Minkä ikäisenä työn saanti vaikeutuu?
Jos jää työttömäksi, minkä ikäisenä haastatteluihin/töihin alkaa olla vaikeampi päästä? Yli 50 vai jo aiemmin? Entä oletteko havainneet vaihtelua eri työtehtävien kohdalla, esim että suorittavaan työhön tai johtajaksi näitä näkymättömiä ikärajoja ei olisi?
Kommentit (12)
Olen 45 ja vielä ei ole vaikeutunut. Nytkin taas vaihtamassa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45 ja vielä ei ole vaikeutunut. Nytkin taas vaihtamassa työpaikkaa.
Mikä ala? Kuulin juuri joltain että suunnilleen tuon ikäisenä alkaa muuttua haastavammaksi päästä haastatteluun.
Kuuskymppiä kun lähestyy, vaikeaksi menee. Tietty alakin vaikuttaa ja oma kunto.
Vierailija kirjoitti:
Kuuskymppiä kun lähestyy, vaikeaksi menee. Tietty alakin vaikuttaa ja oma kunto.
Kunpa olisikin vasta tuolloin! Ehtisi maksaa lainat pois ja kerätä hyvän pesämunan ennen kuin töiden saanti vaikeutuu tai jää mahdollisesti työttömäksi. Harvalla on varmaan tuossa vaiheessa enää talousellisesti tiukkaa.
Ap
Kyllä iäkkäätkin voivat tarvita rahaa. Hullu ajatus että ihmisiä luokitellaan iän tai muiden asioiden mukaan, osa jätetään ilman rahaa? Osa aloista tosin voi olla sellaisia joissa ikä voi olla este ja osassa ei merkitystä. Mutta olisiko riittävä raha kaikille, joku perustulo tms. Kaikilla ei sukulaisia edes avuksi ja joillakin ei eläke riittä, tai sitä ei ole.
Mä oon 29 ja pitkän ajan jälkeen pitäisi palata työelämään. Nyt jo stressaan löytyykö työtä.
En tiedä, olen 66 eikä mitään ongelmaa vielä