Tinder ja deittikulttuuri
Olen nyt kokeillut tinderia muutaman kuukauden ja treffeillä käynyt kahdesti ja saanut kahdet oharit(!?)
Suoraan sanottuna ihmetyttää miten vaikeaa treffeille pääseminen onkaan! Ajattelin että olisi mukavaa kokeilla tavata vaikka ihan vain vaivattomasti kahvikupposen merkeissä tai jotain muuta todella simppeliä, mutta ei...ilmeisesti kaikki etsivät vain seksiseuraa, josta on biossani maininta etten hae ensisijaisesti sellaista.
Niin ja koska tämä tulee varmasti esiin jos keskustelua aiheesta syntyy, niin olen hoikka ja moni on kehunut ulkonäköäni, joten en usko että tällä tasolla olisi kyse siitä että olisin niin epäviehättävä että kaikki johtuisi siitä.
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan pääsee treffeille näiden kautta, kun kummallakin sukupuolella samat ongelmat. Itsekään en miehenä treffeille ole päässyt, naiset vaan venkoilee ja vaikeilee.
Ensin naisille selvennetään että te olette vaan panomatskua, ette muuta, ja teille valehdellaan, ihan vaan panoja saadakseen. Ja sit ihmetellään miksi naiset venkoilee ja vaikeilee näissä tinder-kuvioissa? Ihan itte tuossa kerrotte koko ajan, ettei ole miehiin luottamista.
Pelimiehet tekee niin, tavismiehet ei. Tämä on jo ihan meemiä, että naiset valittaa, että miehet haluaa vain seksiä jne. Ne tavismiehet, jotka haluaa muutakin, ei pääse edes treffeille, hyvä jos saavat edes viestejä.
Saman huomannut. Kun naiset valittaa että "kukaan mies ei halua parisuhdetta" niin he jättävät yhtälöstä aina pois tavismiehet.
Itsekin tavismiehenä käynyt kymmenillä treffeillä ja ei vaan ikinä naisille kelpaa vaikka en ole panomies vaan haluan vakavaa suhdetta.
Jos sun henki haisee?
Kyllä siinä joku vika on, jos pariutumishaluinen mies pääsee kymmenille treffeille, mutta ei koskaan siitä eteenpäin.
Nyt oli huono arvaus. Käyn säännöllisesti hammaslääkärillä ja suuhygienistillä ja ennen treffejä pesen ja putsaan joka kolon hampaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität vielä niitä yksisarvisia (kirurgilentäjiä joilla sixpäkki) etkä oikeita miehiä, opit myöhemmin, tai et opi ja epäonnistumiset jatkuu
Jep, samaa mietin itsekin. Ap yrittää vain niitä miehiä, joita kaikki muutkin naiset yrittävät. Niillä miehillä on varaa tehdä ohareita.
Tinderissä on tietty osa miehiä, jotka haluavat seksiä kotiinkuljetuksella.
Mitään ei olla valmiita tekemään, parasta olisi, jos nainen kävisi ottamassa poskeen ja nieltyään katoaisi yöhön.
Mikään vaivalloisempi ei kiinnosta, vaan sitten on flesun ja aikuissivustojen vuoro.
Nämä katoavat ennen sovittuja treffejä tai lähettävät pari törkyviestiä, joilla yrittävät joko varmistaa seksin saannin tai karistaa pihtarit.
Olen seurannut parin aikuisen ystävättäreni Tinder-uraa, ja näitä riittää. Jokainen on poistanut sovelluksen. Livenä tapaillessa sentään tietää, että toisella osapuolella on ollut viitseliäisyyttä poistua kotiovesta.
Itse tapasin sovelluksen kautta naisen. Naisten välillä ei näitä ohareita esiinny.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No valitettavasti voin kertoa että harvoin se siitä mihinkään paranee, vaikka pääsisit toisille, kolmansille, neljänsille treffeille. Antaisit tai pihtaat. Aina sama lopputulos. Tapailua 2-4 kk, tulevaisuudensuunnitelmia, kaikki on hyvin ja sit yhtäkkiä hupsiskeikkaa miehen käytös ja mieli muuttuu. -> Ei enää haluakkaan mitään vakavaa/ ei tiedä mitä haluaa / "haluaa TOTTAKAI olla sun kanssa juu hanipupu mutta tässä on näitä töitä nyt niin paljoo ettei vaan millään pysty järkää aikaa kuin 2h/ vko - yöaikaan".
t. 2 vuotta tinderissä ja kaiken nähnyt ja kuullut.
Jotkut naiset ovat ns. "vaimomatskua", ja jotkut naiset ovat sellaisia joita käydään panemassa paremman puutteessa.
Kertomasi perusteella sinä kuulut jälkimmäiseen kategoriaan.
No eiköhän se kerro kuitenkin teistä miehistä lopulta enemmän, kuin minusta. Että on niin säälittävää sitten se miehen elämä, kun pitää ihan valehdella ja juonia kuukausikaupalla p*llua saadakseen. Enpä paljoo kehtais keulia moisella.
Jos yksi pelimies on viekkaudella ja valheilla päässyt panemaan sinua, niin voimme yhdessä syyttää sitä pelimiestä k.pääksi.
Jos taas viisi tai kymmenen pelimiestä on tehnyt sinulle saman tempun, niin syy on vain sinun itsesi. Olet siinä tapauksessa vain täysi idiootti, joka kieltäytyy oppimasta ja itse hakeutuu näihin tilanteisiin"hyväksikäytettäväksi" uudestaan ja uudestaan, ja sitten uliset jälkikäteen kuin mikäkin pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No valitettavasti voin kertoa että harvoin se siitä mihinkään paranee, vaikka pääsisit toisille, kolmansille, neljänsille treffeille. Antaisit tai pihtaat. Aina sama lopputulos. Tapailua 2-4 kk, tulevaisuudensuunnitelmia, kaikki on hyvin ja sit yhtäkkiä hupsiskeikkaa miehen käytös ja mieli muuttuu. -> Ei enää haluakkaan mitään vakavaa/ ei tiedä mitä haluaa / "haluaa TOTTAKAI olla sun kanssa juu hanipupu mutta tässä on näitä töitä nyt niin paljoo ettei vaan millään pysty järkää aikaa kuin 2h/ vko - yöaikaan".
Jotkut naiset ovat ns. "vaimomatskua", ja jotkut naiset ovat sellaisia joita käydään panemassa paremman puutteessa.
No eiköhän se kerro kuitenkin teistä miehistä lopulta enemmän, kuin minusta. Että on niin säälittävää sitten se miehen elämä, kun pitää ihan valehdella ja juonia kuukausikaupalla p*llua saadakseen. Enpä paljoo kehtais keulia moisella.
Jos yksi pelimies on viekkaudella ja valheilla päässyt panemaan sinua, niin voimme yhdessä syyttää sitä pelimiestä k.pääksi.
Jos taas viisi tai kymmenen pelimiestä on tehnyt sinulle saman tempun, niin syy on vain sinun itsesi. Olet siinä tapauksessa vain täysi idiootti, joka kieltäytyy oppimasta ja itse hakeutuu näihin tilanteisiin"hyväksikäytettäväksi" uudestaan ja uudestaan, ja sitten uliset jälkikäteen kuin mikäkin pelle.
Niin, siis mitä minun sitten pitäisi tehdä? Ja jotain muuta nyt pliis kuin sitä iänikuista "valitse tavismies"- mantraa, kertaakaan määrittelemättä mikä se tavismies oikeasti on. Jos tuo tuossa yhdellä videolla oli "tavismies", niin voin sanoa että kaikki mun miehet on olleet sitä huonomman näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis mitä minun sitten pitäisi tehdä? Ja jotain muuta nyt pliis kuin sitä iänikuista "valitse tavismies"- mantraa, kertaakaan määrittelemättä mikä se tavismies oikeasti on. Jos tuo tuossa yhdellä videolla oli "tavismies", niin voin sanoa että kaikki mun miehet on olleet sitä huonomman näköisiä.
Minulla ei ole aikaa tai kiinnostusta alkaa tarkemmin analysoimaan mitä sinun pitäisi tehdä tai olla tekemättä jatkossa.
Mutta on aika päivänselvää että jotain sinun pitää muuttaa toiminnassasi. Jos jatkat tekemällä sitä mitä teit aiemmin, saat lisää sitä mitä sait aiemminkin.
Jaha, se on taas perjantai ja palstasta huomaa sen. Monenko sivun mittaiseksi veikkaatte ketjun kasvavan? Minä annan arvioksi 67.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole aikaa tai kiinnostusta alkaa tarkemmin analysoimaan mitä sinun pitäisi tehdä tai olla tekemättä jatkossa.
Mutta on aika päivänselvää että jotain sinun pitää muuttaa toiminnassasi. Jos jatkat tekemällä sitä mitä teit aiemmin, saat lisää sitä mitä sait aiemminkin.
Kyllä sulla sitä aikaa ja kiinnostusta näyttää olevan minun haukkumiseenkin. Mutta paljon haukkua tyhjästä, niinhän se on. Et tiedä yhtään mistä puhut, kunhan haukut, omassa naisen puutteessas. Vuh vuh.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se SEINÄ tulee nirsoille naisille vastaan, kun ovat menettäneet sen markkina-arvonsa nuoremmille ja hedelmällisemmille kilpailijoille.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Jaha, se on taas perjantai ja palstasta huomaa sen. Monenko sivun mittaiseksi veikkaatte ketjun kasvavan? Minä annan arvioksi 67.
Kasvaa, kunnes poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulla sitä aikaa ja kiinnostusta näyttää olevan minun haukkumiseenkin. Mutta paljon haukkua tyhjästä, niinhän se on. Et tiedä yhtään mistä puhut, kunhan haukut, omassa naisen puutteessas. Vuh vuh.
Selvä homma, jatka sitten ulinaasi. Tsemppiä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on liikeyritys. Se tekee tulosta.
Ei sen kannata löytää ihmisille kumppania jonka jälkeen he jättävät Tinderin. Sen kannattaa löytää koukuttava match joka pitää käyttäjän käyttäjänän.
Älkää syyttäkö ihmisiä vaan alustaa.Kyllä mun mielestä käyttäjissä se ongelma on.
Jos naiset eivät olisi niin hypergamisen pinnallisia ja eivät noudattaisi tasoteoriaa niin ahkerasti niin pariutumisia tapahtuisi enemmän.
Nykykuvio on se että top10% miehet saa kaikkien kiinnostuksen ja ne parisuhdetavismiehet eivät pääse edes treffeille tai jos pääseävät niin ovat naisten mielestä vain ihan kivoja ilman kipinää.
Hypergamia ja tasoteorian noudattaminen kumoavat toisensa. Tasoteorian mukaan ihmisen taso määräytyy sen mukaan, minkä tasoisen hän onnistuu sitouttamaan parisuhteeseen. Hypergamiassa ihmiset ovat eri tasoisia.
Naiset eivät edelleenkään kiinnostu miehistä jonkun teorian mukaan. Miehen profiili joko herättää kiinnostuksen tai sitten ei. On aivan sama, herättääkö se ehkä muidenkin naisten kiinnostuksen. Vanha vertaus jälleen kerran:
Menen yökerhoon ja siellä on sata miestä. Viisi heistä herättää kiinnostukseni. Yksi osoittautuu homoksi, toinen varatuksi, kolmas on iskenut silmänsä johonkin muuhun naiseen, neljäs juo itsensä känniin ja viides lähtee jo alkuillasta pois. Ne 95 muuta miestä eivät silti muutu yhtään kiinnostavammiksi vaan lähden itsekin kotiin tai vaihdan baaria.
Jos haluat naisilta tykkäyksiä, tee profiilistasi kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on liikeyritys. Se tekee tulosta.
Ei sen kannata löytää ihmisille kumppania jonka jälkeen he jättävät Tinderin. Sen kannattaa löytää koukuttava match joka pitää käyttäjän käyttäjänän.
Älkää syyttäkö ihmisiä vaan alustaa.Kyllä mun mielestä käyttäjissä se ongelma on.
Jos naiset eivät olisi niin hypergamisen pinnallisia ja eivät noudattaisi tasoteoriaa niin ahkerasti niin pariutumisia tapahtuisi enemmän.
Nykykuvio on se että top10% miehet saa kaikkien kiinnostuksen ja ne parisuhdetavismiehet eivät pääse edes treffeille tai jos pääseävät niin ovat naisten mielestä vain ihan kivoja ilman kipinää.
Ongelmahan on nimenomaan siinä, että naiset ovat tasokkaampia kuin miehet. :) Siksi suurimmalle osalle miehistä ei löydy Tinderistä mitään, kun kilpailuakin on niin paljon.
Kas, sehän on perjantai! Olin ihan unohtanut ennen tätä viestiäsi.
Pojilla on taas pari vuorokautta aikaa hakata näppistä ja jankuttaa samoja tasoteorioita - eikä yksikään nainen muuta käytöstään Tinderissä tai missään muuallakaan. Mutta heidän oma yksinäisyytensä se senkun jatkuu. Ei ole tulevanakaan uutena vuotena naista, jonka kanssa katsella ilotulitusta ja kilistää skumppalasia, kuten ei ole ollut aikaisempinakaan. Mutta miksi muuttaa toimintaansa, aina on mukavampaa kiistellä mammojen kanssa tasoista kuin etsiä ihan oikeaa, elävää, ihanaa, rakastavaa naista ;-)
Vierailija kirjoitti:
Keskivertoa komeampi pitkä mies pääsi vain kolmille treffeille, joista ei yhdetkään ei johtaneet mihinkään. Kun ap puhuu tavallisista, niin tarkoittaa varmaan tuollaisia miehiä, jotka on komeita, muttei ihan mallin tai filmitähden näköisiä?
Noiden videoiden tekijät nauravat varmaan ratketakseen matkalla pankkiin. Hitto, jos olisin yhtä moraaliton, niin alkaisin myös rahastaa tällä kohderyhmällä (yksinäiset miehet)! Mutta kun en halua laskeutua eettisesti ja moraalisesti yhtä alhaiselle tasolle kuin täällä jaettujen videoiden tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun viimeisin tinderkokemus oli niin järkyttävä, etten jaksa enää uskoa mihinkään. naimisissa oleva mies joka siis esiintyi vapaana ja mukavana etsien normaalia treffiseuraa. Sanoi vaan että täässä on ollut vähän säätöä ja en ole valmis muuttamaan yhteen. Mutta muuten siis ok. Kesti pitkään chattailua ennen kuin aloin epäilemään. Profiiliteksti oli siis erittäin mukava ja järkevä. MIIISSÄÄÄN vaiheessa ei vilahtaneet lyhenteet kuten fwb, bdsm, ons.
Selvisi lopuksi, että haluaa vain "ilmaista seksiä". Tottakai kun saman ikäiset samalta paikkakunnalta, niin tinderöinnin päätyttyä sain kuulla, että on muuten naimisissa edelleen. Esiintyi siis "lempinimellään", vähän sillai että Ville vaan, kavereiden kesken. Ennen kun heitin ulkoavaruuten sanoin, että tiedän muuten kuka olet.
Ei siinä mitään, olisin voinut olla kiinnostunutkin seksisuhteesta - ongelma on vaan se että kun ensin aloittaa jutellen kaikesta muusta ja tuntuu että, jes nyt on hyvä ja fiksu tyyppi. Sit on vaikea ikään kuin muuttaa suuntaa, koska ajatusmaailma on lähtenyt toiseen suuntaan ja eräänlainen tinderkaveruus on jo syntynyt. Ei sit voi enää yhtäkkiä sanoa, että mä haluun että tuut hotelliin paikkakunnalle X panemaan. Naiselle jonka oikean suhteen hakua on ensin ollut ymmärtävinään.
Nämä varatut miehet ovat kyllä ihan huikeita tuossa peen jauhamisessa. Työkaveri oli tuollaisen pellen nostanut Tinderistä ja mies oli onnistunut huijaamaan häntä. Harmi vaan, että paljastui mun kotikadun varressa asuvaksi perheenisäksi, jonka tunnistin heti kun työkaveri näytti kuvaa.
Tein feikkiprofiilin Tinderiin ja olen nyt viikon verran jallittanut tuota ukkoa. En tiedä vielä mitä teen, mutta huvittavaahan tuo on seurata kuinka uskomatonta soopaa valehtelee.
Ja sinäkö kuvittelet olevasi yhtään sen parempi ihminen? Saastaa sinä olet, kuten mieskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan pääsee treffeille näiden kautta, kun kummallakin sukupuolella samat ongelmat. Itsekään en miehenä treffeille ole päässyt, naiset vaan venkoilee ja vaikeilee.
Ensin naisille selvennetään että te olette vaan panomatskua, ette muuta, ja teille valehdellaan, ihan vaan panoja saadakseen. Ja sit ihmetellään miksi naiset venkoilee ja vaikeilee näissä tinder-kuvioissa? Ihan itte tuossa kerrotte koko ajan, ettei ole miehiin luottamista.
Pelimiehet tekee niin, tavismiehet ei. Tämä on jo ihan meemiä, että naiset valittaa, että miehet haluaa vain seksiä jne. Ne tavismiehet, jotka haluaa muutakin, ei pääse edes treffeille, hyvä jos saavat edes viestejä.
Kaksi selitysvaihtoehtoa:
1. Ne tavismiehet hakkaavat Tinderissä kaikki oikealle, minkä seurauksena se tavisnainen ei koskaan edes näe heidän profiiliaan
2. Ne tavismiehet eivät osaa tehdä itsestään kiinnostavia.
Olen 40+ mies ja käynyt tämän vuoden puolella treffeillä noin 40 naisen kanssa. Juuri näitä nopeita tapaamisia, kahvilla, kävelyllä, terassilla.
Vaikka tarjontaa on paljon, vaikeaa on silti. Joskus vain toista kiinnostaa, joskus ei kumpaakaan. Harvoin kiinnostus on molemminpuolista ja juttu jatkuu edes hiukan pidempään. Ns. paperilla hyvä ei sitten olekaan livenä sitä mitä toivoi/oli ajatellut.
Ei sitä tarvitse tyytyä, kyllä se oikea sieltä vielä eteen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität vielä niitä yksisarvisia (kirurgilentäjiä joilla sixpäkki) etkä oikeita miehiä, opit myöhemmin, tai et opi ja epäonnistumiset jatkuu
Jep, samaa mietin itsekin. Ap yrittää vain niitä miehiä, joita kaikki muutkin naiset yrittävät. Niillä miehillä on varaa tehdä ohareita.
Tinderissä on tietty osa miehiä, jotka haluavat seksiä kotiinkuljetuksella.
Mitään ei olla valmiita tekemään, parasta olisi, jos nainen kävisi ottamassa poskeen ja nieltyään katoaisi yöhön.
Mikään vaivalloisempi ei kiinnosta, vaan sitten on flesun ja aikuissivustojen vuoro.
Nämä katoavat ennen sovittuja treffejä tai lähettävät pari törkyviestiä, joilla yrittävät joko varmistaa seksin saannin tai karistaa pihtarit.
Olen seurannut parin aikuisen ystävättäreni Tinder-uraa, ja näitä riittää. Jokainen on poistanut sovelluksen. Livenä tapaillessa sentään tietää, että toisella osapuolella on ollut viitseliäisyyttä poistua kotiovesta.
Itse tapasin sovelluksen kautta naisen. Naisten välillä ei näitä ohareita esiinny.
N40
Ja yhteisenä nimittäjänä tässä on ne ystävättäresi, jotka valitsevat ne hyväksikäyttäjät seurakseen :D Vai eikö se kuuluisa narsisti/hyväksikäyttötutka nyt sitten toimikaan, kun aina jankataan, että kyllä kaikki naiset näkee ja haistaa kilometrien päähän ne hyväksikäyttäjät? Varmaan naisten välillä noita ohareita ei esiinny, mutta naiset ovat näissä ohareissa miehille itsekin kunnostautuneet ja se on ihan okei, ei meistä suurin osa miehistä siitä katkeroiduta tai uhriuduta, kun se on ihan arkipäivää seuranhaussa miehille.
Löysin oman puolisoni Tinderistä, mutta kyllä silti on sanottava etten pidä itsestäänselvyytenä sitä, että näin käy. Siellä oli kaikenlaista sekamelskaa, kunnes vain sattui löytymään ihminen jonka kanssa klikkasi poikkeuksellisen hyvin, ja ei mennyt kauan kun aloitimme parisuhteen ja vuoden seurusteltuamme muutimme yhteen.
Ikinä ei tiedä että mitkä ovat kenenkin motiivit Tinderissä, eikä profiilista voi aina kauheasti päätellä mitään. Uskon monien olevan siellä vain pitämässä hauskaa ilkeällä tavalla, kun ovat turhautuneita elämään.
Vierailija kirjoitti:
Olen 40+ mies ja käynyt tämän vuoden puolella treffeillä noin 40 naisen kanssa. Juuri näitä nopeita tapaamisia, kahvilla, kävelyllä, terassilla.
Vaikka tarjontaa on paljon, vaikeaa on silti. Joskus vain toista kiinnostaa, joskus ei kumpaakaan. Harvoin kiinnostus on molemminpuolista ja juttu jatkuu edes hiukan pidempään. Ns. paperilla hyvä ei sitten olekaan livenä sitä mitä toivoi/oli ajatellut.
Ei sitä tarvitse tyytyä, kyllä se oikea sieltä vielä eteen tulee.
Olet siis käynyt keskimäärin useammin kuin kerran viikossa treffeillä. En ikinä jaksaisi tuollaista, että joka viikko pitäisi ravata treffeillä jotain uutta tyyppiä tapaamassa ja joskus useamminkin, kuulostaa henkilökohtaiselta painajaiseltani. Mutta jos sellaisesta tykkää niin eihän siinä mitään vikaa ole.
Jos sun henki haisee?
Kyllä siinä joku vika on, jos pariutumishaluinen mies pääsee kymmenille treffeille, mutta ei koskaan siitä eteenpäin.