Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä kertaa tarjolla sähkötalkoot

Vierailija
29.08.2022 |

Sähkön vuosikulutukseni on ollut n.1300kWh. Se on minusta vähän. Hinta ei ole. Sitten on niitä, joiden sekä henkilökohtainen että perhekohtainen sähkön tarve on suurempaa. Uskoisin, että mitä enemmän erilaista konetta ja tekniikkaa ja tilaa ja kiinteistöjä ym. sitä enemmän, vaikka olisikin mietitty energiatehokkuutta?

Tuloni ovat toistaiseksi matalat. Nyt kun käytännössä ihan kaikki eläminen kallistuu rysäyksellä, kaikki pienituloiset riippumatta perhekoosta ja siitä, onko palkka pieni vai etuudet pieniä, ovat pulassa. Esimerkiksi tukien lisäykset eivät työmarkkinatuella olevaa hirveästi auta (eikä myöskään pahansuopuuteen perustuvat syytökset ja syyllistämiset). Sähkö- ja ruokakaaosta ja muuta ei silti ainakaan toistaiseksi ole tarkoitus suitsia. Siihen ei riitä samanlaista kiinnostusta kuin yritysosinkojen varmistamiseen.

Sitten on näitä vetoomuksia. Tuoreessa muistissa on vielä Sipilän vetoomus talkoista, joihin ilmeisesti oli tarkoitus osallistua kaikkien muiden paitsi erityisen hyväosaisten. Sitten ollut näitä koronavetoomuksia ja toimintaa, joissa alku ja loppu vaikuttivat kovasti samanlaiselta myöhemmin tulevaa laskua lukuunottamatta. Nyt tämä sähkövetoomus. Milloin mitäkin vetoomusta. Minulla on hyvän aikaa ollut sellainen olo, että minulle esitetään kaiken aikaa kaikenlaisia vetoomuksia ja samalla pitäisi maksella eri vetoojien rällästämistä ja mokia. Kyse ei ole edes siitä, otanko itse vastuun itsestäni vai en, vaan siitä, mitä todella voin tehdä. Kokemus on, onko myös minuun sitouduttu vai peräänkuulutetaanko näillä vetoomuksilla yksipuolista sitoutumista johonkin epämääräiseen valtion käsitteeseen.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi