Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa uudelle naisystävälle, että tämä ei osaa meikata ja olisi parempi olla meikittä

Vierailija
26.08.2022 |

En olisi uskonut, että 5-kymppisenä miehenä päädyn tilanteeseen, jossa pohdin naisten meikkejä, mutta tilanne on nyt tämä. Uusi naisystävä ja hänen tapansa meikata ottaa päähään. JOO tiedän, nämä on asioita joihin miesten ei pitäisi puuttua, naisella saa olla oma tyyli, nainen meikkaa toteuttaakseen itseään jne. Mutta en vilpittömästi usko, että kukaan haluaa ilmentää tyyliään esimerkiksi siten, että kirkkaanpunainen huulipuna on pitkin naamaa ja hampaita. Tai että ripsiväri on muodostanut klöntit niin ylä-ja alaluomille, jotka vaan pahenevat pitkin päivää. Tai niin, että kasvot ja kaula on ihan eriväriset keskenään ja ihoa peittää todella paksu naamiomainen kerros?

Miten oikeasti nätisti sanoa naiselle, että näyttäisi paljon paremmalta ilman tuota meikkiä? Itse hän kokee, että ei voi lähteä ulos vaikka edes lähikauppaan ilman, että on jotain meikkiä naamassa. Kuulemma niin huono iho muuten ja värittömän näköinen. Ihossa ei mielestäni mitään vikaa, korkeintaan muutama näppy joita ei kukaan muu huomaa kuin hän itse. Mutta minkä kaikki oikeasti huomaa, on se ihmeellinen pakkeliksi kerrostettu meikkivoide, joka kerääntyy juonteisiin ja ihohuokosiin, näyttäen pahimmiltaan joltain kuolinnaamiolta. Sitten kun päivän mittaan hikoilee, naama on ihan laikukas. En kehtaa sanoa tästä mitään, mutta oikeasti paljon parempi olisi ihan ilman mitään meikkivoiteita, tai sitten jotain paljon kevyempää tavaraa.

Huulipunan suhteen olen välillä sanonut leikkisästi, että pyyhipä se puna pois, niin pääsen pussaamaan sinua. Toimii hetken aikaa, mutta sitten taas kaivaa sen joulunpunaisen värin (joka näyttää hyvältä vain tarkasti photoshopattujen mallien kuvissa) ja pyörittelee sitä sinnetänne päin huulia, joka on kohta yli huulten ja hampailla.

Auttakaa naiset, mitä tässä tilanteessa voi ja kannattaa tehdä? Puhutaan kuitenkin 50 v naisesta, joka on meikanut lähestulkoon koko ikänsä.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakohan nuita kemikaaleja naamaansa tärvellä. Nehän voi sisältää ties mitä.

Vierailija
2/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän osaa englantia, niin sano että katsoo youtubesta meikkivideoita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo......

Vierailija
4/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle, että olet paljon kauniimpi ihan luonnonkauniina.

Vierailija
5/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä kuvaa Batman-elokuvan Jokerista ja sano että nopealla vilkaisulla luulit katsovasi hänen kuvaansa.

Vierailija
6/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt alkuvaiheessa. Sieltä voi tulla räjähtävä vastaus. Se on hänen henk. koht. asia mitä naamaansa laittaa. Jos häiritsee etsi luomu. 😂

Vierailija
7/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea aihe. Mä myös olen jo lähes 50 v, ja tykkään rajusta meikistä. En edes pyri mihinkään luonnollisuuteen tai kauneuteen, vaan nimenomaan tietynlaiseen provosoivaan tyyliin. Jos mies sanoisi mulle että ei tykkää tyylistäni, toteaisin, etten aio sitä muuttaa, ja jos ei kelpaa niin tiedät mistä ovi löytyy. 

Toisaalta jos hänen tyylinsä ei ole tietoisesti valittu erikoiseksi vaan hän ei vaan oikeasti osaa meikata, sitten hän voisi ehkä olla avoin ehdotuksille hillitymmästä tyylistä, jostain kauneusblogista jossa opetetaan luonnollisempaa meikkiä tms. Tosin kyllä se silti varmasti aluksi loukkaa, että tuollaisesta huomautetaan.

Vierailija
8/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 60+ nainen. Minäkin olin tuollainen meikkaaja aina viisikymppiseksi saakka. En edes huomannut miten kömpelösti ehostin itseäni, mutta jälkikäteen olen valokuvista saanut kauhistella tyylittömyyttäni. Täytyy sanoa, että siinä vaiheessa kun nainen on 50v niin meikkaaminen on todella paljon vaikeampaa ja on lähes mahdotonta saada meikkijäljestä siistiä, koska esim. värivoide korostaa kasvojen juonteita jne.

Minun mielestäni sinä voit sanoa ihan suoraan asiasta. Sehän ei ole samalla tavalla henkilökohtainen asia kuin esim. puuttuminen ulkonäköön. Jos sanoisit hänelle, että minua nolostuttaa liikkua kanssasi, koska sinulla on niin ohuet, rumat hiukset - se olisi ilkeää (tiedän, koska minun eksäni sanoi minulle noin). Tokihan sekin voi pahoittaa mielen jos arvostelee jotakin vaatetta, mutta ei se ole kuitenkaan sama asia kuin jonkun henkilökohtaiseen ominaisuuteen puuttuminen. Kyllä vaatteita ja meikkiä saa läheinen ihminen arvioida. Ja sinähän olet hänelle sanonut, ettei hänen tarvitse meikata, hän kelpaa sinulle juuri sen näköisenä kuin hän on, luonnonkauniina.

Vierailija
9/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olen kyllä jo sanonutkin useasti, mutta ei ole ollut valitettavasti vaikutusta, koska "pitäähän sitä meikata". 

ap 

Vierailija
10/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri, joka myös haluaa näyttää tuolta.

Tuskinpa sanominen auttaisi. Jotkut arvostavat nimenomaan sellaista näyttävää tyyliä. Vaikka sitten näyttäisi räikeältä. Helpompihan se on meikata räikeästi kuin hillitysti, jälkimmäinen vaatii aidosti taitoa.

Vierailija
11/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös korostaisin luonnollista kauneutta. Älä puhu meikkaamistaidoista, sano vaan että tykkäät luonnollisen näköisistä naisista, etkä erityisemmin välitä huulipunasta, kun se tahraa pussatessa. 

Vierailija
12/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi hyväksyä kultaasi sellaisena kuin on, niin anna jatkaa matkaa.

Sitten tietysti on se mahdollisuus, että hän ei näe kunnolla. Vie silmälääkärille. Tai hanki suurentava peili.

Anna lahjaksi hemmottelupaketti, jossa hieronnan lisäksi myös värianalyysi ja meikkikoulutus.

Vierailija
13/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot niinkuin asia on, tietysti naisen ollessa kyseessä hyvin tarkasti ja valikoiden. Kehut vaikka hänen kauneuttaan/luonnonkauneuttaan.

Tai sitten ostat jonkun stylistin meikkauspalvelun mallia "vähempi on parempi".

Tai sitten suurentavan peilin.

Onko hän blondi? Pari ystävätärtä sanoo aina, että he eivät voi lähteä mihinkään, kun ensin täytyy piirtää silmät ja suu näkyviin ja väriä kasvoille.

Mutta veikkaan, että hän ei tavoistaan luovu.

Vierailija
14/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olen kyllä jo sanonutkin useasti, mutta ei ole ollut valitettavasti vaikutusta, koska "pitäähän sitä meikata". 

ap 

Eli hän tietoisesti valitsee tuollaisen tyylin. Et sinä sitä mitenkään saa muutettua, jokainen päättää oman tyylinsä itse. Jos tarpeeksi ärsyttää, sun täytyy sitten vaan vaihtaa naista. 

Vierailija
15/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on lähes koko ikänsä meikannut  ja ongelmat alkoivat vasta kun tutustuitte niin pitäskö sun katsoa peiliin? Miksi aloit seurustella jos ei kelpaa???

Vierailija
16/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitse sellainen joka ei meikkaa tai joka osaa meikata, aina näitä tapasin jonkun jonka tavat pitää muuttaa, todella omituista?

Vierailija
17/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä pahalta. Mutta yritä sanoa vain yhdestä asiasta kerrallaan, ihan neutraalisti: huulipuna karannut, tarkistapa peilistä. Tai että meikkivoiteen raja näköjään näkyy tässä valossa. Ihan ilman muuta draamaa. Tottunut meikkaaja käy kyllä äkkiä tarkistamassa. Tärkeää, ettet luettele kaikkia vikoja yhdellä kertaa, koska nainen tuntisi itsensä aika suttaajaksi (vaikka olisikin). Onnea matkaan t. 55v. nainen.

Vierailija
18/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrität muuttaa toista? Hyväksy hänet sellaisena kuin on, jos itse on nykytilanteeseen tyytyväinen.

Vierailija
19/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostaa naisen kirjoittamalta.

Vierailija
20/106 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea aihe. Mä myös olen jo lähes 50 v, ja tykkään rajusta meikistä. En edes pyri mihinkään luonnollisuuteen tai kauneuteen, vaan nimenomaan tietynlaiseen provosoivaan tyyliin. Jos mies sanoisi mulle että ei tykkää tyylistäni, toteaisin, etten aio sitä muuttaa, ja jos ei kelpaa niin tiedät mistä ovi löytyy. 

Toisaalta jos hänen tyylinsä ei ole tietoisesti valittu erikoiseksi vaan hän ei vaan oikeasti osaa meikata, sitten hän voisi ehkä olla avoin ehdotuksille hillitymmästä tyylistä, jostain kauneusblogista jossa opetetaan luonnollisempaa meikkiä tms. Tosin kyllä se silti varmasti aluksi loukkaa, että tuollaisesta huomautetaan.

En usko, että hän tähtää provosoivaan tyyliin, eikä minulla olisi mitään sitä vastaan, että naisella olisi aika näyttäväkin meikki, jos se sopisi hänelle ja olisi huolella tehty. Mutta tuo suttuisuus häiritsee ja ihmettelen, ettei nainen itse sitä huomaa. 

ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi