Vihdoin ymmärrän, miksen ihastu ulkonäköön, vaan älyyn, sille on nimikin: sapioseksuaalisuus
Olen aina kritisoinut ja ärsyyntynytkin, miten pinnallisia ihmiset ovat, kun nykyään tuntuu, että kumppanin ulkonäkö on kaikki kaikessa. Ulkonäköhän voi muuttua tai mitä sitten, jos vaikka kuinka hyvännäköisen ihmisen kanssa ei löydykään mitään yhteistä, eikä ole mitään puhuttavaa. Olen kummastellut tätä ulkonäöstä jauhamista myös tällä palstalla ja miettinyt, mitä kiinnostavaa tai innostavaa kumppanin ulkonäössä voi olla, kun se, mitä toinen sanoo ja ajattelee, on niin kiehtovaa ja tärkeää.
Löysin käsitteen 'sapioseksuaalisuus' , sehän selittääkin kaiken. Kuulun niihin, jotka rakastuvat älyyn.
Muita sapioseksuaalisia linjoilla?
Kommentit (33)
Uusi asia sinulle? Minkä ikäinen olet?
Kyllä. Olen törmännyt suorastaan aggressiivisiin ulkonäkökeskeisiin, jotka luulevat, että yritän olla jotain parempaa ja olen ylimielinen ja asetun heidän yläpuolelleen. Mikä saa ulkonäkökeskeiset aina niin takajaloilleen tässä?
Naurattaa kun jokaiselle mielihalulle ja seksuaaliselle preferenssille pitää nykyään keksiä joku oma suuntautumisensa. Eiköhän suurin osa ihmisistä ihastu ja rakastu toisessa muuhunkin kuin ulkonäköön.
Sinusta sapioseksuaali ei todennäköisesti voisi kiinnostua. Olipa typerä kirjoitus kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen törmännyt suorastaan aggressiivisiin ulkonäkökeskeisiin, jotka luulevat, että yritän olla jotain parempaa ja olen ylimielinen ja asetun heidän yläpuolelleen. Mikä saa ulkonäkökeskeiset aina niin takajaloilleen tässä?
Mieti tarkkaan ja rauhassa omaa ulosantiasi. Ja yritä keksiä, mistähän johtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun jokaiselle mielihalulle ja seksuaaliselle preferenssille pitää nykyään keksiä joku oma suuntautumisensa. Eiköhän suurin osa ihmisistä ihastu ja rakastu toisessa muuhunkin kuin ulkonäköön.
Niinhän sitä helposti luulisi, mutta et voi arvatakaan, miten pitkiä suhteita on muodostettu miehen näkökulmasta vain sen perusteella, miltä nainen näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä helposti luulisi, mutta et voi arvatakaan, miten pitkiä suhteita on muodostettu miehen näkökulmasta vain sen perusteella, miltä nainen näyttää.
Ai tää olikin miesvihaketju taas... Olishan se pitänyt arvata. Että sellaista juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä ihmeestä kuvittelet tietäväsi tällaisia asioita mihin kenenkin suhde perustuu? Onpa todellinen ihme, että muut pitävät sua itsekeskeisenä. Älykäs et ainakaan itse ole. Katkera miesvihaaja.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, älä arvuuttele.
Aika monen pariskunnan kohdalla ei kyllä tule mieleen se, että olisi ihastuttu nimenomaan ulkonäköön.
Minun lajitelmastani näkee, että ulkonäkö ei ole ollut kriteerinä kovin tärkeä. Hyvännäköisten vastapainoksi joukossa on esimerkiksi ihminen, joka painoi noin 2,5-kertaa sen, mikä olisi ollut hänen normaalipainonsa. Häneltä puuttui hammas näkyvältä paikalta ja hän oli pakoillut kaikenlaista karvankäsittelyä varmasti jo vuosia. Hän oli kiehtovan älykäs ja sanavalmis tietokirjailija. Ainoa syy, minkä vuoksi lopetin tapailemisen, oli se, että välinpitämättömyyttään hän oli lyhyellä matkalla kohti viimeistä sydänkohtaustaan. Harmi.
Jos itse on ulkonäkö- ja seksivetoinen, niin joku demiseksuaalikin on ihan käsittämätön, aseksuaalista puhumattakaan.
Elämä on muutenkin vaikeaa, ja sitten ei edes ymmärretä toisiaan yhtään.
Haiskahdat ylimieliseltä. Minä puolestaan rakastunut ihmisen sydämmeen. Kuinka yän kohtelee toisia ja kuinka hän kantaa itsensä. Yleensä monet älykkäät ihmiset on julmia ja ylimielisiä joten koen heidät vastenmielisiksi.
Mensan jäsen 164 IQ kirjoitti:
Haiskahdat ylimieliseltä. Minä puolestaan rakastunut ihmisen sydämmeen. Kuinka yän kohtelee toisia ja kuinka hän kantaa itsensä. Yleensä monet älykkäät ihmiset on julmia ja ylimielisiä joten koen heidät vastenmielisiksi.
sydämeen mahtuu vain yksi ämmä
Tässä keskustelussa on mielenkiintoisinta se, että useimmat kommentoijat kommentoivat aivan asian vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko omaa kokemusta vai mistä revit tällaisen tilaston?
Onhan se hyvä, jos ainakin yksi ihminen parisuhteessa on älykäs.