Minulla on kerrostalokämppä. Ei kai siinä mitään jos irtisanon sähkön ja muutan talveksi etelään?
Kommentit (31)
Bon voyage vaan;
tulee ne Kelakorvaukset sinne eteläänkin!
Vierailija kirjoitti:
Mä kans mietin, että jos vuokraa asunnon vain kesäksi kun on valoisaa eikä tartte valaistusta, niin voikohan asua ilman sähkösopimusta. Kaiken sähköä vaativan voi hoitaa töissä, teen siis kesäisin keikkatöitä toisella paikkakunnalla.
Heinäkuun lopulla on jo vähän pimeä käydä paskalla
Vierailija kirjoitti:
Tyhjänä olevan kaukolämmitteisen kerrostaloasunnon sähkönkulutus on niin pieni, ettei ole järkeä katkaista sähkösopimusta. Varsinkin jos sammutat kaikki kodinkoneet, mukaanlukien kylmälaitteet, ja irrotat ne verkosta.
Näin on, siis jos sähkön siirtomaksu on myös kohtuullinen, eli riippuu paikkakunnasta. Mulla menee mökillä siirtomaksua 30e/kk kuukausina jolloin sähköä ei kulu muuhun kuin etäluettavaan sähkömittariin.
Muista myös irrottaa sulake jolla saat keittiön liesituulettimen pysähtymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kans mietin, että jos vuokraa asunnon vain kesäksi kun on valoisaa eikä tartte valaistusta, niin voikohan asua ilman sähkösopimusta. Kaiken sähköä vaativan voi hoitaa töissä, teen siis kesäisin keikkatöitä toisella paikkakunnalla.
Heinäkuun lopulla on jo vähän pimeä käydä paskalla
Kyllä minä töissä ladatun kännykän valolla nään käydä paskomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjänä olevan kaukolämmitteisen kerrostaloasunnon sähkönkulutus on niin pieni, ettei ole järkeä katkaista sähkösopimusta. Varsinkin jos sammutat kaikki kodinkoneet, mukaanlukien kylmälaitteet, ja irrotat ne verkosta.
Näin on, siis jos sähkön siirtomaksu on myös kohtuullinen, eli riippuu paikkakunnasta. Mulla menee mökillä siirtomaksua 30e/kk kuukausina jolloin sähköä ei kulu muuhun kuin etäluettavaan sähkömittariin.
Ei kait tämä mene asukkaan henk.koht. sähkölaskusta, vaan vastikkeessa. Täähän on päällä aina, jopa silloin kun asunnossa ei ole sähkösopimusta.
Järki tuossa on siinä että minä juon sitten kokista palmujen alla sillävälin kun te hytisette niissä 18c rotankoloissanne. Kyllä minä tiedän ettei tuossa säästä rahaa.
Ja miten paljon sähkön uudestaan kytkeminen maksaa?
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Se takaisinkytkentä maksaa monta sataa euroa. Meillä mökillä on sähköt ja sitä käytetään vähän ja vain kesäaikaan. Maksaisi 400 euroa kytkettää se takaisin, jos suljettaisiin liittymä talveksi. Koska kulutus on vähäistä niin ei kannata.
Entäs jos sähköt on poikki ja asuntoosi tulee vaikka vesivahinko. Kuka tarkastaa ja korjaa pimeässä, taloyhtiö hoitaa, mutta ei pimeässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kait tämä mene asukkaan henk.koht. sähkölaskusta, vaan vastikkeessa. Täähän on päällä aina, jopa silloin kun asunnossa ei ole sähkösopimusta.
Tietenkin menee asukkaan sähköstä. Ei sinne asuntoon kaksia johtoja eri mittareista ole vedetty. Koita katkaista sähköt pääkytkimestä ja käy kuuntelemassa vieläkö liesituuletin hurisee.