Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kehdata kysyä apua?

Vierailija
28.08.2022 |

En muista, että koskaan elämässäni olisin pyytänyt apua keneltäkään. Siis sellaista palvelusta, kun olen avun tarpeessa. En ole pyytänyt muuttoapua, en apua taulujen tai pyykkikoneen kiinnittämiseen, en käymään kaupassa tai apteekissa kun olen kipeä. Töissä toki, mutta se on eri asia ja on kuulunut työhön ja muiden työhön on kuulunut auttaa. Omassa elämässäni en myöskään ole koskaan saanut apua pyytämättä, sitä ei ole kukaan minulle tarjonnut. Itse olen ollut apuna monessa muutossa, apuna siivoamassa ennen rippijuhlia, apuna asentamassa jopa isoa siirtonurmikkoa. Ja vaikka mitä. Mielelläni olen tuttuja auttanut. Mutta en osaa enkä kehtaa itse pyytää apua. Joskus varovasti kyselin, ja tuli selväksi, että kukaan ei ole kiinnostunut tulemaan avuksi. Nyt on kuitenkin tilanne, että pitäisi saada lapselle hoitaja yhdeksi illaksi. Miten kehdata pyytää joku hoitajaksi?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha luulo että joku tulisi.

Vierailija
2/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi hillitä avun pyytämistä, että sitä ei kuitenkaan saa. Mutta sehän on selvää, että et saa ainakaan pyytämättä, joten rohkeasti vaan. Ja varaudu siihen, että se on ehkä vasta 7. jolta kysyt, joka suostuu. Eikä mitään hienovaraista vihjailua vaan suora kysymys: voitko hoitaa lastani ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyn näin: Mulla olisi yksi tärkeä meno 3 viikon päästä ja ajattelin kysyä että pääsisitkö sinä x:n lapsenvahdiksi tuolloin, voisitte katsoa leffaa ja tilata pizzat..?

Vierailija
4/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi hillitä avun pyytämistä, että sitä ei kuitenkaan saa. Mutta sehän on selvää, että et saa ainakaan pyytämättä, joten rohkeasti vaan. Ja varaudu siihen, että se on ehkä vasta 7. jolta kysyt, joka suostuu. Eikä mitään hienovaraista vihjailua vaan suora kysymys: voitko hoitaa lastani ...

Miten tuollaista edes kehtaa kysyä, että voitko hoitaa lastani? Pelkään, että kukaan ei halua tai jaksa ja osa jopa loukkaantuu jos niin isoa palvelusta pyydän. Ap

Vierailija
5/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapselle voi pyytää hoitajaksi muita kuin niitä jotka lapsen kanssa aikaa viettää

Vierailija
6/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyn näin: Mulla olisi yksi tärkeä meno 3 viikon päästä ja ajattelin kysyä että pääsisitkö sinä x:n lapsenvahdiksi tuolloin, voisitte katsoa leffaa ja tilata pizzat..?

Mun lapsi on kaksi. Illan hoitaminen on vaikeampaa kuin isomman, jonka kanssa voi tosiaan katsoa vaikka leffan ja joka osaa jo itse pestä hampaansa. Ap

Vierailija
7/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kehtaa kysyä niin et koskaan saa tietää, tulisiko joku, ja saletisti et pääse sinne omaan menoosi. Jos kysyt, sulla on kuitenkin ainakin pieni tsäänssi.

Vierailija
8/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en pyytele apua. Kerran epätoivoisena laitoin someen pyynnön, ei kukaan jeesannut.

Vierailija
9/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrinkruunut tulossa postissa.

Vierailija
10/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lastenhoitoapua niiltä, jotka ovat hoitaneet sinua ollessasi lapsi (ei omat vanhempasi vaan muut) tai joiden lapsia olet itsekin hoitanut. Mulla oli just viikonloppuna siskonpojan lapset hoidossa. Olen aikoinaan useat kerrat hoitanut siskonpoikaakin. 

Vierailija
11/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sua on pyydetty muuttoavuksi ja asentamaan nurmikkoa? Samaan tyyliin asettelet omat sanasi. 2v on ihan kivan ikäinen ja aina voi yhden illan mennä vähän rimaa alittaen.

Vierailija
12/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekään en pyytele apua. Kerran epätoivoisena laitoin someen pyynnön, ei kukaan jeesannut.

Sometuttavuuden perusteella en lähtis minäkään tuntemattomia lapsia hoitamaan. Koeta hyvä ihminen hankkia oikeita ystäviä.

Vierailija
13/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy lastenhoitoapua niiltä, jotka ovat hoitaneet sinua ollessasi lapsi (ei omat vanhempasi vaan muut) tai joiden lapsia olet itsekin hoitanut. Mulla oli just viikonloppuna siskonpojan lapset hoidossa. Olen aikoinaan useat kerrat hoitanut siskonpoikaakin. 

Ne, jotka ovat minua hoitaneet ollessani lapsi, ovat kaikki jo kuolleet. Myöskään omat vanhempani ei enää elä. Muiden lapsia en ole koskaan hoitanut, mutta hyvin monenlaista muuta apua olen antanut. Ap

Vierailija
14/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu auki ja kysyt. Mihin on omaiset ja ystävät kadonneet? Oletko karkottanut ne muhimalla vuosia kotona kakaraseurassa. Lyhytnäköistä.

Vierailija
15/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sometuttavuuden perusteella en lähtis minäkään tuntemattomia lapsia hoitamaan. Koeta hyvä ihminen hankkia oikeita ystäviä.

Ei ollut lastenhoito. Ja somessa mulla vaan kaverit, suku ja tutut. Ei mitään randomeita.

Vierailija
16/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Listaa ihmiset, jotka ovat lapselle tuttuja

2. Karsi listalta ääliöt

3. Laita lopuille kysymys viestillä yhdelle kerrallaan ja jää odottamaan vastausta.

Vierailija
17/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, kuka ja miksi edelleen menee tuohon ikuiseen ansaan äiti-myyttiin?

Missä on lasten isät? Missä päivähoito? Tilapäistäkin päivähoitoa saa. Kysyy kotikunnasta ao. viranomaiselta.

Vierailija
18/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaista edes kehtaa kysyä, että voitko hoitaa lastani? Pelkään, että kukaan ei halua tai jaksa ja osa jopa loukkaantuu jos niin isoa palvelusta pyydän. Ap

Mikään ei ole normaalimpaa kuin se, että ihmiset joskus hoitavat toistensa lapsia.

Kokeile MLL:n kautta jos tuntuu ihan ylivoimaiselta pyytää tuttuja. Eikö lapsella ole yhtään kaveria joka olisi joskus ollut teillä, jonne hän voisi vuorostaan mennä?

Vierailija
19/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, kuka ja miksi edelleen menee tuohon ikuiseen ansaan äiti-myyttiin?

Missä on lasten isät? Missä päivähoito? Tilapäistäkin päivähoitoa saa. Kysyy kotikunnasta ao. viranomaiselta.

Päiväkodit on kylläkin auki vain päivisin, ap sanoo tarvitsevansa illaksi hoitajan.

Vierailija
20/38 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut lastenhoito. Ja somessa mulla vaan kaverit, suku ja tutut. Ei mitään randomeita.

No sitten et osaa pyytää oikein. Jos heität jossain ryhmässä epämääräisen kyssärin, ketä se kiinnostaa kun listalla on ne muutkin.

Kysy henkilökohtaisesti. Älä ole kynnysmatto. Ja jos sun suku pettää, tee johtopäätökset. Sukua ei voi valita mutta sen voi, mitä niiltä hyväksyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän