Tinder ja deittikulttuuri
Olen nyt kokeillut tinderia muutaman kuukauden ja treffeillä käynyt kahdesti ja saanut kahdet oharit(!?)
Suoraan sanottuna ihmetyttää miten vaikeaa treffeille pääseminen onkaan! Ajattelin että olisi mukavaa kokeilla tavata vaikka ihan vain vaivattomasti kahvikupposen merkeissä tai jotain muuta todella simppeliä, mutta ei...ilmeisesti kaikki etsivät vain seksiseuraa, josta on biossani maininta etten hae ensisijaisesti sellaista.
Niin ja koska tämä tulee varmasti esiin jos keskustelua aiheesta syntyy, niin olen hoikka ja moni on kehunut ulkonäköäni, joten en usko että tällä tasolla olisi kyse siitä että olisin niin epäviehättävä että kaikki johtuisi siitä.
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan pääsee treffeille näiden kautta, kun kummallakin sukupuolella samat ongelmat. Itsekään en miehenä treffeille ole päässyt, naiset vaan venkoilee ja vaikeilee.
Ensin naisille selvennetään että te olette vaan panomatskua, ette muuta, ja teille valehdellaan, ihan vaan panoja saadakseen. Ja sit ihmetellään miksi naiset venkoilee ja vaikeilee näissä tinder-kuvioissa? Ihan itte tuossa kerrotte koko ajan, ettei ole miehiin luottamista.
Pelimiehet tekee niin, tavismiehet ei. Tämä on jo ihan meemiä, että naiset valittaa, että miehet haluaa vain seksiä jne. Ne tavismiehet, jotka haluaa muutakin, ei pääse edes treffeille, hyvä jos saavat edes viestejä.
Kaksi selitysvaihtoehtoa:
1. Ne tavismiehet hakkaavat Tinderissä kaikki oikealle, minkä seurauksena se tavisnainen ei koskaan edes näe heidän profiiliaan
2. Ne tavismiehet eivät osaa tehdä itsestään kiinnostavia.
Niimpä niin, miesten vikahan se on aina. Mitä naiset tekevät tehdäkseen itsestään kiinnostavia? Esittelevät avujansa, perää ja tissejä siis, aijoo ja ilmoittavat koulutuksensa, koiransa, tatuointiensa määrän tai jättävät tyhjän profiilin. Eipä tosin heidän tarvitsekaan vaivautua herättämään kiinnostusta, kun riittää että on pylly pystyssä. , sitäpaitsi onhan se miesten se kiinnostus herätettävä. Harvempi profiili herättää itsessä mitään kiinnostusta, itsellä menee vähintään 19/20 vasemmalla, täynnä ilmapäitä.
Etkö ihan oikeasti tiedä, että sinun ei tarvitse kiinnostua yhdestäkään naisesta? Jos naisen profiili ei herätä kiinnostustasi niin et kai sinä silloin siitä myöskään tykkää? Jos tykkäät, niin älä sitten valita, että naisten profiilit ovat niin huonoja.
"Mutta kun ei voisi tykätä kenestäkään, jos ei tykkäisi huonoista profiileista" - niinkö? Oma valinta. Uskallan väittää, että naiset toimivat toisin. Jos ei ole yhtään kiinnostavaa profiilia, niin ei lähde yhtään tykkäystä. Ja kun sitä jatkuu useamman selailukerran, niin lopulta nainen poistaa omankin profiilinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 40+ mies ja käynyt tämän vuoden puolella treffeillä noin 40 naisen kanssa. Juuri näitä nopeita tapaamisia, kahvilla, kävelyllä, terassilla.
Vaikka tarjontaa on paljon, vaikeaa on silti. Joskus vain toista kiinnostaa, joskus ei kumpaakaan. Harvoin kiinnostus on molemminpuolista ja juttu jatkuu edes hiukan pidempään. Ns. paperilla hyvä ei sitten olekaan livenä sitä mitä toivoi/oli ajatellut.
Ei sitä tarvitse tyytyä, kyllä se oikea sieltä vielä eteen tulee.
Olet siis käynyt keskimäärin useammin kuin kerran viikossa treffeillä. En ikinä jaksaisi tuollaista, että joka viikko pitäisi ravata treffeillä jotain uutta tyyppiä tapaamassa ja joskus useamminkin, kuulostaa henkilökohtaiselta painajaiseltani. Mutta jos sellaisesta tykkää niin eihän siinä mitään vikaa ole.
Tahti vaihtelee, joskus useampi viikossa, joskus ei yhtään. Ei tätä tarvitse niin totisena suorittaa hampaat irvessä. Eikä tämä niin raskasta ole miltä kuulostaa, tai sitten oma arkeni ei ole niin hektistä suorittamista, että tämä kuormittaisi sitä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität vielä niitä yksisarvisia (kirurgilentäjiä joilla sixpäkki) etkä oikeita miehiä, opit myöhemmin, tai et opi ja epäonnistumiset jatkuu
Jep, samaa mietin itsekin. Ap yrittää vain niitä miehiä, joita kaikki muutkin naiset yrittävät. Niillä miehillä on varaa tehdä ohareita.
Tinderissä on tietty osa miehiä, jotka haluavat seksiä kotiinkuljetuksella.
Mitään ei olla valmiita tekemään, parasta olisi, jos nainen kävisi ottamassa poskeen ja nieltyään katoaisi yöhön.
Mikään vaivalloisempi ei kiinnosta, vaan sitten on flesun ja aikuissivustojen vuoro.
Nämä katoavat ennen sovittuja treffejä tai lähettävät pari törkyviestiä, joilla yrittävät joko varmistaa seksin saannin tai karistaa pihtarit.
Olen seurannut parin aikuisen ystävättäreni Tinder-uraa, ja näitä riittää. Jokainen on poistanut sovelluksen. Livenä tapaillessa sentään tietää, että toisella osapuolella on ollut viitseliäisyyttä poistua kotiovesta.
Itse tapasin sovelluksen kautta naisen. Naisten välillä ei näitä ohareita esiinny.
N40
Ja yhteisenä nimittäjänä tässä on ne ystävättäresi, jotka valitsevat ne hyväksikäyttäjät seurakseen :D Vai eikö se kuuluisa narsisti/hyväksikäyttötutka nyt sitten toimikaan, kun aina jankataan, että kyllä kaikki naiset näkee ja haistaa kilometrien päähän ne hyväksikäyttäjät? Varmaan naisten välillä noita ohareita ei esiinny, mutta naiset ovat näissä ohareissa miehille itsekin kunnostautuneet ja se on ihan okei, ei meistä suurin osa miehistä siitä katkeroiduta tai uhriuduta, kun se on ihan arkipäivää seuranhaussa miehille.
Luuletko, että yksikään ystävistäni on lähtenyt tällaisen luo?
Olen nähnyt noiden miesten profiilikuvia, ihan tavallisia ovat.
Ystäväni eivät ole katkeroituneet eivätkä uhriutuneet, vaan 1) poistaneet osuman tai estäneet puhnron ja 2) poistuneet sovelluksesta. Ja kas, taas on pari naista vähemmän Tinderissä.
Ja kyllä, urpon tunnisti urposta käytöksestä jälleen kerran. Tässä iässä sujuu hyvin. Aina ei myrkyllistä tai vaarallista tapausta tunnista, ja tämä koskee kaikkia sukupuolia. Tinderissä kuitenkin pääsee jo pitkälle vaihtamalla muutaman viestin.
Livenä tapailu sujuu ystäviltäni ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan pääsee treffeille näiden kautta, kun kummallakin sukupuolella samat ongelmat. Itsekään en miehenä treffeille ole päässyt, naiset vaan venkoilee ja vaikeilee.
Ensin naisille selvennetään että te olette vaan panomatskua, ette muuta, ja teille valehdellaan, ihan vaan panoja saadakseen. Ja sit ihmetellään miksi naiset venkoilee ja vaikeilee näissä tinder-kuvioissa? Ihan itte tuossa kerrotte koko ajan, ettei ole miehiin luottamista.
Pelimiehet tekee niin, tavismiehet ei. Tämä on jo ihan meemiä, että naiset valittaa, että miehet haluaa vain seksiä jne. Ne tavismiehet, jotka haluaa muutakin, ei pääse edes treffeille, hyvä jos saavat edes viestejä.
Kaksi selitysvaihtoehtoa:
1. Ne tavismiehet hakkaavat Tinderissä kaikki oikealle, minkä seurauksena se tavisnainen ei koskaan edes näe heidän profiiliaan
2. Ne tavismiehet eivät osaa tehdä itsestään kiinnostavia.
Niimpä niin, miesten vikahan se on aina. Mitä naiset tekevät tehdäkseen itsestään kiinnostavia? Esittelevät avujansa, perää ja tissejä siis, aijoo ja ilmoittavat koulutuksensa, koiransa, tatuointiensa määrän tai jättävät tyhjän profiilin. Eipä tosin heidän tarvitsekaan vaivautua herättämään kiinnostusta, kun riittää että on pylly pystyssä. , sitäpaitsi onhan se miesten se kiinnostus herätettävä. Harvempi profiili herättää itsessä mitään kiinnostusta, itsellä menee vähintään 19/20 vasemmalla, täynnä ilmapäitä.
Etkö ihan oikeasti tiedä, että sinun ei tarvitse kiinnostua yhdestäkään naisesta? Jos naisen profiili ei herätä kiinnostustasi niin et kai sinä silloin siitä myöskään tykkää? Jos tykkäät, niin älä sitten valita, että naisten profiilit ovat niin huonoja.
"Mutta kun ei voisi tykätä kenestäkään, jos ei tykkäisi huonoista profiileista" - niinkö? Oma valinta. Uskallan väittää, että naiset toimivat toisin. Jos ei ole yhtään kiinnostavaa profiilia, niin ei lähde yhtään tykkäystä. Ja kun sitä jatkuu useamman selailukerran, niin lopulta nainen poistaa omankin profiilinsa.
Miehille on myös hyvin tyypillistä esittää vaatimuksia toisille omassa profiilissaan.
Hoitakaa ne vaatimukset sillä, että tykkäätte vain omat vaatimuksenne täyttävistä naisista. Jos ei tule koskaan matchia, oma tasosi ei riitä niihin vaatimuksiin.
Profiiliin kirjatut vaatimukset karkottavat erityisesti heitä, jotka ne vaatimukset täyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätevästi saatiin taas miesten syyksi tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on liikeyritys. Se tekee tulosta.
Ei sen kannata löytää ihmisille kumppania jonka jälkeen he jättävät Tinderin. Sen kannattaa löytää koukuttava match joka pitää käyttäjän käyttäjänän.
Älkää syyttäkö ihmisiä vaan alustaa.Jos haluat naisilta tykkäyksiä, tee profiilistasi kiinnostava.
Käytän tätä samaa logiikkaa kun naiset valittaa kuinka vaarallista naisen on kävellä yksin yöllä. Sanon että älä kävele yksin yöllä ulkona niin mitään ei tapahdu. Tämä logiikka on niin täydellinen ettei naisen pienet aivot pysty käsittämään sitä ja tämä saa aina raivoa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai tämä pätee käänteisesti varmaan ap-naiseenkin joka valittaa samasta asiasta. Miehet vaikeilee koska ajattelevat että pelkkää seksiseuraa nainen kuitenkin hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen kannata löytää ihmisille kumppania jonka jälkeen he jättävät Tinderin. Sen kannattaa löytää koukuttava match joka pitää käyttäjän käyttäjänän.
Älkää syyttäkö ihmisiä vaan alustaa.Jos haluat naisilta tykkäyksiä, tee profiilistasi kiinnostava.
Käytän tätä samaa logiikkaa kun naiset valittaa kuinka vaarallista naisen on kävellä yksin yöllä. Sanon että älä kävele yksin yöllä ulkona niin mitään ei tapahdu. Tämä logiikka on niin täydellinen ettei naisen pienet aivot pysty käsittämään sitä ja tämä saa aina raivoa aikaan.
Kerro minulle, mikä on vaihtoehto. Jos ei saa naisilta tykkäyksiä, niin minusta se tarkoittaa sitä, ettei profiili herätä naisten kiinnostusta. Oletko tähän saakka samaa mieltä? Jos olet, niin mitä vaihtoehtoja itse sitten näet olevan olemassa? Siis sellaisia, mihin voit itse vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro minulle, mikä on vaihtoehto. Jos ei saa naisilta tykkäyksiä, niin minusta se tarkoittaa sitä, ettei profiili herätä naisten kiinnostusta. Oletko tähän saakka samaa mieltä? Jos olet, niin mitä vaihtoehtoja itse sitten näet olevan olemassa? Siis sellaisia, mihin voit itse vaikuttaa.
Naisten pitäisi alkaa tykätä hänen profiilistaan ilman, että hänen tarvitsee itsensä tehdä mitään.
Ihana lähtökohta parisuhteellekin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä viddu siinä seksissä on vikana? Jos oon ollut 20 vuotta ilman seksiä niin voihan sitä ottaa erän vaakamamboa ja katsoa siinä samalla onko kemiaa.
Win-Win tilanne kaikille.
M44
Seksissä ei ole mitään vikaa, mutta ainakin itse aika usein itse olen jäänyt puolitiehen, kun mies laukeaa liian nopeasti, ei osaa tai pahimmassa tapauksessa ei viitsi nähdä mitään vaivaa, että nainenkin saisi siitä jotain. Sitten kun sellainen ihanuus, joka osaa homman erityisen hyvin, niin siitä on syytä pitää kaksin käsin kiinni.
N
Olen tämän tänne ennenkin laittanut ja laitan vieläkin, koska vastaus on selkeä. Tutkimuksen mukaan noin 15% miehistä kerää 80% naisten matcheista Tinderissä.
Minulla on tästä pari hyvää esimerkkiä kaveripiiristä. Toinen on kiltti keskinkertaisen näköinen silmälasipäinen kaveri ja aika lyhyt mieheksi, jotain hieman alle 170cm. Tulee hyvin taloudellisesti toimeen.
Toinen kaveri on huithapeli, joka laittaa Tinderiin edustavia kuvia, niin että vähän timmi kroppa näkyy ja kitarakin on kädessä. Hänellä on poskettoman paljon matcheja ja sanoi, ettei hän kerkeä suurinta osaa noteerata. Käy vain panemassa parhaat päältä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän tänne ennenkin laittanut ja laitan vieläkin, koska vastaus on selkeä. Tutkimuksen mukaan noin 15% miehistä kerää 80% naisten matcheista Tinderissä.
Minulla on tästä pari hyvää esimerkkiä kaveripiiristä. Toinen on kiltti keskinkertaisen näköinen silmälasipäinen kaveri ja aika lyhyt mieheksi, jotain hieman alle 170cm. Tulee hyvin taloudellisesti toimeen.
Toinen kaveri on huithapeli, joka laittaa Tinderiin edustavia kuvia, niin että vähän timmi kroppa näkyy ja kitarakin on kädessä. Hänellä on poskettoman paljon matcheja ja sanoi, ettei hän kerkeä suurinta osaa noteerata. Käy vain panemassa parhaat päältä.
Niin ja piti sanomani, että tuo ensiksi mainittu kaveri ei saa matcheja juuri koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset menee vain noiden chadien kanssa treffeille ja valittaa sitten, että miehet on vain seksin perässä ja tekee ohareita jne. Ihan meemiä koko touhu.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ja mitä nyt? Mitä me tästä tiedosta hyödymme (etenkään me naiset, jotka keskustelussa olemme)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen kaveri on huithapeli, joka laittaa Tinderiin edustavia kuvia, niin että vähän timmi kroppa näkyy ja kitarakin on kädessä. Hänellä on poskettoman paljon matcheja ja sanoi, ettei hän kerkeä suurinta osaa noteerata. Käy vain panemassa parhaat päältä.Niin ja piti sanomani, että tuo ensiksi mainittu kaveri ei saa matcheja juuri koskaan.
Lyhyt tavis ei varmaan saakaan, pitkä tavis voi saada joskus, ainakin keskivertoa paremman näköinen tavis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen kaveri on huithapeli, joka laittaa Tinderiin edustavia kuvia, niin että vähän timmi kroppa näkyy ja kitarakin on kädessä. Hänellä on poskettoman paljon matcheja ja sanoi, ettei hän kerkeä suurinta osaa noteerata. Käy vain panemassa parhaat päältä.Naiset menee vain noiden chadien kanssa treffeille ja valittaa sitten, että miehet on vain seksin perässä ja tekee ohareita jne. Ihan meemiä koko touhu.
Lähde pois noista inselipiireistä. Se auttaa sinua kaikkein eniten. Ei ne piirit, ne vain ruokkivat pahoinvointiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen kaveri on huithapeli, joka laittaa Tinderiin edustavia kuvia, niin että vähän timmi kroppa näkyy ja kitarakin on kädessä. Hänellä on poskettoman paljon matcheja ja sanoi, ettei hän kerkeä suurinta osaa noteerata. Käy vain panemassa parhaat päältä.Naiset menee vain noiden chadien kanssa treffeille ja valittaa sitten, että miehet on vain seksin perässä ja tekee ohareita jne. Ihan meemiä koko touhu.
Jos olisin Tinderissä niin tykkäisin miehistä, jotka herättäisivät kiinnostukseni. Siihen ei tosin riittäisi timmi ylävartalo eikä kitara (vaikka puoliso kyllä kitaraa soittaakin), mutta jos mies olisi vaikka reppu selässä luonnossa ja/tai hänellä olisi koira (ei muskelikoira) tai hän rakastaisi elokuvia (ei Hollywood-tuotantoa) ja näyttäisi minun silmääni kivalta, niin tykkäisin. Siinähän se sitten selviäisi, onko chad ja pelkästään seksin perässä vai ei. Mutta jotain juuri minua kiinnostavaa siinä profiilissa pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde pois noista inselipiireistä. Se auttaa sinua kaikkein eniten. Ei ne piirit, ne vain ruokkivat pahoinvointiasi.
Ei se auta saamaan enemmän matcheja tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen kaveri on huithapeli, joka laittaa Tinderiin edustavia kuvia, niin että vähän timmi kroppa näkyy ja kitarakin on kädessä. Hänellä on poskettoman paljon matcheja ja sanoi, ettei hän kerkeä suurinta osaa noteerata. Käy vain panemassa parhaat päältä.Niin? Ja mitä nyt? Mitä me tästä tiedosta hyödymme (etenkään me naiset, jotka keskustelussa olemme)?
Ehkä ymmärrät lopettaa valittamisen siitä, että miehet on vain seksin perässä (mikä ei pidä alkuunkaan paikkaansa). Naisen kuva miehistä vääristyy, jos Tinderin komeista pelimiehistä yleistää kaikkiin miehiin.
Mullakin on aika paljon kavereita, suurin osa korkeakoulutettuja, eikä yksikään niistä ole ollut pelkästään seksin perässä koskaan, vaan naisen kanssa halutaan parisuhteeseen. Totta kai seksiä halutaan, mutta ei PELKÄSTÄÄN.