Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos taloyhtiö laskee lämpötiloja, voinko ostaa itselle sähkölämmittimen?

Vierailija
29.08.2022 |

Siis jonkinlaisen lisäpatterin, jolla saan lisää lämpöä omaan kämppääni? Olen ajatellut myös parvekkeelle sellaisia lämmittimiä, jotka tekevät siitä kivan ainakin alkutalveen asti.
Kyse ei ole vain ihmisten ongelmasta vaan lemmikit tarvitsevat myös lämpöä. Mietin myös reumaattisia ihmisiä, heillehän lämpö on avuksi ja kylmä pahentaa kipuja. Kyllä asunnossa pitää olla lämmintä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit. Sähkö tulee sitten vain sinun mittarisi kautta.

Vierailija
2/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO max 85.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun rikkaita mummoja täynnä olevassa kerrostalossa, ei varmasti lasketa lämpöä täällä. :)

Vierailija
4/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka sen kieltäisi, tai edes tietäisi?

Vierailija
5/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietenkin. Sähkölaskusta näet kannattiko. Itse suosittelen että lisäät sisäpukeutumisesi määrää niin pärjäät kyllä.

Vierailija
6/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun itse lämmittää sähköllä, niin se talon patterin termostaatti sulkee sen talon patterin, kun havaitsee riittävän lämmön.

Eli joudut kustantamaan sähköllä sen lämmityksen kokonaan mikä on epäreilua.

Vierailija
7/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voit. Sähkö tulee sitten vain sinun mittarisi kautta.

Juuri näin. Mulla on 3 kpl pienehköjä sähkötakkoja. Asunto on iso, kolmessa tasossa. Ja ei, en halua muuttaa kotoani pienempään asuntoon. Joskus lämmitän yhtä huonetta sähkötakalla. Eli huonetta, jossa satun sillä hetkellä olemaan. 

Vierailija
8/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus. Sähkökasku nousi aivan hemmetisti vaikka sähkö oli ihan normaaleissa hinnoissa.

Vierailija
9/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun itse lämmittää sähköllä, niin se talon patterin termostaatti sulkee sen talon patterin, kun havaitsee riittävän lämmön.

Eli joudut kustantamaan sähköllä sen lämmityksen kokonaan mikä on epäreilua.

Kaikissa kerrostaloissa ei ole huoneistokohtaisia termareita. Mutta jos on niin kannattaa miettiä mihin oman lisälämmittumen sijoittaa.

Jos taloyhtiössä on huonesitokohtaiset termarit niin voit huijata termaria kylmällä ilmalla tai vaikka vedellä lisäämään lämpöä asuntoon.

Vierailija
10/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et voi, uusi ohjeistus tullut meille, pitää lämmityslaitteen ostajalta kysyä vuokratodistus tai osakekirjat, pitää pystyä todistamaan ettei käytä lisälaitteena lämittyslaitetta.