Mitä sinä olet tehnyt tänään säästääksesi, vaikka tulevaa talvea varten?
Minä kävin sienestämässä. Kovin vähän löytyi, enkä kuumenna liettä noin pienen määrän takia, vaan yritän huomenna uudelleen.
Leivoin pitsaa, sämpylöitä ja mustikkapiirakkaa pakastimeen.
Leikkasin pojan hiukset itse. Merkittävä säästö.
Kommentit (31)
En käytä enää saunaani,tosin en ole käyttänyt sitä pariin vuoteen. Olen laittanut kaikkea hellan päälle näinollen en voi käyttää sitä. Teippasin astianpesukoneen huolella jesarilla ja rikoin pyykinpesukoneeni tarkoituksella ja pesen pyykkini vanhemmilla, vaikka hinnat nousee niin asia vaan vähän närastää. Mikroa käytän vielä, koska se ei ole sähkösyöppö.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kenellään täällä tarvetta tuollaiseen venäläistyyliseen selviytymistaisteluun. Rajan tällä puolella on vähän eri meno kuin sillä puolella :D
Minä tykkään olla säästäväinen. Palkintona voin tehdä 30 tunnin työviikkoa. Mikään tavara ei sitä voita 🙂
Olen kutonut perheelle villasukkia.
Olen vuokrannut kirpparipöytää muutamia viikkoja. Myyntiin olen kutonut villasukkia. Mökin laitan
talveksi kylmilleen, jotta sähköä ei kulu.
Tein töitä kuten aina. Minun ei tarvitse säästää mistään.
Sähkö- elintarvikeet-kulutustarvikkeet-palvelut-polttoaine jne.... kaikki valtavan kalliita ja katteita nostetaan koko ajan lisää... ei ole enää olemassa mitään millä tavallinen ihminen voi säästää kun ahneus on rajatonta ja mitään ei tehdä etenkään suurten corporaatioiden maailmanvalloitukselle... muutaman euron säästöt eivät enää auta tässä konkurssissa...
Keitin omenahilloa, keräsin kasvihuoneen ja kasvimaan sato talteen, no en laske tätä varsinaiseksi säästöksi, teen sitä joka tapauksessa, eikä tuokaan ilmaista ole (kun laskee mullat siemenet ja taimet). Käytän ilp:a aamuisin (yön jälkeen on talossa jo viileää), sähkölämmitystä ei vielä laiteta päälle (paitsi märkätiloissa tietty on). Mulla olisi paljon myytävää kirppiksellä, kun jaksais koota kasaan.
Otin eväät töihin, säästän lounaan hinnan.
Eipä ole kenellään täällä tarvetta tuollaiseen venäläistyyliseen selviytymistaisteluun. Rajan tällä puolella on vähän eri meno kuin sillä puolella :D