Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa tehdä asunnostani kodikasta

Vierailija
27.08.2022 |

En tiedä mikä siinä on. Huonekalut, matot, sisustusesineet ja kaiken muun olen ihan itse valinnut, mutta jotenkin en vaan saa asuntoani tuntumaan kodikkaalta, mukavalta ja viihtyisältä.

Epäilen, että suurin syy on varmaankin siinä, että en osaa siivota kunnolla. Tai siis, en oikein osaa selittää mitä tarkoitan, sillä kyllähän minä nyt periaatteessa siivota osaan, mutta vaikka siivoan, niin jotenkin kotini on aina jotenkin nuhjuisen ja epäsiistin oloinen, enkä oikein saa kiinni siitä, että missä se ongelma on.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei meidänkään koti ole mitenkään hienosti sisustettu. Siistiä kyllä on ja turhaa rojua ei ole. En kaipaa mitään tingeltangelia tänne, mutta olisi kiva, jos koti olisi jollain tavalla tyylikkäämpi.

Vierailija
2/7 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuvia kodistasi ja katso niistä, mihin epäkohtiin huomio kiinnittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivoat ja silti vaikuttaa sotkuiselta, niin sulla on ilmeisesti liikaa tavaraa ja sälää esillä. Etsi säilytysratkaisuja, joissa saat niitä piiloon ja/tai luovu osasta. Onko sulla viherkasveja? Ne usein tuovat sitä viihtyisyyttä ja kotoisuutta.

Vierailija
4/7 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä keskustelu ole ollut jo???

Vierailija
5/7 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sinulla on liikaa tavaraa. Väljyys tuo heti siistimmän vaikutuksen.

Vierailija
6/7 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota valokuvia kodistasi ja lähde pois kotoa. Katso sitten kuvia. Miltä siellä näyttää? Onko jossain liikaa tavaraa, onko tekstiilit ryhdikkäästi, ärsyttääkö jokin nurkka? Joskus asioita kertyy paikkoihin, joissa niille on kyllä tilaa mutta samalla ne näyttävät siinä sotkuilta. Ne näkee helpoiten kuvista, koska kotona niihin jotenkin tottuu. Myös kodin tekstiilit saattavat näyttää kuviolla ajatuksissa mutta oikeasti ne ovat vähän väärän sävyisiä, kokoisia tai väärää materiaalia. esimerkiksi liian lirua kangasta olevat verhot tai liian pieni matto.

Vierailija
7/7 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta joskus sellaiset vähän "sekaisetkin" kodit ovat kodikkaan näköisiä, jos niissä on tavarat aseteltu harmonisesti ja on hyvin toisiinsa sopivia tavaroita ja sisustusesineitä. Luulen, että viherkasveilla on myös osuutta tähän. -Ei ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme