Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset pyöreähköt naiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
29.08.2022 |

Vaateliikkeistä tuntuu löytyvän vain kinnaavia ja kiristäviä, nuorille mitoitettuja vaatteita. Itselläni kuitenkin vain lievä ylipaino, mutta keskittynyt käsivarsiin, rintoihin ja vyötärölle. Ei löydy esim. istuvaa bleiseriä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä vaatteita löytyy mutta kun pitää olla luonnonmateriaalia, niin aika vaikeaa on. Juuri nuo bleiserit ovat vaikeita ja siistit työvaatteet yleensäkin.

Vierailija
42/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närpiön kasvihuoneilla luulis olevan pressuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä. Kerroin olevani vain lievästi ylipainoinen, joten mitään lainapeitettä tai hevosen loimea en tässä vaiheessa kaipaa, enkä myöskään aijo ryhtyä laihdutuskuurille, sillä olen kuudenkymmenen ja en koe, että vartaloni pitäisi enää näyttää samalta kuin kaksikymppisenä, joille vaatteet nykyään näyttää olevan suunniteltu.

Myöskään Prismasta tai kirpparilta en osaa vaatteita ostaa. Haluaisin löytää laadukkaita ja trendikkäitä vaatteita, joissa mitoitus olisi enemmän kypsälle vartalolle tarkoitettu. 

Kypsä vartalo= lihava. Justiinsa.

Yleensä iän myötä vartalon mittasuhteet muuttuvat vaikkei paino nouse. Niin käy sinullekin.

Odotan jännityksellä. Ikää onneksi vasta 43v eikä ole vatsa kasvanut eikä persus levinnyt.

Nuo onkin vaihdevuosien myötä tulevia, rinnat kasvaa ja ylävartalo rotevoituu. Tai jos olet sitä onnekasta sukua, jossa naiset säilyvät tyttömäisinä koko ikänsä, mutta niitä on harvassa.

Vierailija
44/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

COSin mallit ja leikkaukset sopivat pulleillekin ihmisille. 

COSin vaatteet oli kivoja Anna Teurnellin aikana, nyt ihan kamalia.

Vierailija
45/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gudrun Sjöden ja Zizzi ovat omat luottoliikkeeni. Lisäksi Viron matkoilta pellavatunikoita ja -mekkoja.

Suosittelen sinulle tyylistäsi päätellen tilaaman etsy.com:sta. Siellä hyvä tarjonta pellavavaatteita. Latviassa on paljon käsityöläisiä, Puolasta olen tilannut myös. Toki kiinalaisetkin myy siellä.

Myös muitakin kuin pellavaa olen tilannut. Esim bulgariasta tulee kivoja , vähän erilaisia vaatteita.

Kiitos vinkistä! Harrastustavaroita sieltä olen tilannut, mutta ei ole käynyt mielessä, että voisi löytää Euroopassa valmistettuja vaatteitakin.

Vierailija
46/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä. Kerroin olevani vain lievästi ylipainoinen, joten mitään lainapeitettä tai hevosen loimea en tässä vaiheessa kaipaa, enkä myöskään aijo ryhtyä laihdutuskuurille, sillä olen kuudenkymmenen ja en koe, että vartaloni pitäisi enää näyttää samalta kuin kaksikymppisenä, joille vaatteet nykyään näyttää olevan suunniteltu.

Myöskään Prismasta tai kirpparilta en osaa vaatteita ostaa. Haluaisin löytää laadukkaita ja trendikkäitä vaatteita, joissa mitoitus olisi enemmän kypsälle vartalolle tarkoitettu. 

Yleensä iän myötä vartalon mittasuhteet muuttuvat vaikkei paino nouse. Niin käy sinullekin.

Odotan jännityksellä. Ikää onneksi vasta 43v eikä ole vatsa kasvanut eikä persus levinnyt.

Nuo onkin vaihdevuosien myötä tulevia, rinnat kasvaa ja ylävartalo rotevoituu. Tai jos olet sitä onnekasta sukua, jossa naiset säilyvät tyttömäisinä koko ikänsä, mutta niitä on harvassa.

Kiitos tästä! Olen ihmetellyt, kun mikään elämäntavoissani ei ole muuttunut, mutta rintsikoiden ympärys on alkanut puristaa, ja olenkin siirtynyt 5 cm leveämpään. Hankalaa, kun kuppikokoa saa sitten hakea myös.

Ehkä harkitsenkin visiittiä gynelle. Muita vahdevuosioireita ei ole.

Vierailija
47/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkäät värikkäistä ja vähän erikoisista vaatteista Dress like Marie sopii sinulle.

Silloin, kun itse niitä katselin, oli paljon keinokuitua :-(

t. Pellavan ystävä

Vierailija
48/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando

Vierailija
49/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suur-petoeläin keskukselta Juuson vanhoja

Vierailija
50/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin yläosat ja mekot: Nanso, Lindex, Prisma. Cubukselta farkut, löytyy muistaakseni kolmella lahkeenpituudella. Voglialta löytyy joskus jotain, samoin Noshilta. Etenkin Nosh on kyllä aivan ylihintaista. Ulkovaatteet Sasta, Halti. Cellbesiltä löytyy joskus jotain, mutta tarkka pitää olla laadun kanssa.

Vierailija
51/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa-Hallista olen parhaiten löytänyt.

Vierailija
52/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka kaupungissa on jotain ei-teinien vaateliikkeitä, käy sellaisissa.

Vierailija
53/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkosta pääasiasta, merkkeinä Nosh, Nanso, Marimekko, Voglia, Gerry Weber ja Ulla Popken.

Vierailija
54/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintojen muoto muuttuu. Vaikka ei lihoisi eikä laihtuisi, niin jotenkin viidenkympin tietämillä rintojen muoto muuttui ja oli entistä vaikeampi löytää sopivia rintsikoita vaikka koko oli lähes sama kuin ennenkin.

Niinkin voi käydä.

Vierailija
55/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolta ja Stockalta tilaan paljon. Nansolta myös jotakin. Kalliimpia merkkejä nykyään. Haluan hyvää laatua. Mieluummin muutama laadukas vaate kuin kymmenen huonoa.

Vierailija
56/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää ostaa jotain kivijalkakaupasta, ostan HM:stä.

Muuten tilaan zalandosta.

Vierailija
57/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tilasin HM+, mutta nykyään ei saa postiennakolla.. Ja kivijalkaliikkeissä ei enää plus mallistoa. Ihan kakkaa. Ei olleet mummo asia eikä kalliita.

Nykyään sitten Prisma, Citymarket ja Tokmanni. Ihan perusvaatetta pitää tonkia, suurin osa mummonaisia.

N37 ja 100kg

Vierailija
58/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tilasin HM+, mutta nykyään ei saa postiennakolla.. Ja kivijalkaliikkeissä ei enää plus mallistoa. Ihan kakkaa. Ei olleet mummo asia eikä kalliita.

Nykyään sitten Prisma, Citymarket ja Tokmanni. Ihan perusvaatetta pitää tonkia, suurin osa mummonaisia.

N37 ja 100kg

Minä maksan aina tilatessani. Ei ole vaikeaa. Vaikuttaa nyt itse luodulta ongelmalta.

N43

Vierailija
59/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkäät värikkäistä ja vähän erikoisista vaatteista Dress like Marie sopii sinulle.

Silloin, kun itse niitä katselin, oli paljon keinokuitua :-(

t. Pellavan ystävä

Dress like M on kiina kamaa kalliilla hinnalla.

Bonprix.fi, cellbes, stockan oma merkki, Ellos ja Shein curvy halpaa, hyvää laatua. Lisäksi Suomessa paljon pieniä isoja kokoja myyviä liikkeitä. Tampereella esim Tarjatar

Vierailija
60/64 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla enemmän kuin lievästi ylipainoinen ja pyöreä jos nykyiset telttamallin vaatteet peruskaupoista eivät mahdu päälle. Pikkutakkejakin saa leveähihaisena niistä.

Samaa naureskelin, mutta kun itsepetos on vahvana niin silloin se on.

Jos on rintava, niin vaatteiden löytäminen on vaikeaa.

Tämä on totta. Minäkin joudun aina ostamaan yhtä kokonumeroa liian suuren yläosan, että rinnan kohdalta ei kinnaisi. Muuten mahtuisi pienempikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi