Eläkeläiset ja työttömät, minne talveksi ?
Minne te muut eläkeläiset ja työttömät suuntaatte ensi talveksi pois käyttämästä sähköä Suomessa ?
Ajattelin itse mennä Kanarialle, sinne tullee sähkö Marokosta ?
Jos sielläkin on sähkönsäästö käynnissä niin sitten Thaimaa tai Meksiko. Australia tai Uusi Seelantikin voisi olla vaihtoehto. Intian ja Vietnamin suljin pois liian venäjämielisinä.
Kommentit (21)
Ennen vanhaan tehtiin joku pieni kioskimurto tai vastaava, niin sai sopivan mittaisen vankilatuomion, niin ei tarvinnut olla talvea taivasalla.
Olen kunnostanut mökkiä talviasuttavaksi. Eli sinne. Puulla lämmitän, sähköt varalla.
Ei tule heräteostojakaan, kun kaupat kaukana. Rahaa säästyy, ja samalla tulee, kun olen antanut kaupunkiasunnon vuokralle.
Mikä voisi mennä pieleen?!
Olen kunnostanut mökkiä talviasuttavaksi. Eli sinne. Puulla lämmitän, sähköt varalla.
Ei tule heräteostojakaan, kun kaupat kaukana. Rahaa säästyy, ja samalla tulee, kun olen antanut kaupunkiasunnon vuokralle.
Mikä voisi mennä pieleen?!
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan tehtiin joku pieni kioskimurto tai vastaava, niin sai sopivan mittaisen vankilatuomion, niin ei tarvinnut olla talvea taivasalla.
Joo, se on kilikali: rikotaan kuuluvasti ikkunat, että joku hälyttää pollet paikalle. Näön vuoksi kannattaa pidellä käsissään jotain vähäpätöistä "anastettua", että linnatuomio varmasti rapsahtaa.
Taidan lähteä ihan pysyvästi. Ei täällä pöpilässä enää pysty olemaan.
Ihan omassa kodissa ajattelin asua.
T. Työtön
Minä ainakin asun tulevankin talven omakotitalossamme, mieheni kanssa. Niinkuin tähänkin asti
Niin monesta vastoinkäymisestä on tässä elämässä selvitty, etteiköhän se yksi energiansäästö ja inflaatio vuosi mene siinä, ihan kylkiäisinä.
N.70 eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin asun tulevankin talven omakotitalossamme, mieheni kanssa. Niinkuin tähänkin asti
Niin monesta vastoinkäymisestä on tässä elämässä selvitty, etteiköhän se yksi energiansäästö ja inflaatio vuosi mene siinä, ihan kylkiäisinä.
N.70 eläkeläinen
Ylen uutisen mukaan hinnankorotukset eivät jää yhteen vuoteen. Menee ainakin vuoteen 2024 ja sittenkin on epäselvää, palataanko täällä koskaan takaisin halvan energian aikakauteen. Muutto Kanarialle voi olla ihan järkevä ajatus - ja unohtaa oma maa mansikka -pohdiskelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N.70 eläkeläinen
Ylen uutisen mukaan hinnankorotukset eivät jää yhteen vuoteen. Menee ainakin vuoteen 2024 ja sittenkin on epäselvää, palataanko täällä koskaan takaisin halvan energian aikakauteen. Muutto Kanarialle voi olla ihan järkevä ajatus - ja unohtaa oma maa mansikka -pohdiskelu.
Asuin aiemmin Välimeren saarella. Sähkö oli siellä kallista jo silloin, ja asunnot kylmiä talvella. Muutin sitten Suomeen, enkä ole katunut.
Ihan ollaan Itä-Helsingissä vuoden ajoista riippumatta tai juhlapyhistä..
Mulla kuuluu sähkö vuokraan. Aion silti säästää parhaani mukaan.
Aplle tiedoksi, että työttömyystukia ei makseta ulkomaille.
Palelen kotona, haalarit päällä ja peiton alla. Olihan tuo miesystävä, mutta näyttää sitä kiinnostavan muut naiset niin paljon että olkoot.
Vierailija kirjoitti:
Tuet tulevat pankkitilille ja ne voi nostaa automaatista Kanarialla tai maksella kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun hakee töitä ja lähettää ne neljä hakemusta kuukaudessa. Toki jos tärppää pitää ottaa työ vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun hakee töitä ja lähettää ne neljä hakemusta kuukaudessa. Toki jos tärppää pitää ottaa työ vastaan.
Aiotko hakea mahdottomia töitä?
Menen väkisin sukulaisten sohvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista työtä olekaan johon vastentahtoisesti haastattelussa käyttäytynyt otetaan. Vink vink.
Kyllä Suomessa puuta, turvetta ym. Riittää.. Kotona ollaan.