G: Puolisosi veemäisin kaveri?
Iltalehti kyselee niin tulipa mieleen kysyä täälläkin...
Omalla puolisolla on ihan kivoja kavereita mutta yksi tulee mieleen: On erittäin menevä sinkkumies ja aina on vaikea löytää miehelleni sopivaa rakoa kalenterista, vaikka mies pitää häntä melkeinpä parhaana ystävänään. Tulee paska olo mieheni puolesta kun sietää sellasta.
Itseäni ketuttaa tässä tyypissä eniten se, että kerran oli hänellä ja miehellä sovittu treffit, just ennen miehen lähtöä silloin 3kk ikäinen vauvamme putosi sängystä ja hänellä oli pahoja aivotärähdyksen oireita, nukahteli ja oli veltto - vanhemmat ihan paniikissa tietysti, lähdettiin kiireen vilkkaa lääkäriin. Mies soitti siinä matkalla peruakseen treffit ja kaveri alkoi nillittää että eikö ois aiemmin voinut soittaa että hän olis ehtinyt sopia jotain muuta. Sen jälkeen ei ole oikein maistunut tän kaverin seura mulle.
Joka on aina täyttä hymyä kun nähdään, vahtii vaimonsa (joka piilottelee mustelmiaan vaatteiden ja paksun meikin alle) sanomisia kuin haukka (jos se vaikka kertoisi hakkaamisesta minulle, mies ei tiedä että on jo kertonut puhelimessa monta kertaa), lepertelee lapsillemme, ja esittää aina täydellistä aviomiestä+perheenisää. Limainen, sliipattu otus, joka kuvittelee olevansa maailmankaikkeuden keskipiste.
Mieheni ei hyväksy kaverinsa tekoja, mutta ei viitsi sanoa mitään tälle, koska kaveri ei tiedä vaimonsa kertoneen minulle, ja minun kertoneen miehelleni. Eli jos mieheni kertoisi että tietää hakkaamisesta, saisi vaimo taas turpaansa. Olen antanut tälle hakatulle naiselle esim. turvakodin ja perheneuvolan yhteystiedot, mutta hän ei kuulemma halua asiaan ulkopuolista apua. Eikä halua eroa, koska mies kuulemma on aivan ihana noin muuten.
Onneksi mieheni näkee tätä kaveriaan harvoin, noin kerran kuukaudessa.