Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~0~Helmikuisten pe-la-su~0~

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai enkö vaan bongannut sitä mistään?

Meillä on huomenna ristiäiset ja muuten vaan kovaa tenttiin lukemista. Siinä menee tämäkin viikonloppu.

Aamulla kävin labrassa, maanantaina tiedän tarkemmin veri-ja pissakokeiden tuloksista.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

sjt+pikkumies 26+3

Vierailija
2/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo, että täällä olisi pitkäkin pino luettavana, kun ehdein vasta nyt koneelle!

Aamulla kerkesin pyyhkimään pölyt ja imuroimaan koko huushollin ennen hoitolasten tuloa. Ei tarvitse sitten enää kuin mopata lasten kotiinlähdön jälkeen. Pääsee nopeammin aloittamaan viikonlopun ja vaan olemaan!

Himoista oli ollut eilisessä pinossa juttua. Viime odotuksessa kannoin kaupasta pussitolkulla vihreitä omenoita ja appelsiineja. Sitruunajääteetä meni myös litra kaupalla. Nyt himot on vähän eri kategoriasta... suklaata on saatava päivittäin, varsinkin näin päivällä ja sitten taas myöhään illalla. Olin aivan taivaassa, kun mies toi kaupasta joulusuklaata, joka siis on suurin intohimoni!! Myös suklaapisarakeksejä menee n.20kpl:tta per kahvikupillinen :) Tosin juon kahvia nykyään tosi harvoin...seli-seli! Kauhulla odotan tulevia kiloja himojeni ja liikumattomuuteni takia. Viime raskaudessa sentään kävelin aina töihin ja kävin koiran kanssa lenkilla kolme kertaa päivässä, nyt en tee mitään!!! Vielä ei ole liian myöhäistä...

Onko teillä päinvastaisesti sitten joitakin ruokia tai hajuja, joita ette juuri nyt pysty ollenkaan sietämään? Mä en ole liiemmin huomannut mitään, paitsi että hajuaisti on musta nyt jotenkin tarkempi. Kaikki pahat hajut ärsyttää ja oksettaa herkemmin. Kahvia tosiaan olen ennen juonut useammankin kupin päivässä, mutta nyt en välttämättä juo kupillistakaan viikossa. Ei maistu! Ällöttää ja tulee huono olo.

Huomenna olisi kaverin lapsen 2-vuotissynttärit ja miehen kotipeli, muuten ei mitään ihmeellistä ohjelmaa.

Viikonloppuja kaikille ja muistakaahan rentoutua!!!

Halein Pessi80 rv22+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tänään hiljaista..

Mitenkäs muistinko oikein että Loviisalla oli tänään ultra tutkimus? Täällä peukut ja varpaat pystyssä..

Ja mammutti oli saanut viikolla hyviä kuulumisia masu asukista, olipa mukava kuulla että kaikki oli vihdoin kunnossa ja pääset nauttimaan vihdoin ja viimein raskaudesta:)

Ja uusiakin oli tullut joukkoon mukaan, tervetuloa minukin puolesta..

Tänään oli neuvolalääkäri, supistelu on saaunut aikaan sen että kohdunsuu oli sormelle auki, sain lähetteen phks.iin. Muuten kaikki oli ihan ok.

Hyviä viikonloppuja helmille..

t.oona+ pömppis 26+1

Vierailija
4/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosiaan ollut hiljainen päivä..onko muilla nettiyhteyksissä häikkää ilman vuoksi vai missä te luuraatte?

Täällä Oulun läänissä tosiaan tulee lunta kauheena ja tuulee..saa nähä pääsekö kohta enään liikkumaan tuolla kun lunta sataa koko ajan.:D

Himoista ja yökötyksistä oli puhetta..mulla on nyt ollut himona mandariinit..niitä pitää aina olla ISO pussillinen kotona..toinen mikä himottaa on mansikkajäätelö jota tosin koitan olla syömättä kauheesti,kolmas himo on Kunto näkkärit,NAM. Onneksi näin suht terveellisiä mun himot..välillä toki tulee niin HIRVEE suklaan himo että pakko ostaa..onneksi sitäkin aika harvoin.

Ja sitten mitkä ällöttää niin on jauheliha..on ällöttänyt koko raskausajan..ja muutenkin lihojen haju ällöttää..ja ruisleivän haju ja maku..yöks..muita ei kyllä nyt ainakaan tule mieleen.

Rauhallisesti on nyt pitänyt ottaa kun on meinannu supistella..onneksi sit tänään lapset menee yökylään niin saan levätä kunnolla..jospa ne suppailut siitä menis ohi.

Miehen kans oli puhetta että haetaan pizzaa ja leffoja ja rentoudutaan kunnolla.Ehkä saunotaan jne.Huomenna sitten pitääkin heti aamusella lähtä katteleen tapetteja,laminaatteja jne.

Eikait tässä sen ihmeempiä..erittäin lumista päivää kaikille!=) Ja hauskaa ivikonloppua!

Jonzu ja " väinö" 24+0

Vierailija
5/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaankin on ilman vuoksi sähköt pätkineet niin, etten oo viittiny aikasemmin yrittääkään pinoutua, ettei katkee kesken tarinan..

Täällä sataa ihan puhtaasti vettä ja käy kauhee tuuli.

Lunta sais kyllä jo ton veden sijasta tulla!

Loviisan kuulumisia tosiaan jännityksellä odotellaan! Pidetään porukalla peukut ja ukkovarpaat kohti kattoa, että saavat hyviä uutisia!!

Mulla intohimona on (jos jotain pitäs mainita) mandariinit/satsumat (mitä ovatkaan) ja suklaa, mutta ne ei kyllä oo raskaudesta johtuvia vaan kuuluu ihan mun normaaleihin intohimoihin..Tosin taitaa nyt tehdä niitä vaan enemmän ja useammin mieli!

..voi ei..pojan kaverilla kahdelta synttärit ja lahja on vielä kaupassa..kääk! Pakko mennä..

m & V rv 24

Vierailija
6/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pian pääsee töistä pois ja sitten tyttöjä hakemaan hoidosta. Ajateltiin mennä pyörimään kauppakeskuksiin ja käydään varmaan syömässäkin perjantain kunniaksi.

Mullakin on viime aikoina myös supistellut aika lailla ja viikonloppuna kun olimme miehen kanssa Köpiksessä ja pyöräiltiin kaksi päivää, niin loppujen lopuksi oli jo niin väsynyt, että aina kun istahti satulaan, niin oikein vihlaisi mahan pohjasta....

Mulla on ensi viikolla neuvolalääkäri, niin saa nähdä, että onko supistelut tehneet mitään ihmeellistä. Luultavasti eivät, koska kahden ekan kohdallakaan ei ole tapahtunut mitään vaikka la:t ovat tulleet ja menneet :)

Onko teillä muilla lisääntynyt valkovuoto? Mulla on nyt ihan parin päivän sisällä tullut valkovuotoa aika runsaastikin kun tähän asti ei ole oikeastaan ollut ollenkaan. Onkos tämä oire jostain?

Hyvää viikonlopun viettoa kaikille!

Sarpaneva 25+2 vko

Vierailija
7/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudumpas nyt minäkin...

Valkovuoto on hieman lisääntynyt ja siitä ajattelin seuraavas neuvolas hieman kysäistä. Himoja on lähinnä grilliruokaan (tosi terveellistä) ja sitten mandariinei/satsumia, appelssiinei ja omenoit kuluu ihan älyttömästi. namskis :)

Odottelut menee mainiosti, mutta väsyttää. Eli vaiks nukkuu 8-9h pittää vetäst päivätirsat. Ja illalla jo ennen kymmentä olen jo melkoisen väsy. Kävellä ollaan koitettu kovasti ettei ihan kunto rapistu, mutta heti kun liikkuu hiemankin enenmän niin nyytti alkaa potkia monottaa ihan kauheesti.

Täällä jos tuo lumimyrsky jatkuu niin kohta on jo 20 centtii lunta :) ihanaa talvi tulee!!

Jos menisi pikku päivä torkuille ennen kuin tyttö tulee kaverinsa luota.

Hyviä vointeja kaikille :)

Emppu-mamma80 ja " Eetu" 23+1

Vierailija
8/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meillä oli tosiaan tänään se ultra äitiyspolilla vauvan hieman liian suurien munuaisaltaiden takia. Tänään sitten selvisi että munuaiset on kyllä ihan kunnossa, mitat kutistunu aika paljon!! Meinattiin jo hihkasta riemusta, kun sitten kuultiin että joudutaan kuitenkin vielä parin viikon päästä uudestaan kontrolliin.. Nyt syynä ei olekaan munuaiset vaan vauvan hieman liian iso vatsalaukku. Lääkäri ei kuitenkaan ollut mitenkään erityisen huolestunu, sanoi vaan että tsekataan nyt vielä kerran niin saatte sitten loppuajan vaan nauttia odotuksesta. Toivotaan nyt kovasti että kyseessä on jälleen vaan joku ohimenevä juttu. Joka tapauksessa oli ihana nähä tytteli taas kerran, painoo tasan 500g. Siellä se kovasti möngers ja vilkutteli.

Nyt on tosi väsy olo, jotenkin kai jännitys laukee, eikä oikeen vieläkään tiiä miten suhtautua tähän uusimpaan tietoon. Onko kukaan muuten kuullu koskaan mitään vauvan laajentuneesta mahalaukusta?? Mulle tää oli taas ihan uus juttu...

loviisa rv 22+4

Vierailija
9/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loviisa: Minä niin toivoin, että olisitte saanut jo hyviä uutisia!

tiedän ihan tasan tarkkaan miltä tuntuu kun tutkimuksen jälkeen onkin uusi huolenaihe, eikä oikein pääse huokaisemaan helpotuksesta..

Onneksi kuitenkin ne munuaiset on kunnossa ja jos se lääkäri sanoi, ettei ole kovasti syytä huoleen sen mahalaukun kanssa, niin etteköhän tekin selviä ihan vaan säikähdyksellä näistä tutkimuksista, niin kuin mekin!

Toki se asia mietityttää ja huolestuttaa just tasan niin kauan, että saa tiedon mikä siellä oikeasti on, eikä sitä pysty unohtaan..

Täällä pidän peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki on kunnossa!

Koitahan olla liikaa stressaamatta asialla! (tiedän ettei oo helppoo!)

Nykyään tutkitaan niin tarkasti, että näitä vääriä hälyytyksiä tulee liikaa!

m & V

Vierailija
10/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko korjata jos joku sattuu huomaan Hirvittävän mokan..= )

Vierailija
11/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissuli..

Loviisa oli käynyt lääkärissä ja saanut hyviä ja vähän huonompia uutisia, toivottavasti kaikki kuitenkin on kunnossa. Odottavan aika on niiin pitkä.. Toivotaan että kahden viikon kuluttua pääset jo tuulettamaan..

Minä kävin neuvolalääkärin lähetteellä tänään äitiyspolilla, kohdunsuu oli pehmentynyt, sormelle auki ja kanavaa jäljellä 2,5cm. Ehdottivat että olisin jäänyt sairaalaan sisään, sairaala kammoisena kuitenkin päädyin koti lepoon. Ei siivoamista, ei kauppareissuja, ei mitään.. Itku meinaa tulla, kun tällä yksin homehdun. Mieskin tulee vasta maanantaina kotiin. Kysyin supistelujen esto lääkkeestä, saa kuulemma ainoastaan jos jää sairaalaan sisään, tietääkö kukaan miksi se näin on? Kahden viikon päästä on kontroli.

Mielihaluista oli ollut puhetta, täällä mandariinit ja paahdettu ruisleipä on edelleen kova sana, toki suklaatakin pitää saada melkein päivittäin. Oletteko huomanneet että joulusuklaatkin on jo saapuneet kauppoihin, nami:)

Hyviä perjantai-iltoja toivotteleepi oona+pömppis 26+1

Vierailija
12/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on porukoille taas tapahtunut! Tosi iloinen olin mammutin hyvistä uutisista ja kai Loviisakin sai enemmän parempia kuin huonoja uutisia??? Toivottavasti Oonan tilanne rauhoittuu levolla.

Täällä on alkanut maha kasvaa ;) saattaa kyllä liittyä noihin himoihin, sillä tällä viikolla olen vedellt korvapuusteja oikein urakalla!!! eka asia mitä on kummankaan raskauden aikana pitänyt oikein erikseen lähteä kaupasta hakemaan! Suolakurkkuja tekee myös mieli, mutta ei mitenkään hysteerisesti. Ostan kun kaupassa saan hajun! Mulle on iskenyt väsy oikeestaan vasta nyt. Ja tietty samaan aikaan 2v yrittää luopua päikkäreistä... No nukkuu (jos nukkuu) vielä pinnasängyssä, joten lataan sen täyteen leluja ja annan mölytä siellä kun itse torkahdan.

Meillä on ensi viikolla 4D-ultra enkä millään malta odottaa!!!Anoppi tulee vahtiin poikaa että pääsen heti osteleen oikean värisiä vaatteita. Kai se siä 4D aina se sukupuoli selviää???? Miehen kanssa kyllä veikataan, et " Eemeli" todella on poika. Ainut mikä viittais tyttöön on äidin kauhean näköinen naama....

Terkuin Sole & Eemeli kai 23+2, en pysy enää mukana viikoissa

Vierailija
13/23 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuun mamma on todella innoissaan. Koko päivän on ollut melkoinen lumimyräkkä. Lunta on pihalla jo aianskin 30cm! Muksu kaiveli jo liukurin esiin ja laskee mäkeä ihan intona. Minä rakastan aitoa talvea ja pikkuasukkikin masussa tuntuu olevan niin innoissaan ettei potkimisesta meinaa loppua tullakkaan :)

Jossu:lle terkkui, mie löysin muuten ne viivi ja wagner pyjamat taas :) Eiku ostoksille.

Tää nyt oli tämmöistä omaa napaa, anteeksi siitä. Mutta mitä pidemmälle talvi menee sitä lähenmäksi pääsen aikaa jolloin saan oman pikkunyytin syliin :)

Vointeja kaikille ja onnellista odotusta

Emppu-mamma80 ja " Eetu" 23+1

Vierailija
14/23 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, täälläkin sataa lunta!!! Tosin hirvittää lähteä ajamaan kesärenkailla, kun tienpinta on tosi liukas ja meillä on vielä sellainen laiva ajettavana... Vaihdettiin autoa kesällä, joten en ole tällä autolla liukkailla ajanut.

Mies lähtee hakemaan vanhasta kodistamme keinuja ja hiekkalaatikkoa. Kurja ilma siihen touhuun... 15.00 olisi ne 2-vuotissynttärit ja sen jälkeen mennään katsomaan miehen kotipeliä.

Eilen illalla asukki jytäsi ja möyri oikein kunnolla! Vatsa oli ihan ihmeellisen muotoinen, kun kaveri heitteli kuperkeikkoja :) Isikin tunsi liikkeet nyt kunnolla ja näki myllerrykset. Yleensä asukki on lakannut liikkumasta, kun isi laittaa käden masulle. Ihanaa!!! Tänään pitää taas kuvata masua, kun huomasin, että esikoismasustakin on tällä viikolla otettu kuva. Noin niinkuin vertailun vuoksi...

Harrastaako kukaan muu vatsansa kuvaamista? Meillä on otettu kuva viikolla 20 ja nyt rv23. Sitten taas tasan 30 ja jne...

Nyt lähden nauttimaan miehen valmistamaa aamupalaa <3

lumesta sekaisin, Pessi80 rv23

Vierailija
15/23 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonalle ekaks halit..Kurjaa joutua vaan olemaan ihan hissukseen vielä jos vaihtoehtona on sairaalalepo.

Veikkaisin, että siinä lääkityksessä on omat riskinsä ja jos sitä annetaan, niin sit täytyy olla sairaalassa tarkkailussa. Varmaa tietoo asiasta ei oo..

Meille satoi kanssa ensilumi, joka sulaa kyllä vielä pois, mutta ehdin kuitenkin koiran kanssa lumiseen maisemaan aamulla käveleen! Koirakin oli ihan onnessaan kun oli lunta satanut!

Apinan raivolla olen etsinyt toppavaatteita, mitä oon viimekeväänä " hukannut" johonkin varmaan talteen.. Paikkoja ei oo montaa missä ne vois olla, mutta mistään en oo niitä löytäny. Alkaa pikkasen ahistaan, kun lapset käy vähän väliä pyytämässä kuivia hanskoja ym. eikä kunnollisia meinaa löytyä, kun ne on niin hyvässä tallessa!

...eikun etsimään takas..

mammutti & Vilppu rv 24+1

Vierailija
16/23 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkblue]Oona05:lle vaan haluaisin kommentoida noista supistuksista.

Edellistä lastani odottaessa mulla alkoi kivuliaat supistukset viikoilla 18. Kävin ultrassa ja tutkimuksissa viikoilla 20+ ja kohdunkaula auki, lyhentynyt ja suu sormelle auki. Eli hyvin samanlainen tilanne kuin sinulla. Olin yhden yön sairaalassa tiputuksessa, jossa sain supistuksia estävää lääkettä ja kohdunsuu " meni kiinni" . Sen jälkeen söin koko raskauden

Adalat Oros

- nimistä lääkettä, joka on siis supistuksia estävää. Minulle tätä lääkettä määräsi sairaalan ylilääkäri, joka on työtään tehnyt 30 vuotta. Nyt toisessa raskaudessani olen viikolla 16 ja aloitin maanantaina saman lääkityksen. Eli aika kummalliselta kuullostaisi, etteivät anna lääkettä, mikäli ei jää sairaalaan.

Suosittelen menemään eri lääkärille tai vaikka yksityiselle, joka osaisi sanoa asiasta enemmän.

Itselle tuo lääke oli kullanarvoinen, en olisi varmaan järjissäni, jos olisin tuolloin joutunut vuodelepoon. ;) Ja samaten nyt, viikkoja on vähän, esikko uhmaiässä ja supistukset vaivaa. Mitä tekisinkään ilman tuota lääkettä... koitapa kaksivuotiaalle selittää ettei äiti saa tehdä mitään.

Toivottavasti supistuksesi saadaan kuriin ja saat nauttia loppuraskaudesta rauhassa. =)

~Murmutti 16+2 huhtikuisista, perässä tullaan ;)[/color]

Vierailija
17/23 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh... onpas täällä taas uusia. Viikon nettipimennon jälkeen jouduin oikein tarkistamaan, että luinko varmasti helmikuisten pinoa kun oli niin paljon nikkejä joita en tunnistanut. Mutta oikeahan se oli =) Mukavaa näin, onkin ollut aika hiljaista.

Itselle ei oikein uutta, vointi on ensimmäistä kertaa 20 viikkoon hyvä... ehkä se siis tästä. Välillä supistelee mutta oletan sen kuuluvan asiaan. Olen laitellut vauvan tavaroita paikoilleen, koska ikinä ei voi tietää mihin suuntaan olo menee. Onhan sitten ainakin kaikki valmiina vaikka joutuisi ottamaan loppuajan rauhallisemmin.

Päivittelin taas meidän listaa mutta siellä on varmasti paljon virheitä ja pahoittelut tästä. Ilmoitelkaa ihmeessä niin korjailen niitä sitten. Jokainen värejä käyttänyt varmasti pystyy kuvittelemaan miltä lista minun koneella näyttää... vähän enemmän tekstiä kuin tässä täällä näkyvässä =)

Olen alkanut jo pohtia mikä olisi järkevin tapa lisäillä sinne syntyneet... onhan tässä tietysti vielä aikaa...

Mukavaa viikonloppua ja vointia kaikille

MyQ 25+3

Vierailija
18/23 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Huhuilen jälleen SillySausagea ja RvaPomeloa ynnä muita, jotka on pitkään ollut hiljaa..!!

Olisi kiva pitkästä aikaa kuulla mitä teille kuuluu! [/color]

mammutti taas

Vierailija
19/23 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) kuuluu pitkästä aikaa ihan hyvää, eilen oli vaan pari voimakasta pitkäkestoista supistusta ja tänään ei ole ollut vielä yhtään :0). Papu myllertää eniten aamuisin ja iltaisin, päivisin on aika hiljaista, yö herätyksiäkään ei oo tullu pariin yöhön. Jumppatuokioita on mukava seurata potkuja sinne tänne masua, eniten navan seutuville. Hikkaa en oo vielä bongannu.

Himoista/inhokeista oli juttua; himoihin kuuluu viinirypäleet, niitä menee n.1kg joka päivä ja a-piimää menee n.1l. Inhokkeihin kuuluu kana ja kala, ennen en syönyt oikeestaan ollenkaan punaista lihaa vaan kanaa ja kalaa ja nyt ei missään nimessä noita vaan punaista lihaa.

Tänään sain kaverilta ison kasan vauvan vaatteita ja sitterin. Nyt alkaa olemaan tarpeeksi pieniä vaatteita ja tavaratkin kasassa. Ootteko jo pesseet ja silittäneet vaatteet valmiiksi?

Äippä ja Papu 22+5

Vierailija
20/23 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olipas kiva huomata jonkun huhuilevan! Viime viikot on olleet töissä kiireisiä, mikä väsymyksen ja vieläkin ajoittain vaivaavan pahoinvoinnin kanssa ei ole kovin kiva yhdistelmä...syy, miksi en ole kirjoitellut on siis yksinkertaisesti ajan puute ja jaksamattomuus. Enskojen puolella kirjoittelen joskus, ja msn-yhteisössä sitten aktiivisesti. Teidän kuulumisia käyn toki useamman kerran viikossa lukemassa, mutta oma kirjoittelu on jäänyt :( (tulipas luuseri-olo tästä selittelystä! :)

Oma vointi ei siis edelleenkään ole mitenkään kovin hyvä, mutta vauvalla tuntuis olevan kaikki hyvin. Maanantaina on ultra, ja keskiviikkona neuvolalääkäri. Niin, ja minun paino on vihdoin lähtenyt nousemaan - omien punnitusten mukaan noin kilo tullut! Jiiihaa!!

Nyt on silmät jo ihan ristissä, en tajua mitä teen jalkeilla vielä tähän aikaan kun nukkumaanmenoaika on yleensä n. klo 20-21....yritän aktivoitua jatkossa kirjoittelussa ja toivottelen kaikille lämpöä ja hyvää oloa syysmyrskyjen keskelle!

Makkara 24+5