Käytättekö broilerin jauhelihaa? Jostain syystä itseäni tökkii. En tiedä miksi. Ruokakuluissa yritän säästää. Suosituksia kaivataan!
Kommentit (31)
Siitä tulee ihan hyvä keitto kun maustaa sen kunnolla ja piirakka,aurajuustoa ym.sekaan.
Mun mielestä sillä tulee ihan hyvä risotto ja makaronilaatikko. Olen kyllä tykännyt ja sopiihan se myös kasvissosekeittoon, jossa on myös punaisia linssejä.
Saatan ostaa jos on alennuksessa mutta sekoitan sen aina toisenlaiseen jauhelihaan. En oikein tykkää sen mausta.
Käytän. Broilerihan on aika miedon makuista, joten sen voi maustaa haluamallaan tavalla niin tulee hyvää.
Eiköhän siinä ole nahkat seassa eli ei kiitos. En myöskään broileririekaleita osta.
Tulee ihan hyvät broiskupyörykät aurajuuston kanssa.
Lasagnesta tulee hyvää ja vähän kevyempi
Broileripyöryköitä tai -pihvejä, keittoa, tacoihin tai tortillalevyihin täytteeksi, lasagneen, erilaisiin pastavuokiin... Broilerin jauhelihassa on mielestäni mieto maku, kalkkunassa voimakkaampi.
En pidä. Siinä on jänteen palasia ja muutenkin tuntuu suussa kuivalle koko moska. Mielummin ostan suikaleita tai rintapaloja.
Paistoin koiralle ja pakastin pienissä pusseissa. Hyvää hellepäivän järsittävää.
Käytän viikottain. Tulee hyvä esim tomaattinen pastakastike.
Aiemmin käytin mutta siirryin takaisin sika-nautaan paremman maun takia.
En käytä broilerin teurasjätteestä jauhettua lihaa kun melkein samalla rahalla saa ihan kunnon tavaraakin. Mielestäni se on kuivaa ja mautonta.
puolet terveellisempää kun punanen ja ihan yhtä hyvin toimii, esim. pannulla jauhelihaa, tomaatteja pilkkoo ja suolapähkinöitä, voi laittaa sit jtn kermaa jos ei tollasenaan uppoo, tosin sitten menee se terveys aspekti.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin käytin mutta siirryin takaisin sika-nautaan paremman maun takia.
sika nauta kas ku ei sikaa pelkästään, en pystys enää meneen niin rasvaseen
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siinä ole nahkat seassa eli ei kiitos. En myöskään broileririekaleita osta.
Sama varmasti myös naudan ja possun jauhelihassa. Sujuvasti olen käyttänyt vuosikaudet naudan paistijauhelihaa mutta (joskus murekkeessa possu-nautaa). Lasagnea, pastakastiketta jne.
Nyt on jauhelihan käyttö jäänyt.
Pehmeää löllöä mutta menee se jossain risotoissa ja pataruuissa. Olen tehnyt hawaijin pataa siitä ja laittanut lisäksi säilykepurkillisen ananasta mukaan.
inflaatio menny siihen että kohta kanajauhelihakin on luxusta jos haluaa edes vähän rasvattomimmin lihaa syödä halvemmalla, nyt tyrkytetään vaan sika-nautaa ja sikaa halvalla, sairausmaksuina ne sitten maksetaan myöhemmin kun porukka vetää tollasia kun ei o varaa nyt muuhunkaan.
En. Sika-nautaa menee 700g päivässä.
En tykkää siitä yhtään. Olen yrittänyt syödä mutta en pysty.