Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMURUJEN PERJANTAI

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jotenkin siinä käsityksessä, että täällä maito laitetaan suoraan maitokeittiöllä pakkaseen ja käsitellään sitten sitä mukaan kuin vauvoille annetaan. Eli ei sulateta keittiöllä, käsitellä ja taas pakasteta, vaan käsitellään aina sen hetkisen tarpeen mukaan sieltä pakkasesta. Mutta sinä varmaan " asiantuntijana" osaat sanoa, voidaanko noin tehdä? Tällaisessa luulossa minä olen... Ainakin ne maidot suoraan punnitsemisen jälkeen sinne pakastimeen pudotetaan ja ne myös pitää kuljettaa sairaalaan niin, etteivät pääse sulamaan matkalla ts. kylmälaukussa kylmäkallejen kanssa.

Vierailija
22/25 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnalle tsemppiä nyytinhakuun, vaikka armottoman myöhässä olenkin!

Kiitos hyvästä piirakka reseptistä anarya, tallessa on ja huomenna ajattelin leipoa :)

Minä viimeksi flunssassa synnytin. Kyllä siisä flunssa unohtui kokonaan siinä synnytys touhussa. Sairaalassa olo aikana tosin meni monta lootaa kurkkupastilleja ja nenäliinoja. Vaavi sai olla koko ajan normaalisti vierihoidossa, eikä henkilökuntakaan kommentoinut millään tavalla. Ei siis flunssan pitäisi vaikuttaa kuin omaan vointiin tietenkin! Tosin yritin kiertää toisten vaavit kaukaa ;) Ja samaan aikaan on ollut flunssassa koko muu perhe ja kotiinkin on vauva päässyt ihan normaalisti. Joku lääkäri tais antaa neuvon, että kotona olis hyvä pitää vauva vaan yhdessä huoneessa eikä päästää kipeitä sisaruksia sinne, mutta ei se oikein toiminut. Mutta älä huoli siis.. sori en muista nimimerkkiä.. kukas kyselikään?

Eilen oli ikävää menkkamaista jomotusta, mutta kuumavesipullo selällä auttoi tosi mukavasti. Eipä mitään kummempaa, ilma on tosiaan kurja, vaan kauppaan se on kohta lähdettävä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

äitikki rv35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan sitä pian pääsisi itse kukin? Ja onnea tietysti muillekin jo nyyttinsä lunastaneille muruille!!

Ajattelin tulla linjoille roikkuun ennen viikonloppua. On niin jänskä olo ;)

Maanantaina olisi sitten vuorossa äitipolikäynti (synnytystapa-arvio) Vammalassa. Jännittää niin kovasti kun ei tiedä mitä/millaista siellä on ja näenkö Beeben? Tulen kyllä sitten maanantaina raportoimaan miten kävi ja mikä on tuomio.

Toinen mikä jännittää on se, et sain tänään työpaikalta palkkatodistuksen joka tulee liittää siihen äitiysraha-anomukseen. Ja kävin juuri laskeskelemassa kelan sivuilla sellaisen suuntaa-antavan/toiveajattelu laskelman mitä mun pitäisi saada ja näyttää todella hyvältä! Verrattuna siis että olisin saanut minimin. Nyt vain odotellaan kelalta virallista päätöstä.

En nyt muista että olisko ollut mitään galluppiakaan mihin olisi pitänyt vastailla. Olen kyllä yrittänyt päivittäin pinot lukea mutta nyt on jotenkin veto poissa että olisi jaksanut kirjoitella.

Mekku ja Beebe 36+2

Vierailija
24/25 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mun olotila...

Vauvan liikkeet ei enää yllä ylävatsalle asti vaan hän nyt jotenkin keskittää liikkumisensa tuonne alavatsan ja alakerran suuntaan. Kohdunsuu/kaula varmaan tekee muutoksia taas tuonne alakertaan koska sinne vihloo sukkapuikkomaisesti ajoittain (päivittäin) tosi kovaa. Supistuksetkin pysyttelee vielä kiusana, levossakin.

Viime yönä oli tosi mukavaa yrittää nukkua kun tuli sitä vuotoa, suppareita ja vihlomisia monta tuntia putkeen. Mietin jo synnärille lähtemistä mutta nukahdin sitten ja aamulla kaikki oli pois. Nyt sitten jatkuu taas...

Voi olla että näytille on tänään lähdettävä. Viikko aikaa sektioon mutta mä (apua) luulen että tämä vauva ei enää viikkoa odota.

Soitin äsken miehen kylästä takaisin kotiin kun olotila on niin " irtonainen" . Niin poissaoleva, niin utopistinen, niin...valmis :D Voiko lähestyvän synnytyksen jotenkin vaistota, siis että suurinpiirtein tietää että se tapahtuu varmasti tänään tai että tänään tulee lapsivedet kunnolla tai että tänään mulla on vauva sylissä...

Ymmärsiköhän kukaan? :D

Meenpä kuulostelemaan tätä olotilaa tuonne sohvalle.

Swehina rv 37+5

Vierailija
25/25 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swehina: tein saman huomion tässä illan aikana. Vauva on valahtanut todella alas. Alavatsalla nahka aivan kireänä ja vauvan vartalo tuntuu siellä isona ja kovana möykkynä, (ison :-0) päänkin tunnen ihan häpyluun kohdalla. Rintojen alla on ihan tyhjää...

Vauva ei ole kovasti tänään liikuskellut, itse asiassa nyt iltaa kohden mentäessä yhä vähemmän vain. Silloin tällöin jalka heiluu satunnaisesti navan kohdalla, melko terävästi ja ne pään liikkeet tuntuvat tuskallisina. Kerää varmaan voimia syntymäänsä varten. Onnistuin muuten tänään saamaan otteen vauvan kädestä tai jalasta, joka tuntui heiluvan irtonaisena pattina tuossa vasemmalla sivulla vatsaani. Jännän tuntuinen, sellainen pullea :-) Eikä neiti lähtenyt edes karkuun käteni alta.

Vihlomisetkin ovat taas ihan omaa luokkaansa (nyt köpöttämisen ohella olen huomannut pidättäväni vaistomaisesti hengitystäni kun niin kovasti viiltelee) ja menkkakipuakin on ollut alavatsalla ja alaselässä...

Mitään ihmeellistä vuotoa ei ole tällä hetkellä, vaikka lääkäri sanoi nähneensä kohdunsuulla reippain mitoin pois tulossa olevaa limatulppaa...montakohan päivää menee, että se ehtii ulos, varsinaista etanavauhtia näyttää matelevan :-)...?

Marrastoive: Tulen viivana tänne kertomaan TAYSin kuulumiset heti kun sieltä vain pääsen pois. Jollei minua näy palstalla, olen saattanut joutua jäämään jo sinne. Mistäpä sen tietää...mitä tämäkin viikonloppu tuo tullessaan kun vauva on jotenkin ihan kuin jo matkalla alaspäin.

Kanelisokeri (vielä hetken aikaa) 36+6...