Viime hetken vinkit muuttoon!
Kommentit (21)
Heitä kaikki, millä on tunnearvoa, muttei mitään järkevää käyttöä, menemään. Et niitä muista parin vuoden päästä.
Kannattaa syödä välillä muuttopäivänä.
Miten viime hetken vinkkejä kaipaat? Milloin muutto on?
Kaikki, aivan kaikki laatikoihin. Mitään ei saa jäädä pakkaamatta vikaan aamuun, eikä myöskään saa pakata mihinkään epämääräisiin nyssyköihin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa syödä välillä muuttopäivänä.
Miten viime hetken vinkkejä kaipaat? Milloin muutto on?
Tässä mitään syömään ehdi, muuttoauto pihassa jo!
Ap
Viime hetkellä on jo liian myöhäistä, pakkaa ajoissa.
Pakkaa kirjat ja astiat tekstiilien sekaan. Näin ei tule liian painavia laatikoita. Tekstiilejä voi laittaa myös roskasäkkeihin. Käy kaapit monesti läpi, kummasti sieltä aina lisää tavaraa löytyy. En karsisi juuri muuton aikana mitään, voit tehdä väsyneenä virhearvioita.
Valkkaa etukäteen vaatteet vikoille päiville, niin voit huoletta pakata muut.
Pakkaa vaan noin puolet ja jätä loput ystäville, muuttoavun pakattavaksi. Itse seiso muuttopäivänä vieressä ja katso kun muut pakkaa ja kantaa tavaroita.
Tavaroiden karsiminen tehdään erikseen, ei muutossa.
Muutossa jos heität jotain pois niin sekajätettä.
Muista vakuutukset ja muuttoilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Pakkaa vaan noin puolet ja jätä loput ystäville, muuttoavun pakattavaksi. Itse seiso muuttopäivänä vieressä ja katso kun muut pakkaa ja kantaa tavaroita.
Tää on klassikko. "Ne on mun kavereita, ne kyllä ymmärtää, että mä en jaksanut pakata loppuun."
Olen muuttanut vähän liiankin usein.
Yhden asian teen joka kerran: pakkaan isoon kassiin sellaiset tavarat joilla pärjää muutaman päivän, ettei tarvitse alkaa etsiä tavaroita heti raskaan muuton jälkeen.
Pieni kattila
Kertakäyttöastioita
Pyyhkeitä
Vaatteita
Hätävararuokaa
Jne
Pidä tietokone ja pankkitunnukset, auton ja kodin avaimet käsimatkatavarana, älä jätä silmistäsi.
Pakkaa yöpuku, puhtaat alusvaatteet, hammasharja ja -tahna, pyyhe ja lakanat vaikka reppuun. Löydät ne muiden tavaroiden joukosta nopeasti ja pääset suihkuun ja nukkumaan rankan muuttopäivän jälkeen ilman, että täytyy penkoa kaikki laatikot.
Kirjoita laatikoiden päälle sisällys noin suurin piirtein esim vaatteita, kirjoita myös mihin huoneeseen menee.
Pakkaa kaikki pientavara valmiiksi laatikoihin ennen muuttopäivää. Uskalla karsia reippaalla kädellä tavaroita, joita et oikeasti tarvitse.