Millä kaikilla tavoin voi jatkaa lausetta: "Muistan vielä ajan, kun..."
Minä aloitan, ja tästä huomaa, että olen vanha. Tai niin ainakin lapset aina sanoo.
Muistan vielä ajan, kun puhelinkoppeja oli joka kulmalla.
Kommentit (53)
Muistan ajan kun ei ollut sähköposti.
Läheteltiin kirjeitä ja kortteja.
Muistan ajan kun joka kodissa ei ollut tietokonetta ja kännyköitä.
Muistan myös kun meille tuli ensimmäinen tietokone. Siinä oli mustavihreä näyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan ajan, kun työttömät laitettiin hätäaputöihin.
Sulla täytyy olla aika paljon ikää jo, koska itsekin olen aika iäkäs, mutta en tuollaisia aikoja muista, mutta olen kyllä kuullut , kun vanhat papat (nyt jo mananmajoille menneet) kertoivat, että olivat olleet hätäaputöissä kaivamassa kanavia/ojia tai rakentamassa rautateitä. silloin ei ollut työttömyyskorvauksia.
Mietin myös että taitaa mennä 1800 luvun puolelle🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan ajan, kun työttömät laitettiin hätäaputöihin.
Sulla täytyy olla aika paljon ikää jo, koska itsekin olen aika iäkäs, mutta en tuollaisia aikoja muista, mutta olen kyllä kuullut , kun vanhat papat (nyt jo mananmajoille menneet) kertoivat, että olivat olleet hätäaputöissä kaivamassa kanavia/ojia tai rakentamassa rautateitä. silloin ei ollut työttömyyskorvauksia.
Hätäaputöitä tehtiin 1860-luvulla, mutta varsinainen invaasio koettiin 1960-luvulla. Kyllä, termi on ihan oikea, sitä käytetään yliopistollisissa tutkimuksissa muutoinkin kuin 150 vuoden takaisista töistä.
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri käyttäytyi arvokkaasti, eikä kuten 14-vuotias teinipissis.
Muistan ajan milloin pahaa oloa purettiin kirjoittamalla vessan seinään eikä netti palstalle.
Muistan ajan milloin sotaveteraani ukkini kertoi ettei välittänyt toisten uskonnosta, ihonväristä vaan halusi maahan rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Muistan ajan, kun palkasta meni 25% ruokaan.
Vain 25%? Melko moista. Mulla menee nykyhinnoilla jo melkein 50% käteen jäävästä palkasta ruokakauppaan.
Muistan ajan kun piti hakea tietoa kirjaston kirjoista.
tai kotona olevasta tietosanakirjasarjasta.
Muistan ajan, kun lapsi sairastui ja molempien vanhempien piti mennä töihin /opiskelemaan, Mannerheimin lastensuojelutäti tuli hoitamaan sairasta lasta ja valmisti vielä päivällisen kotiin palaaville vanhemmille. Oikeasti! Olimme vielä ihan valkoihoisia suomalaisia!!
Muistan vielä ajan, kun kenellekään ei ollut epäselviä käsitteet mies ja nainen.
Muistan ajan kun kaupat olivat arki-iltaisin kiinni, kauppat olivat kiinni myös sunnuntaisin ja juhlapyhinä.
Muista ajan kun pääsiäisen aikaan oli joku päivä (jota en nyt muista) jolloin ei saanut tanssia ravintoloissa tai muissakaan tanssipaikoissa.
Muistan ajan, kun radiosta nauhoitettiin biisejä kasetille. Ja kirottiin, kun sitä biisiä ei koskaan saanut nauhalle kokonaan vaan loppuun tuli aina juontajan puhetta tai mainoksia. Muistan myös ajan, kun lapsena äidille piti soittaa työpaikan puhelinvaihteeseen, jos oli iotain kiireellistä asiaa kesken äidin työpäivän. Kovin pienistä asioista ei siis soiteltu.
Vierailija kirjoitti:
Muistan ajan kun töitä sai kysymällä työpaikoilta tai työkkäristä.
Minäkin muistan kun kävelin yhden myymälän ovesta sisään ja kysyin kesätöitä.
Muistan miten iloinen olin kun sain sieltä työpaikan kesäksi.
Pääministeri käyttäytyi arvokkaasti, eikä kuten 14-vuotias teinipissis.