En jaksa kovin kauaa, pahat traumaolot päällä
Todella järkyttävä olo joka päivä.
Tuntuu etten selviä tästä kun en saa edes apua.
Keinot loppuvat.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärillä. Voimaa.
Olen käynyt. Ei auta.
Kerää nättejä pikkukiviä rannalta.
mitä sitten tapahtuu, kun lakkaat jaksamasta? veikkaan ettei mitään, kun olet niin laiska ja saamaton.
Älä lue näitä foorumeita, somea tai iltapäivälehtiä. Liiku, ulkoile, nuku ja syö säännöllisesti. Ole armollinen itsellesi, pärjäät kyllä. Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Käy toisella lääkärillä.
Aion käydä.
Vierailija kirjoitti:
mitä sitten tapahtuu, kun lakkaat jaksamasta? veikkaan ettei mitään, kun olet niin laiska ja saamaton.
Hyvä päättelykyky, olet varmaan luokkasi fiksuin.
Vähän sama tilanne täällä. Voimia. Itse olen pyytänyt apua Jumalalta, koska terveydenhuollosta ei saa mitään apua.
Kriisipuhelin 09 2525 0111 - keskusteluapua kriisiin
MIELI ry:n Kriisipuhelin päivystää 24 tuntia vuorokaudessa joka päivä numerossa 09 2525 0111. Voit soittaa nimettömästi ja luottamuksellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama tilanne täällä. Voimia. Itse olen pyytänyt apua Jumalalta, koska terveydenhuollosta ei saa mitään apua.
Sama juttu. Voimia!
Ap
Loppupeleissä se on myös kiinni itsestä. Jos olet juossut lääkärit, terapeutit ja lääkkeet on aika kokeilla jotain muuta. Mieltä voi fokusoida keskittymällä hyviin asioihin ja tekemällä mielekkäitä asioita. Panosta itseesi, ulkoisesti, sisäisesti, syö hyvin, ulkoile. Jätä kaikki negatiiviset ihmiset elämästä. Ole hyvä muille ja saat hyvää takaisin. Ala lukea positiivisen elämänasenteen ja armollisuus itseään kohtaan tietoa
Minulla vähän sama tilanne jälleen kerran. Olen alkanut taas rukoilla, tuntuu että en enää pysty nyt ratkaisemaan tätä tilannetta ja oloa itse. Minulla auttaa usein todella pahaan oloon, että jos saa järjestettyä elämän niin, että pystyy jonkin aikaa - vaikka kuukauden, enemmänkin - käytännössä vain kukkumaan ja lepäämään. Tällä hetkellä minun on vaikea järjestää tällaista, ja pitäisi yrittää selvitä muuten. Yritän kyllä töiden ja opintojen ohessa saada nytkin nukuttua niin paljon kuin voin.
Liikunta, terveellinen ruoka jne. Ovat myös tärkeitä, mutta itselle se ensimmäinen askel ja apu on saada levättyä. Antaa itselle lupa nukkua päiviä putkeen. Huolehtia, että se onnistuu ja pimentää huone ja järjestää niin, että saa nukkua mahdollisimman sikeästi ja rauhassa. Mikäån muu keino ei itsellä saa jotenkin edes taas jaloilleen kuin runsas nukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vähän sama tilanne jälleen kerran. Olen alkanut taas rukoilla, tuntuu että en enää pysty nyt ratkaisemaan tätä tilannetta ja oloa itse. Minulla auttaa usein todella pahaan oloon, että jos saa järjestettyä elämän niin, että pystyy jonkin aikaa - vaikka kuukauden, enemmänkin - käytännössä vain kukkumaan ja lepäämään. Tällä hetkellä minun on vaikea järjestää tällaista, ja pitäisi yrittää selvitä muuten. Yritän kyllä töiden ja opintojen ohessa saada nytkin nukuttua niin paljon kuin voin.
Liikunta, terveellinen ruoka jne. Ovat myös tärkeitä, mutta itselle se ensimmäinen askel ja apu on saada levättyä. Antaa itselle lupa nukkua päiviä putkeen. Huolehtia, että se onnistuu ja pimentää huone ja järjestää niin, että saa nukkua mahdollisimman sikeästi ja rauhassa. Mikäån muu keino ei itsellä saa jotenkin edes taas jaloilleen kuin runsas nukkuminen.
Nukkumaan ja lepäämään, ei todellakaan kukkumaan valveilla 😅
En tiedä, onko käytössäsi jo jotakin lääkkeitä ja totta kai sinun pitää päästä lääkärille ja saamaan "oikeaa" hoitoa, mutta joskus itselle hätäavuksi vaikka jonakin todella hankalana iltana, kun mihinkään lääkäriin ei edes heti pääse, saattaa vähän auttaa kaakao/tumma suklaa. Kuulostaa hassulta ehkä, mutta on parempi vaihtoehto kuin vaikka alkoholi ja ainakin itsellä joskus selvästi ihan pikkuisen auttaa. Pitää vain olla tarpeeksi tummaa suklaata/raakakaakaojauheesta tehtyä kaakaota.
Tästä on ihan tutkimusnäyttöä, kaakaossa on nimittäin teobromiinia, jolla on piristävä ja mieltä nostava vaikutus, ja se nostaa myös endorfiinitasoja. Jotkuthan vetävät raakakaakaojauhetta suoraan nenäänkin (ei kyllä varmaan kovin suositeltavaa).
Juu, ei pitkäaikainen ratkaisu, mutta joskus auttaa itsellä vähän, jos todella huono olo. Jos ei meinaa kestää oloaan juuri nyt, kannattaa edes kokeilla!
Tsemppiä ap:lle! Kyllä sinä selviät. Ole armollinen itsellesi. Selviät kyllä
Älä ainakaan välitä näistä pelleistä täällä jotka v*ttuilevat.
Toi on vaikea sykli nousta ylös, tiedän kun itsekin olen sieltä kammennut pikkuhiljaa ylös aina silloin tällöin takapakkia ottaen. Tiedä ainakin että se on mahdollista vaikka tuntuisi kuinka synkältä ja mahdottomalta. Ja että täällä on ihmisiä jotka vilpittömästi toivoo että saat itsesi ulos noista olo tiloista. <3 Yks mikä itsellä auttaa ainakin on ulos luontoon meno ja siellä pysyminen hetken, jos vaan jaksat.
Kaikki mitä on tehty, on niin järkyttävää.