Mitä sinä olet tehnyt tänään säästääksesi, vaikka tulevaa talvea varten?
Minä kävin sienestämässä. Kovin vähän löytyi, enkä kuumenna liettä noin pienen määrän takia, vaan yritän huomenna uudelleen.
Leivoin pitsaa, sämpylöitä ja mustikkapiirakkaa pakastimeen.
Leikkasin pojan hiukset itse. Merkittävä säästö.
Kommentit (31)
En mitään. Syöty se mikä perjantaina ostettiin sunnuntain ruuaksi, pesty pyykkiä ja illalla käytetään saippuaa/shampota suihkussa. Muuten ei kuluteta tänään mtään.
Irtisanoin kyllä HBO Maxin, otin viime joulukuussa 70€/vuosi, ei ollut alun perinkään tarkoitus pitää sen kauempaa kuin tuo määräaika. Vuoden vaihteessa otan jonkun toisen jos löytyy kiinnostavaa katsottavaa.
Opiskellut markkinointikurssia. Sen avulla tarkoitus saada lisätuloja säästämisen sijaan.
Tein syyskuulle budjetin, auringonvalo on päivisin lamppumme, pyykit kuivatin ulkona, kävin läpi vaatevarastoa- vaatetta riittää talven ja tulevien vuosien varalle.
Käsittelin hilloksi aiemmin kerätyt marjat. Syön talvella puuron kanssa.
Pari litraa vielä laitoin mustikkaa pakkaseen tänään. Toimme mökiltä peräkäryllisen puuta talvea varten.
Etsin uuden sijoituskohteen, jota ostan huomenna. Näin saan jo ensi kuun lopussa enemmän tuloja kuin aikaisemmin oli tulossa.
Olin itse syömättä, jotta perjantaista ruokaa jäi lapselle.
Keräsin puolukoita. Luumupuusta keräsin kaksi sangollista luumuja.
Halpoja meikkejä naamaan aamulla (Grimas ja Essence.) Kuljin pyörällä työmatkat, laitoin kuivattuja herneitä likoamaan joista teen huomenna edullista ruokaa. Ylijäämäkahvit laitoin pikkutermariin jotta eivät mene viemäriin.
Onpa kiva ketju!
Pyöräilin kauppaan. Matkaa 12 km suuntaansa. Kai siinä pari euroa bensaa säästyi, nyt on kyllä ihan kuollut olo. En tehnyt mitään heräteostoja, ostin vain pakolliset ja hain Rustasta 2,99 e tarjouskahvit.
En mitään. Mutta eilen ja toissapäivänä pakastin marjoja, joita sain naapuriltani. Hän oli ne omasta pihastaan poiminut. 30 litraa niitä oli. Ja koronan jäljiltä puolikuntoisena ne laitoin. Puoliso ja lapsi vähän auttoivat, mutta minä tein suurimman osan, koska olin perjantain kotona. Tänään olen levännyt.
Olen maannut laiturilla auringossa, uinut, lukenut kirjaa, nauttinut hellepäivästä. Kerännyt kesän viime hetkiä varastoon. Levännyt. Latautunut. Mitä sitä vielä pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilin kauppaan. Matkaa 12 km suuntaansa. Kai siinä pari euroa bensaa säästyi, nyt on kyllä ihan kuollut olo. En tehnyt mitään heräteostoja, ostin vain pakolliset ja hain Rustasta 2,99 e tarjouskahvit.
Hyvä sinä 💪 Sait liikuntaa, raitista ilmaa ja mielekästä tekemistä. Itse en tykkää esim. pyöräillä tai kävellä vain pyöräilyn tai lenkkeilyn vuoksi vaan mielekkäimmältä tuntuu hoitaa vaikka kirjasto-tai kauppareissu samalla. Kolme kauppakassia kulkevat lapsille tarkoitetussa kärrissä, jota vedän pyörällä. Rullaa mukavasti, täytenä suorastaan työntää pyörälle vauhtia. Sain käytettynä halvalla.
Vietin "älä osta mitään" päivää, vaikka aamusta vielä suunnittelin lähikauppakäyntiä. Sen sijaan sain pikkasen lisärahaa myymällä tori.fi kautta 15€ kirjan.
Laitoin toriin myyntiin tavaraa, toivottavasti menis edes jotain.
Laitettiin mökki talviteloille. Ei taida olla varaa maksaa mökin ja omakotitalon sähkölaskuja talvella. Vähän haikeeta se oli mutta silti helpottavaa.
En mitään. Olen vain valittanut palstalla kaiken kallistumisen kamaluudesta ):