Millaisessa tilanteessa hyväksyisit pettämisen?
Kysymys otsikossa. En tarkoita mitään yleisesti hyväksyttyä vaan missä tilanteessa juuri sinä itse hyväksyisit tai olet hyväksynyt pettämisen?
Kommentit (38)
Tähän tulee alapeukkua paljon mutta sanon silti. Ystäväni petti miestään kostoksi ja hyväksyn hänen tekonsa täysin. Sen verran sika tämä mies oli ystävääni kohtaan (pettämistä ja muutakin)
Vaikea kuvitella tilannetta jossa hyväksyisin pettämisen. Ehkä jokin sairaus missä fyysinen juttu oikeasti tulee ongelmaksi. En ole helposti pettävää tyyppiä. Mulla on rento ranne ja rajaton mielikuvitus.
M
Vierailija kirjoitti:
Tähän tulee alapeukkua paljon mutta sanon silti. Ystäväni petti miestään kostoksi ja hyväksyn hänen tekonsa täysin. Sen verran sika tämä mies oli ystävääni kohtaan (pettämistä ja muutakin)
Jollain lailla ymmärrän tuon asenteen ja ratkaisun, mutta itselläni se ei toimisi. en saisi mitään hyvää oloa, päinvastoin, jos vain kostoksi jonkun kanssa ilman todellisia tunteita tätä kohtaan harrastaisin seksiä.
Itse otin eron kun ex-miehen pettäminen tuli ilmi. Siihen avioliiton irvikuvaan liittyi myös monenlaista väkivaltaa muutenkin.
Nainen saa pettää koska kaikki hänen ongelmansa on miehen syytä, mies ei koska on sika.
Sen tietää vasta sitten kun on koettu pettäminen. En osaa sanoa ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
jos vaimo nalkuttaa ja/tai pihtaa
Mulla on mies, joka nalkuttaa ja pihtaa.
Jos kumppani on todella sairas, eikä kykene hoitamaan aviollisia velvotteita.
En missään tilanteessa hyväksy. Pettämisellä tarkoitan kaikenlaista valehtelua ja salailua.
Jos minua petetään esim. Mies! En riitä silloin hänelle enää.Se oli siinä! Jos ystäväni sukulaiseni petää ihmisuhtessa sama asia se oli siinä,En luta vaan enää ja turha selitää.Suljen pois elämästäni ja Jatkan matkaa etsin ihmisiä elämäni joilla samat arvot,kuin minulla.
Ei taida olla sellaista tilannetta jossa hyväksyisin. Muut keinot käyttöön ja mieluummin ero kuin pettäminen. Pettäminen ei ole vain se akti, vaan kaikki valehtelu mitä siihen liittyy.
Jos vaikka sairaatuisin vakavasti, valitsisin mieluummin eron kuin sen, että puoliso käy salaa seläntakan vieraissa.
Kun kevättalvella käy pilkillä, jää saattaa yllättäen pettää, vaikka se voi olla paksuudeltaan noin 50 senttiä. Tällaisessa pettämisessä ei ole mitään, mitä ei voisi hyväksyä; se pitää vain ottaaa vastaan tapahtuvana tosiasiana.
Vierailija kirjoitti:
No olisiko siinä tapauksessa kuitenkin reilu peli erota ensin?
Varsinaista pettämistä en hyväksy missään tilanteessa. Jos puoliso on esimerkiksi pysyvästi sairas ja kyvytön, on parempi ihan keskustella avoimesti sopiiko sivusuhde, kuin se, että pettää.
Vierailija kirjoitti:
sillon keskustellaan sen sairaan puolison kanssa ja sovitaan yhdessä pelisäännöt, eikä mennä pettämään. Vakavasti sairaskin on laaja käsite. Jotkut elää muutaman kuukauden, toiset vuosia. Siinäkin on vissi ero.
Hyväksyn siinä tilanteessa, että toinen on idiootti ja pakkaa kampsunsa sen jälkeen ja etsii oman asunnon.