Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko sanoa lapselle, ettei enää tulosi syliin.

Vierailija
26.08.2022 |

Tyhmä juttu, tiedän. Mutta minua on alkanut vaivata kun yhdeksänvuotias lapsi istuu ja istuisi mielellään paljon sylissäni. Mihin ikään mennessä tuo normaalisti loppuu? Kolmasluokkalainen on mielestäni jo iso syliin, ja kyläillessä on rasittavaa kuikuilla lapsen takaa kun lapsi istuu sylissä.
En ole sanonut mitään, mutta yrittänyt keksiä jotain muuta tekemistä tai olen hätistellyt lasta leikkeihin. Auttakaa nyt, kumpi tässä on epänormaali, minä vai lapsi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä jää.

Vierailija
2/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäistä tarvi kokoajan pitää sylissä. Ei myöskään kokonaan kieltää. Tuon ikäisen kanssa voi jo keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole enää syli-ikäinen. Onko tyttö vai poika?

Vierailija
4/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa, ei se siitä rikki mene. Mulla oli samanlainen sylissä nujuaja, oli kuuma ja möhelsi terävillä kyynärpäillään milloin mihinkin. Ehdotin kainalossa istumista, oli hyvä välivaihe ennen teinimurjotusta. Nyt aikuinen jo, ei vaikuta kärsineen.

Vierailija
5/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 10 vuoden päästä hengailee ihan muissa syleissä kun sinun, ole huoleti.

Vierailija
6/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ei kyllä juuri sylissä viihtynèet tuossa iässä varsinkaan, mutta en kieltäisikään.

Vierailija
7/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana kun 150-senttinen 11v tulee edelleen joskus sohvalla kehtoasentoon syliin 😅 Ja saattaa istua sylissä muutenkin. Mutta silloin kun se häiritsee eikä lapsella ole mikään akuutti hätä niin tottakai voi sanoa että hei kun pyörit siinä sylissä niin en nää Maijaa yhtään kun ne jutellaan, että otatko vaikka tuolin tähän mun viereen jos haluat olla mukana keskustelussa, tai keksitkö jotain omaa tekemistä sillä välin kun ne ruoditaan ruuan hinnan nousua ja farkkumuodin päättömyyttä.

Vierailija
8/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ala kieltämään. Vannon että teini-iässä ei enään syliisi tule, mutta jos nyt alat kieltämään hellyyden halua, sillä voi olla kauaskantoiset vaikutukset tunne-elämään. Hänestä saa joku ihanan kumppanin aikanaan, halailu ja syleily on mukavaa.

Vierailija
9/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näkyy suomalaisten tunnekylmyys. Ei todellakaan kannata torjua, tulee vaan kylmä ja tunnevammainen siitäkin lapsesta.

Vierailija
10/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että menepäs sohvalle istumaan tai katso tuoli lapselle. Ei siitä tarvitse tehdä mitään erityistä numeroa. Sano ystävällisesti että oletpas iso jo ja ei enää jaksa pitää sylissä, painaa. Erikseen voi halata jos tarvii.

Vierailija
11/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Ei tuohon auta edes korpin natsat mitkä intistä sai.

Vierailija
12/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli tuollainen syleilyä ja halailua kaipaava lapsena. On sitä edelleenkin. Monta kertaa päivässä halataan ja meidän lasta halailee myös paljon.

En valita. Toiset saa nyrkistä silmäkulmaan. Siinä perspektiiviä.

Vierailija
13/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkyy suomalaisten tunnekylmyys. Ei todellakaan kannata torjua, tulee vaan kylmä ja tunnevammainen siitäkin lapsesta.

Ei se ole tunnekylmyyttä tai aiheuta tunnevammoja jos 9-vuotiasta sylittelee joskus muulloin kun kylässä kahvipöydässä. Minäkään en suosittele kokonaan kieltämään, ja lapsen hellyyden kaipuuseen voi vastata esim. silittämällä tai ottamalla kainaloon silloin kun syli on itselle hankala, mutta kyllä aikuinen saa pikkuvauvaiän ohittaneen lapsen seurassa huomioida omatkin tarpeensa - niin kuin nyt vaikka katsekontaktin saamisen keskustelukumppaniin.

Vierailija
14/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulotaso ei vastaa, niin voit sanoa ei

Vierailija
15/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat lapsen viereen istumaan ja otat mukaan keskusteluihin. 

Vierailija
16/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole enää syli-ikäinen. Onko tyttö vai poika?

Poika on. Ja ei todellakaan minun mielestä syli-ikäinen enää. Tajuan kyllä, että itse olen saanut tunnekylmän kasvatuksen ja pyrkinyt siitä pois omien lasten kohdalla. En vaan voi mitään sille, että minua vaivaa iso poika sylissä.

Vierailija
17/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli tuollainen syleilyä ja halailua kaipaava lapsena. On sitä edelleenkin. Monta kertaa päivässä halataan ja meidän lasta halailee myös paljon.

En valita. Toiset saa nyrkistä silmäkulmaan. Siinä perspektiiviä.

Mun mies kuulemma ei lapsena kestänyt halailua ollenkaan, juoksi pakoon jos joku yritti halata.  Ja tosiaan samanlainen on nytkin. Ei se koskaan halaile ellei väkisin änkeä syliin ja käske halaamaan.

Vierailija
18/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseen täytyy ottaa selvää kypsyyden vaatimaa etäisyyttä, onhan hän jo iso. Aloita kutsumalla lastasi tästä lähtien sukunimellä.

Vierailija
19/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi mitään, kyllä se lakkaa itsestään. Ei lapset tajua omaa kokoaan.

Vierailija
20/38 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei koskaan pidetty sylissä lapsena enkä osannut sinne pyrkiäkään. No aikuisena olen kyvytön ihmissuhteisiin ja minkäänlaiseen läheisyyteen ja olen edelleen lähes 40 v lähes täysin kokematon parisuhteiden suhteen.