Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni on kiusaaja enkä tiedä mitä voin tehdä

Vierailija
28.08.2022 |

Neljäsluokkalainen tyttäreni kiusaa toisia lapsia koulussa. Olen tästä tytön kanssa puhunut, mutta valitettavasti hän on luonteeltaan hankala eikä rangaistuksista yms. ole ollut mitään hyötyä. Tätä kiusaamista ei ole meillä kotona, mutta myös sukulaislapsille hän on ilkeä. Siis tyypillisesti hän vetäytyy joukosta eikä leiki muiden lasten kanssa. Sitten jos pitää olla toisten lasten lähellä, hän saattaa sanoa näille rumasti (jos luulee, että aikuinen ei ole kuulemassa) ja ilveilee rumasti. Esim. opettajan kanssa juttelin perjantaina, niin opettaja kertoi, kuinka tyttö oli luokassa ilmeillyt ilkeästi, kun oli katsottu toisten kuvistöitä. Ehkä pieni asia, mutta tällaista käytöstä on siis paljon enkä tiedä, mikä sen aiheuttaa. Toiset lapseni eivät tällaista tee. Olen ihan pulassa ja tiedän epäonnistuneeni äitinä, mutta en saa korjattua lapseni käytöstä.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovemmat rangaistukset kehiin

Viikko kotiarestia--> kuukausi kotiarestia

Puhelin, pelit, netti, tv pois 4-8viikoksi

Etuoikeuksien takaisin saanti käytöksen parantuessa huomattavasti.

Toisto tarvittaessa.

Tytöllä on pahaa oloa, joka ilmenee noin. Tämä lisäisi tytön pahaa oloa, joten tuskin auttaisi asiaan.

Lässynlää, ei onneksi niillä kiusatuilla lapsilla varmastikaan ole yhtään paha olo. Vain sillä kiusaajalla on, joten silitetään päätä niin eiköhän se lopeta kiusaamisen kokonaan. Ostetaan vielä uusi puhelin lohdutukseksi.

Vierailija
82/83 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Ei voi nykyään tehdä mitään. Hae lapselle nepsy diagnoosi niin voit aina vedota siihen jos joudut koululle selvittämään asioita.

Ei sellaista diagnoosia niin vaan haeta mistään.

Jos lääkäri kieltäytyy niin toinen suosittu versio on sitten se, että "lapsella on nepsypiirteitä". Tämä on monen mamman hyväksi havaitsema kikka. :)

Minä olen aikuinen nepsy (lapsena diagnosoitu. En tietääkseni (enkä toivottavasti) ole ikinä kiusannut ketään, koska kiusattuna oleminen aiheutti niin paljon haittaa elämässä. Syy tähän on sekin, että minua yksinkertaisesti kiellettiin kiusaamasta toisia. (Eli kiellettiin tarkoituksella väkivaltainen ja epäustävällinen käytös.) Mihin luulette teidän aikuistuneiden erityislastenne päätyvän, ellette opeta heitä noudattamaan lakeja ja yhteiskunnan pelisääntljä jo lapsina? Nepsypiirteet eivät vapauta sakoilta ja vankilalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan. Nepsypiirteet tarkoittavat tutkimusten mukaan 18-kertaista työmäärää tiettyjen asioiden oppimisessa, mitä ne kelläkin nyt ovatkaan, esim. juuri impulsiivisen käytöksen hillitsemistä. Työtä, työtä ja työtä. Ja apua siihen työhön. Diagnoosi ei ole mikään vapaalippu perseilyyn. T: nepsy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän