Mies haluaa lapsen, mutta itse en
Olen kohta nelikymppinen nainen ja seurustellut mieheni kanssa vakavalla pohjalla noin puolisen vuotta. Jo tapailun alkuvaiheessa mies sanoi, että hänellä olisi lapsihaaveita, koska omia biologisia lapsia ei ole. Itse en tähän oikein ottanut silloin kantaa (lähinnä jotain ympäripyöreää neutraalisti totesin), koska en halunnut puhua asioista liian vakavalta pohjalta alussa, sillä tunnelma välillämme oli lämminhenkinen ja olin todella rakastunut.
Toivoin jo sisimmässäni, että mies olisi asian unohtanut, mutta nyt hän on taas siitä ruvennut puhumaan. Hän tuntuu olevan varsin ehdoton asian suhteen ja paapattaa, ettei koe elämällään olevan mitään merkitystäkään iän myötä ilman omia lapsia. Hän sanoo mm, että miksi hän töissäkään käy ja omaisuutta hankkii, kun lopulta kaikki jää hänen sanojensa mukaan kaiken maailman korppikotkille sun muille haaskalinnuille.
Olen jo pikku hiljaa todella epätoivoinen, sillä en ole luvalla sanoen ikinä ollut näin rakastunut, mutta pitääkö siltikään tehdä asioita vasten omaa tahtoaan? Huoh... :(
Kommentit (37)
Sinun on päätettävä asia ja kerrottava mahdollisimman pian miehelle, mihin tulokseen tulit. Hänellä on täysi oikeus isyyteen (sinun tai jonkun muun kanssa) jos näin haluaa.
Anna sille lapsi, sehän on ihan kiva jos mies hoitaa sen sitten ja saat itsekin perillisen.
Vierailija kirjoitti:
Anna sille lapsi, sehän on ihan kiva jos mies hoitaa sen sitten ja saat itsekin perillisen.
Ketään ei voi omistaa, antaa tai muutenkaan kohdella esineenä.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja jos jää vähän inkontinenssia niin so?
"Jo tapailun alkuvaiheessa mies sanoi, että hänellä olisi lapsihaaveita, koska omia biologisia lapsia ei ole. Itse en tähän oikein ottanut silloin kantaa (lähinnä jotain ympäripyöreää neutraalisti totesin), koska en halunnut puhua asioista liian vakavalta pohjalta alussa, sillä tunnelma välillämme oli lämminhenkinen"
🤦🤦🤦
Sano miehelle, että suostut yrittämään lasta (ei tuossa iässä välttämättä enää onnistu), sillä ehdolla, että mies ottaa täyden vastuun lapsen hoitamisesta, ja jos ero tulee, miehestä tulee lähivanhempi. Kerro, että voit kyllä auttaa jonkin verran häntä lapsen hoidossa, esim. silloin, kun miehen pitää päästä käymään lääkärissä tms. mihin lasta ei voi ottaa mukaan.
Ois aika kertoa totuus. Jos hän oikeasti rakastaa sinua, hän valitsee suhteenne ilman lasta.
On aika selvää, että hän etsii parisuhdetta perheen perustamistarkoituksessa, ja sinä taas et. Hän on tuonut sen noin aikaisin esiin koska se on hänelle se tärkein syy: löytää puoliso, koska haluaa saada lapsia. Puolen vuoden kohdalla alkaa olla tilanne jossa vakiinnutaan ja pikku hiljaa sitoudutaan suhteeseen, eli on varmaan aika lopettaa tämä homma koska te ette halua tulevaisuudelta samoja asioita.
Jokainen saa tehdä elämänsä mieleisekseen. Jos ei lapsihaaveet kohtaa, niin kannattaa etsiä toinen, jonka kanssa kohtaa. Turhaa elämäänsä hukata liitossa, joka ei ole toiveiden mukainen.
Ei olisi kannattanut edistää suhdetta pidemmälle :/ jos lapsen hankinnasta on erimieltä, on julmaa ja itsekästä tuhlata toisen aikaa
On paljon naisia jotka haluavat lapsia, toivottavasti mies osaa seuraavalla kerralla valita sellaisen
Ole rehellinen. Vinkkaa Suviseuroista. Kosolti 30v. lapsettomia naisia.
Meillä oli sama ongelma joten päätettiin erota. Ollaan edelleen kavereita ja miehellä on nyt lapsi uuden naisensa kanssa. Aluksi harmitti mutta nykyään olen sitä mieltä että oli oikea päätös.
Vierailija kirjoitti:
Ois aika kertoa totuus. Jos hän oikeasti rakastaa sinua, hän valitsee suhteenne ilman lasta.
Yhtä hyvin voi sanoa, että jos nainen aidosti rakastaa ja osaa olla epäitsekäskin, niin hän valitsee lapsen ja miehen. Muulla tavoin valitsee itsekäs ihminen.
Niin tyypillinen nainen! Kun on rakastunut, niin lakaisee miehen "miinuspuolet" maton alle ja kuvittelee, että voi ohjailla ja manipuloida ajansaatossa asiat mieleisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin voi sanoa, että jos nainen aidosti rakastaa ja osaa olla epäitsekäskin, niin hän valitsee lapsen ja miehen. Muulla tavoin valitsee itsekäs ihminen.
Tämä. Ei ole epäitsekkäämpää tekoa kuin väkisin synnyttää joku valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan.
Jos et missään nimessä halua lapsia, sinun tulee kertoa asia miehellesi. Et saa riistää häneltä noin isoa haavetta.
Miehesi ikä? Erotkaa nyt äkkiä jos mies haluaa lapsia. Kukaan ei halua vanhan ukon kanssa lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Sano miehelle, että suostut yrittämään lasta (ei tuossa iässä välttämättä enää onnistu), sillä ehdolla, että mies ottaa täyden vastuun lapsen hoitamisesta, ja jos ero tulee, miehestä tulee lähivanhempi. Kerro, että voit kyllä auttaa jonkin verran häntä lapsen hoidossa, esim. silloin, kun miehen pitää päästä käymään lääkärissä tms. mihin lasta ei voi ottaa mukaan.
Entäs jos mies ei pidä lupaustaan? Siinäpä on nainen nalkissa lapsen kanssa.
Tee lapsia ja viides isänmaalle.