviaisia.
En jaksa, tuputtais niitä muille tai antais vaikka jossain kyläryhmässä.
Meillä ei syödä marjoja, ei lapsetkaan tykkää, hedelmiä ja tomaattia syövät. Mitä edes voi omenista tehdä talven varaksi, eivät ole hyvänmakuisia.
Kommentit (35)
Opeta ne aneemiset kakarasi tekemään edes smoothieita, jos ovat niin siiviläkurkkuja ettei muuten marjat maistu.
Teillä ei taideta juuri muitakaan kasviksia syödä?
Voi että, olisin ikionnellinen! Nyt yritän kerätä itse minkä ehdin, mutta en koskaan saa tarpeeksi marjoja säilöön. Todellakin ottaisin valmiiksi poimitut ilolla vastaan! Omenoitakaan ei ole, ja tekisin niistä soseita pakastimeen ja kuivaisin. Karviaisista hilloa. Karviaiset ja mustikat ovat myös niin hyviä tuoreena puurossa tai jugurtissa. Mun lapset tykkää, kun ovat tottuneet.
Vierailija kirjoitti:
Meillä anopilla pakkomielteenä tuo meidän viinimarjapensas. Kauhea ongelma jos ei justiinsa olla poimimassa kun marjoja näkyy. No, nyt se olikin varkain käynyt poimimassa meidän marjat...
Ihan sama juttu meillä. Hermot meni ja sanoin anopille että kasvatankin marjoja linnuille enkä itselleni :D Suuttui ja tuhahteli sitten.
Olen sanonut pari kertaa, että ämpärillinen mustikoita on 50 e arvoinen, sen verran pitäisi antaa meille rahaa joka kerta, kun kantaa tyttärelleen marjoja. Anoppi vain pyörittelee silmiään ja sanoo, että ei ole vaihtoehtona ottaa rahaa tai mustikoita. Miehelle sanoin toissapäivänä, että omenoista ainakin pitää meidän saada korvaus, ei se niin voi mennä, että tyttärelle viedään satasten arvosta puutarhan satoa eikä meille euroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä anopilla pakkomielteenä tuo meidän viinimarjapensas. Kauhea ongelma jos ei justiinsa olla poimimassa kun marjoja näkyy. No, nyt se olikin varkain käynyt poimimassa meidän marjat...
Ihan sama juttu meillä. Hermot meni ja sanoin anopille että kasvatankin marjoja linnuille enkä itselleni :D Suuttui ja tuhahteli sitten.
:D hyvä sinä! Minä myös sanoin, että syöhän ne linnut ja tarvii nekin ruokaa, mutta ei ahne pitää olla ja itselle vaan kaikki:D ( sarkasmia)
Tämäkin ongelma tulee poistumaan viimeistään parin vuoden sisällä, kun ruoka kallistuu kaiken muun lisäksi, ja tulee pula kaikesta.
Täytyy olla tavallisen uusavuton ihminen, jos ei muka keksi mitään laitettavaa marjoista ja omenoista. Niistähän voi tehdä vaikka pirtelöä, smoothieta, laittaa jogurtin sekaan tms. On muitakin vaihtoehtoja, kuin kiisseli tai piirakka. Omenat voi viedä vaikka mehuasemalle. Tulee hyvää tuoremehua.
Jos et itse osaa käyttää, anna jollekin, joka osaa arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omenoista tulee hyvää sosetta puuron päälle. Tai omenapiirakkaa. Asenneongelmalle kuulostaa tuo sinun "ongelma" anopin kanssa.
En saa lapsia syömään puuroa. Koulussakin inhoavat puuropäiviä. Ja marjasoppia eivöt siedä. Ja nehän on sokeria ja perunajauhoja.
Kyllä mun marjasopassa on marjoja.... Ei yhtään sokeria ja pari lusikallista perunajauhoa.
Omenat ovat pihlajamarjakoin syömiä eikä niitä paljoa tullutkaan.
Mustia ja punaisia viinimarjoja syödään ja poimitaan juuri nyt. Karviaiset eivät ole kypsiä. Linnut saa syödä jämät.
Mä ottaisin niin mielelläni meille! Ihan älytöntä tuollainen kitinä. Mitä ihmettä ap:n perheessä syödään jotta saa tarpeeksi vitamiineja ym?
Olisin onnellinen ja kiitollinen, jos saisin valmiiksi poimittuina suomalaisia marjoja ja omenoita. Olet todella kiittämätön ihminen. Moni olisi onnellinen sinun asemassasi.
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin etenkin mustikat mielelläni! Syön niitä jogurtin kanssa.
Olen itse huono leipomaan, mutta äitini leipoi aikoinaan paljon mustikkapiirakkaa, omenista tehtiin mehua ja hilloa, sekä omenapiirakkaa tai uuniomenoita. Piirakka ja uuniomenat olivat herkullisia vaniljakiisselin tai jäätelön kanssa!
Uuniomenat! Nam!
Pilkot omenat, keität niitä vähässä vedessä pehmeäksi, sokeria tarpeen mukaan, soseutat, ja sose pakkaseen. Omenasose käy vaikka smoothieihin tai murojen tai myslin kanssa tai vaikka jugurtin sekaan. Kai ne sinun kakarasi sentään smoothieita juovat?
Sittenpä teillä Sairastetaankin Usein kun ei lapsenne saa vitamiineja .
Tomaatti on vesikasvi jossa EI ole niin paljon vitamiineja kuin mustikoissa, puolukoista, karpaloissa, herkukoisss, suomuuraimissa, vadelmissa, manikoissa.
Vielä enemmän tyrnimarjoissa!
Karpalo ja puolukka auttavat virtsatien tulehdukssa.