Olemmeko me nykynuoret huonompia kuin edellisten sukupolvien nuoret?
Paljon sellaisesta olen kuullut ja alkaa se hetki hetkeltä yhä todemmalta tuntumaan. Ajatuksia asiasta?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä ainakin oon tykänny seurustella ja hempeillä. On seuraa,seksiä ja hauskaa ja ainakin nuorena ihan hullua.
Miten liittyy aiheeseen vai oletko joku palstapervo?
ap
Että ole huonoja. Olette joissain asioissa huonompia ja joissain parempia kuin me edeltävät sukupolvet olimme nuorina.
Ette ole parempia tai huonompia kuin nuoret ennen teitä tai teidän jälkeenne. Monessa mielessä nuoret ovat erilaisia kuin omassa nuoruudessani noin 20 vuotta sitten, mutta niin ovat ajatkin muuttuneet. Me olemme kaikki aikamme tuotoksia, omine mahdollisuuksinemme ja haasteinemme.
Jo me 30-35-vuotiaat olemme huonompia niin eiköhän tekin. Me olemme heikkoja ja huonoja vastaamaan vastoinkäymisiin. Itsekin myönnän sen. Vanhempani olisivat puskeneet ja selvinneet, ite itken jotain "burnouttia". Tunnen inhoa itseäni ja meitä nuorempia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette, monessa asiassa fiksumpia. Nykyiset teinit eivät polta ja kännää samalla tavalla kuin edelliset sukupolvet.
Mutta taas kannabista, nuuskaa ja energiajuomaa kulutetaan entistä enemmän.
ap
En näe siinä mitään pahaa kun alkoholi vaihtuu kannabikseen. Päihteitä on käytetty aina. Ihan oikeasti aina. Itselläkin on kokemusta alkoholista ja kannabiksesta. Rehellisesti voin myöntää että kännissä on tullut sekoiltua. Savuissa hurjimmat jutut seksiä naisen kanssa.
Kun ihan totta puhutaan niin kannabiksessa suurin haitta on laittomuus. Siksi moni maa uudistaa lakia. Milloin vain vertailu siitä onko alkoli vai kannabis se paha päihde.
Enkä ole nuori vaan yli puoli vuosisataa vanha ukkko.
Nuorilla on aikaisempaa paljon enemmän mielenterveysongelmia, keksittyjä tai todellisia, he ovat keskimäärin heikkokuntoisia ja lihavia. Päihteitä käytetään laidasta laitaan, mikä vain pärisee parhaiten riskejä miettimättä. Väittäisin että tuon luokan ongelmia ei aikaisemmilla sukupolvilla ole esiintynyt.
Toisaalta nuorissa on myös paljon fiksuja, täyspäisiä ja kovakuntoisia jotka eivät käytä mitään päihteitä. Ilmeisesti polarisaatio on kasvanut voimakkaasti ja erityisesti heikompi aines on lyönyt koko elämänsä täysin läskiksi jo teini-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette, monessa asiassa fiksumpia. Nykyiset teinit eivät polta ja kännää samalla tavalla kuin edelliset sukupolvet.
Mutta taas kannabista, nuuskaa ja energiajuomaa kulutetaan entistä enemmän.
ap
En näe siinä mitään pahaa kun alkoholi vaihtuu kannabikseen. Päihteitä on käytetty aina. Ihan oikeasti aina. Itselläkin on kokemusta alkoholista ja kannabiksesta. Rehellisesti voin myöntää että kännissä on tullut sekoiltua. Savuissa hurjimmat jutut seksiä naisen kanssa.
Kun ihan totta puhutaan niin kannabiksessa suurin haitta on laittomuus. Siksi moni maa uudistaa lakia. Milloin vain vertailu siitä onko alkoli vai kannabis se paha päihde.
Enkä ole nuori vaan yli puoli vuosisataa vanha ukkko.
Kannabis lisää psykoosin riskiä ja aiheuttaa apatiaa.
ap
No kyllä mä ainakin oon tykänny seurustella ja hempeillä. On seuraa,seksiä ja hauskaa ja ainakin nuorena ihan hullua.