Paras android-puhelin tällä hetkellä
Mikä olisi paras android-puhelin tällä hetkellä? Mieluiten alle 700 €. Tärkein ominaisuus on hyvä kamera.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta OnePlus. Mulla on kolmas OnePlussa menossa, olen ollut siis tyytyväinen näihin.
Mikä siinä OnePlussassa on hyvää?
Oneplussan käyttöliittymä on jouheva ja looginen.
Nopea pikalataus. Kaksi eri akkupakettia ottaa virtaa nopeammin.
Rauta hyvää. Kameroihin valitaan aina hyvät kennot isoilla pikseleillä keskiluokasta ylöspäin.
Lähes kaikissa puhelimissa erot tulevat kameran kennoista ja linsseistä. 1/1,5 kennokoko on minimi johon kannattaa kajota. Liikaa pikseleitä kennolle ahdettuna aiheuttaa kohinaa.
Isot pikselit takaavat hyvät kuvat myös hämärässä. Lisäksi Oneplus osaa ottaa kaikki irti hyvästä isosta kamerakennosta.
Myös Xiaomin huippumallit (Ultra) ovat hyviä kameroiden osalta. Samoin Google Pixel 6, jos sattuu pitämään puhtaasta androidista.
Isossa osassa tietonsa antaa kiinalaisille. Ei oikein motivoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta OnePlus. Mulla on kolmas OnePlussa menossa, olen ollut siis tyytyväinen näihin.
Mikä siinä OnePlussassa on hyvää?
Oneplussan käyttöliittymä on jouheva ja looginen.
Nopea pikalataus. Kaksi eri akkupakettia ottaa virtaa nopeammin.
Rauta hyvää. Kameroihin valitaan aina hyvät kennot isoilla pikseleillä keskiluokasta ylöspäin.
Lähes kaikissa puhelimissa erot tulevat kameran kennoista ja linsseistä. 1/1,5 kennokoko on minimi johon kannattaa kajota. Liikaa pikseleitä kennolle ahdettuna aiheuttaa kohinaa.
Isot pikselit takaavat hyvät kuvat myös hämärässä. Lisäksi Oneplus osaa ottaa kaikki irti hyvästä isosta kamerakennosta.
Myös Xiaomin huippumallit (Ultra) ovat hyviä kameroiden osalta. Samoin Google Pixel 6, jos sattuu pitämään puhtaasta androidista.
Kuvien ottamisessa itseasiassa tekoäly alkaa olla tärkein ominaisuus. Sen vuoksi google cam appia kopsaillaan muihin puhelimiin, koska se on säätöautomatiikassa täysin omaa luokkaansa android puolella.
Nyt tuli mulla pakottava tarve uusia älypuhelin, entinen niin vanha, ettei pankkisovellus enää tue tätä.
Mikä olisi hyvä kohtuuhintainen älypuhelin tänä päivänä, hintaluokka mieluiten alle 200e, ehdoton maksimi 250e?
Muistia saisi olla sen verran, ettei muutamasta sovelluksesta jo täyttyisi, kai näissä vielä on muistikorttipaikka? 4g puhelin riittää minulle, ei tarvitse olla 5g, vai onko kaikki uudet jo jokatapauksessa 5g puhelimia? Kameran ei tarvitse olla huippuluokkaa.
Semmoinen käyttökelpoinen perus älypuhelin jolla pääsisi taas muutaman vuoden eteenpäin.
Pankkisovelluksen toimivuus on se tärkein ominaisuus.
Kaikki Androidit ovat ihan ceestä!!
Samsung galaxy A33 on ainakin iso, kömpelö ja painava. En tykkää yhtään. Mun edellinen samsung oli kevyt ja mukava ja siinä oli älyttömän hyvä kamera.
Haussa on pienempi ja kevympi puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Poistatan kaikki ruotsin kieliset viestit. Palstan kieli on suomi, kunnioita sitä.
Pilla dig på fittan istället, om du nu ens hittar den bland fläskvalkarna. Bekanta dig med reglerna och håll dig till dem.
Tekeekö noilla halvoilla Xiaomin puhelimilla mitään?
Onko kellään kokemuksia tuosta Samsung Galaxy A03 puhelimesta, olisi kohtuuhintainen ja varmaan riittävä ominaisuuksiltaan:
https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-tabletit-ja-alykellot/puhelim…
Näköjään on uusittava myös SIM -kortti, nykyisessä on Micro-SIM ja tuossakin uudessa nano-SIM.
Perrkele minkä järjesti taas...
Mulla on vaihtunut duunin takia puhelimet tiuhaan, työnantaja uusii n. 1.5 vuoden välein. Tosin A33 lähti vaihtoon jo vuoden kohdalla. A33 on rehellisesti huonoin puhelin johon olen viimeiseen 10 vuoteen törmännyt. Nykii, virhelyöntejä, ihme jumittamista, useammalla työtoverilla hajosi latausportti, itsellä se meni juuri ennen uuden saamista eli noin vuodessa. Aivan susi paska puhelin. Alkuun niitä käytettiin huollossa kun epäiltiin että ne nykimiset ja lagimiset on vika, ei ole, on ominaisuus. Jopa laitevastaavat kirosi että koskaan aijemmin ei ole yhtä paljon tullut valituksia ja ollut ongelmia minkään muun luurin kanssa. Nyt jäi Samsungit meodän talossa tauolle toistaiseksi määräämättömäksi ajaksi, onneksi. Olisin ostanut vaikka itse työpuhelimeni ennenkuin sulattanut hermojani vastaavan romun kanssa. En ole kuullut oikeasti tuosta puhelimesta mitään hyvää, youtube täynnä samoja tarinoita siitä ihme lagimisesta ja muista jatkuvista ongelmista. Onko kaikki samsungit samanlaista roskaa nykyään? Meillä ei ole vuosiin ollut ja tämän kokemuksen jälkeen tuskin myöskään tulee. 😂
Jos noin paljon rahaa varaa laittaa puhelimeen niin eikö sitten vaikka iPhone.
S22 Ultra