Tinder ja deittikulttuuri
Olen nyt kokeillut tinderia muutaman kuukauden ja treffeillä käynyt kahdesti ja saanut kahdet oharit(!?)
Suoraan sanottuna ihmetyttää miten vaikeaa treffeille pääseminen onkaan! Ajattelin että olisi mukavaa kokeilla tavata vaikka ihan vain vaivattomasti kahvikupposen merkeissä tai jotain muuta todella simppeliä, mutta ei...ilmeisesti kaikki etsivät vain seksiseuraa, josta on biossani maininta etten hae ensisijaisesti sellaista.
Niin ja koska tämä tulee varmasti esiin jos keskustelua aiheesta syntyy, niin olen hoikka ja moni on kehunut ulkonäköäni, joten en usko että tällä tasolla olisi kyse siitä että olisin niin epäviehättävä että kaikki johtuisi siitä.
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisena keski-ikäisenä, merkittävästi ylipainoisena naisena huvittaa lähinnä lukea näitä miesten kommentteja, joissa tosissaan sanotaan, että Tinder on kaikille naisille kuin karkkikauppa ja voi valita sieltä sen komeimman mieskarkin viekkuunsa (ei tosin parisuhteeseen).
Olen ollut on-off Tinder-käyttäjä jo useamman vuoden ajan ja voin sanoa, että en ole saanut sieltä minkäänlaista seuraa, en parisuhdetta tai seksiseuraa (sellaista tosin en edes hae, mutta eipä mulle sellaisia ehdotellakaan, mitä nyt joku vähän flirttaa joskus ennen kuin näkee kokovartalokuvan).
Olen kyllästynyt näihin miesten ulinoihin siitä kuinka helppoa kelle tahansa naiselle on löytää tasokas mies Tinderistä vaikka vain panoseuraksi. Ei todellakaan ole! Joillekin naisille jopa seksiseuran löytäminen on mahdoton tehtävä, jos ei halua jotain ällöä, kiimaista, naimisissa olevaa 80-vee paappaa Suoli24:ltä.
Tjaa, itsehän olen lähettänyt monille ylipainoisille ja 10-15v vanhemmille naisille viestiä, eikä suurin osa edes vaivaudu vastaamaan, joten oletan sieltä löytyvän heille ihan tarpeeksi vientiä. Tai sitten eivät uskalla vastata, en tiedä. Miksi ylipäätään mätsätä, jos ei seura kelpaa? T. Timmikroppanen ukko
Kyllähän teitä timmikroppaisia nuoria ja vähän vanhempiakin miehiä tulee matcheiksi ja sanotte, ettei ylipaino ole este ja ollaan niin valmiita kaikkeen jo ekoilla treffeillä, mutta sitten kinutaan se kokovartalokuva ennen treffejä ja yhtäkkiä todetaan "ei ole kemiaa tms" soopaa ja poistatte matcheista, joka johtuu ainoastaan siitä, että se nainen olikin pyöreämpi ja kenties erilainen ruumiin rakenteeltaan kuin kuvittelitte.
Vähän isommissa tytöissä se ruumiinrakenne on aika kriittinen juttu, ainakin mun tapauksessa.
Ylipainoinen nainen joka on pallon muotoinen on minulle aivan ehdoton no-go (en saa seisomaan näiden naisten kanssa, en sitten millään), mutta ylipainoinen nainen jonka vartalo on edes jossain määrin tiimalasi mallia, lumoaa minut täysin.
OK. Suurimmalla osalla naisista ei pil lu kostu sinun kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka valehtelee tinderissä niin paljon, että mä en viitsi tuhlata aikaa kirjoitteluun. Tavataan mahd nopeasti. Siinä saa selville heti onko kuvat edes tuoreita ja löytyykö kipinää. En mä jaksa kirjoitella tyyppien kanssa, jotka paljastuu valehtelijoiksi. Naamatusten on vaikeampi huijata.
Tämän kanssa on suuria mielipide-eroja että miten nopeasti halutaan nähdä.
Itse miehenä olen samoilla ajatuksilla että nopeasti näkeminen on fiksumpaa mutta nyt vähän aikaa sitten kävi niin että kun kysyin näkemään niin nainen vastasi että hän on tulossa kipeäksi. Jäi mietityttämään että kysyinkö liian nopeasti treffeille ja siksi nainen perääntyi vai olisiko nainen keksinyt saman tekosyyn myöhemminkin.
Vaikuttaa siltä että moni nainen ei kommunikoi avoimesti eli jää miehen vastuulle pyrkiä lukemaan naisen ajatuksia.
Ei. Sinä vain et ymmärrä naisten tapaa kommunikoida. Me naiset haluamme vähän aikaa tutustua ensinnäkin siitä syystä, että haluamme varmistaa, että emme ole tekemisissä jonkun ps ykopaaton kanssa,joka pahimmassa tapauksessa jää vainoamaan. Toinen syy on se, että tutustumalla haluaa selvittää, että onko edes mitään syytä tavata. Meillä naisilla vaikuttaa myös se miehen persoona allisuus teillä miehellähän tärkeää on vain naisen ulkonäkö,siksi haluatte nähdä heti.
Kyllähän siinä kohdatessa se persoonakin tulee paremmin ilmi kuin esiim. kirjoitellessa. Viestitellessä itseään ja arvojaan pystyy kuvailemaan paljon idealistisemmin. En sano etteikö ulkonäöllä ole mitään merkitystä varsinkaan valokuviin pohjaavissa sovelluksissa tai livenäkään uuteen ihmiseen tutustuessa, mutta uskoisin, että miehillekin persoonallisuus merkitsee myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka valehtelee tinderissä niin paljon, että mä en viitsi tuhlata aikaa kirjoitteluun. Tavataan mahd nopeasti. Siinä saa selville heti onko kuvat edes tuoreita ja löytyykö kipinää. En mä jaksa kirjoitella tyyppien kanssa, jotka paljastuu valehtelijoiksi. Naamatusten on vaikeampi huijata.
Itse miehenä olen samoilla ajatuksilla että nopeasti näkeminen on fiksumpaa mutta nyt vähän aikaa sitten kävi niin että kun kysyin näkemään niin nainen vastasi että hän on tulossa kipeäksi. Jäi mietityttämään että kysyinkö liian nopeasti treffeille ja siksi nainen perääntyi vai olisiko nainen keksinyt saman tekosyyn myöhemminkin.
Vaikuttaa siltä että moni nainen ei kommunikoi avoimesti eli jää miehen vastuulle pyrkiä lukemaan naisen ajatuksia.
Ei. Sinä vain et ymmärrä naisten tapaa kommunikoida. Me naiset haluamme vähän aikaa tutustua ensinnäkin siitä syystä, että haluamme varmistaa, että emme ole tekemisissä jonkun ps ykopaaton kanssa,joka pahimmassa tapauksessa jää vainoamaan. Toinen syy on se, että tutustumalla haluaa selvittää, että onko edes mitään syytä tavata. Meillä naisilla vaikuttaa myös se miehen persoona allisuus teillä miehellähän tärkeää on vain naisen ulkonäkö,siksi haluatte nähdä heti.
Kyllähän siinä kohdatessa se persoonakin tulee paremmin ilmi kuin esiim. kirjoitellessa. Viestitellessä itseään ja arvojaan pystyy kuvailemaan paljon idealistisemmin. En sano etteikö ulkonäöllä ole mitään merkitystä varsinkaan valokuviin pohjaavissa sovelluksissa tai livenäkään uuteen ihmiseen tutustuessa, mutta uskoisin, että miehillekin persoonallisuus merkitsee myös.
En tietenkään voi puhua kaikkien miesten puolesta, mutta ainakin itsellä homma menee niin että siinä ensikohtaamisessa ainoastaan naisen ulkonäöllä on väliä. Eli jos nainen ei ole minun silmiini hyvännäköinen, ovat kaikki hänen muut mahdolliset positiiviset ominaisuutensa merkityksettömiä, parisuhdemielessä siis.
Toki mikään määrä kauneutta ei voi kompensoida sitä jos nainen onkin täysi mielipuoli, patologinen narsisti tms. Eli toki niillä muillakin ominaisuuksilla on sitten jatkossa merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Toiset paljastuu valehtelijoiksi vasta pidemmän ajan jälkeen. Naamatusten on todella helppo huijata, jos on esim. narsistisesta ihmisestä kyse. Esim exä, narsistinen kammotus, pyörii deittipalveluissa ja profiili on, sitä kuvaa lukuunottamatta, täyttä valhetta koulutuksista alkaen. Jos hänen kanssaan menee treffeille, vastaan tulee mukava ja kiltinoloinen, kohtelias ja hurmaava mies. Mutta jos homma etenee suhteeksi asti, niin sitten lähtee lapasesta. Patologinen valehtelija, manipuloija, täysin henkisesti sairas ihminen, mutta erinomaisen hyvin peitettynä, kun et vielä tunne.
Minä mieluummin viestittelen hetken aikaa, niin pystyy vähän näkemään ilmestyykö mitään huolestuttavaa. Tosiasia kuitenkin on, että jokainen suhteenrakennusyritys on aina riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun viimeisin tinderkokemus oli niin järkyttävä, etten jaksa enää uskoa mihinkään. naimisissa oleva mies joka siis esiintyi vapaana ja mukavana etsien normaalia treffiseuraa. Sanoi vaan että täässä on ollut vähän säätöä ja en ole valmis muuttamaan yhteen. Mutta muuten siis ok. Kesti pitkään chattailua ennen kuin aloin epäilemään. Profiiliteksti oli siis erittäin mukava ja järkevä. MIIISSÄÄÄN vaiheessa ei vilahtaneet lyhenteet kuten fwb, bdsm, ons.
Selvisi lopuksi, että haluaa vain "ilmaista seksiä". Tottakai kun saman ikäiset samalta paikkakunnalta, niin tinderöinnin päätyttyä sain kuulla, että on muuten naimisissa edelleen. Esiintyi siis "lempinimellään", vähän sillai että Ville vaan, kavereiden kesken. Ennen kun heitin ulkoavaruuten sanoin, että tiedän muuten kuka olet.
Ei siinä mitään, olisin voinut olla kiinnostunutkin seksisuhteesta - ongelma on vaan se että kun ensin aloittaa jutellen kaikesta muusta ja tuntuu että, jes nyt on hyvä ja fiksu tyyppi. Sit on vaikea ikään kuin muuttaa suuntaa, koska ajatusmaailma on lähtenyt toiseen suuntaan ja eräänlainen tinderkaveruus on jo syntynyt. Ei sit voi enää yhtäkkiä sanoa, että mä haluun että tuut hotelliin paikkakunnalle X panemaan. Naiselle jonka oikean suhteen hakua on ensin ollut ymmärtävinään.
Älä syytä miestä vaan miesmakuaisi. Kiltti ja romanttinen mies ei kelpaa. Ei mikään ylläri, että mies oli varattu ja sillä on sinkkujen kanssa vientiä. Sitä saa mitä tilaa.
Sivusta: Minun makuuni eivät ole miehet, jotka hyötyvät siitä, että saadessaan kontaktin aina uusiin ventovieraisiin voivat aloittaa valehtelun ja perseilyn alusta. Siksi en koske tindereihin tikullakaan vaan etsin seurani luonnollisia reittejä. Minulla onkin nykyään romanttinen ja hellä kumppani. Suosittelen kaikille naisille vain sellaisia miehiä, joiden taustat ovat selvillä. Tinderissä voisi periaatteessa olla kunnollisiakin, mutta se välttämätön selvittelyvaihe tuntuu epämukavalta tenttaamiselta, joten heidänkään kohdallaan tinder ei toimi. Vieraus ja aiheellinen epäluottamus ovat alustan korjaamattomia valuvikoja, se soveltuu oikeastaan vain sellaisille, jotka kestävät todella paljon epämukavuutta.
Kerros oi viisas mitä ne luonnolliset reitit on?
Tuppaa olemaan aina pariutuneet, jotka käy sanomassa, että pitää etsiä se kumppani "oikeasta" maailmasta eikä tinderistä.
Niin haluaisin tietää vaan, että missä se sellainen todellisuus on.Olen siis avoin löytämään kumppanin ns. livestä, mutta ei niitä ole missään hyllyllä odottamassa ottajaa. Työpaikkani on naisvaltainen, kavereilla tieto sinkkuudestani (ei ketään tarjottavaksi), otan kontaktia ihmisiin jopa ruokakaupassa, aloitan juttua = tulos nolla.
Kapakassakin on tullut käytyä, mutta siellä ei ole mitään järkevää tarjokasta tullut. Harrastukset sellaisia, että niissä jokainen keskittyy itseensä vaan.
Ärsyttää nää pariutuneet, jotka "tietää", että "oikeasta elämästä" ne kumppanit löytyy. Ei muuten löydy.(Ja juu, seksiseuraa olisi tarjolla hurusysimykke, mutta ei parisuhdetta haluavia)
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipee voi muuten ihan oikeasti olla.
t. minäkin olen nyt kipeenäVoi toki olla, mutta tekosyykipeyden huomaa siitä kun nainen myöhemmin ei vastaa mitään tai jopa poistaa matchin kuten tässä tapauksessa kävi.
T. tuo jolta kysyit
Tuo on hankala tilanne, koska kaikki syyt on yleensä sen toisen mielestä tekosyitä ettei tarvitse tavata. Itse olen sairastuttuani sanonut, että olen sairastunut, mutta yritettäisiinkä tavata vaikka päivänä x. Oikeasti kiinnostunut ei jätä asioita avoimiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipee voi muuten ihan oikeasti olla.
t. minäkin olen nyt kipeenäVoi toki olla, mutta tekosyykipeyden huomaa siitä kun nainen myöhemmin ei vastaa mitään tai jopa poistaa matchin kuten tässä tapauksessa kävi.
T. tuo jolta kysyit
Tuo on hankala tilanne, koska kaikki syyt on yleensä sen toisen mielestä tekosyitä ettei tarvitse tavata. Itse olen sairastuttuani sanonut, että olen sairastunut, mutta yritettäisiinkä tavata vaikka päivänä x. Oikeasti kiinnostunut ei jätä asioita avoimiksi.
Sama. Jos olen joutunut perumaan sairauden takia, olen ehdottanut uutta aikaa. Ja sama toisinpäin, jos minusta oikeasti kiinnostunut henkilö on tullut kipeäksi, hän on ehdottanut uutta aikaa joko heti tai toivuttuaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kuvien ruinaaja kertoa, miksi pyydätte lisää kuvia/instaa? Siis siinä tapauksessa kun profiilissa on selkeät ja filttetöimättömät kuvat kropasta ja kasvoista.
Miehenä tulee mieleen, että haluaisiko joku tällainen kokeilla lähdetkö "leikkiin" mukaan ja sitten pian pyydetään jotain tissikuvia tms. En tiedä. Lopettaa keskustelun vaan jos toi ei ole sun juttusi.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nää pariutuneet, jotka "tietää", että "oikeasta elämästä" ne kumppanit löytyy. Ei muuten löydy.
Ainakin sinkkuna ollessani tietynlainen itsevarmuus tai muu vetovoimainen tekijä puuttuu, vaikka en siinä elämänvaiheessa hakenutkaan/halunnut parisuhdetta. En tajunnut ennen kuin nyt tuoreessa suhteessa tulen taas näkyväksi miehille. Miehet pitävät ovia auki, tulevat juttelemaan ja eräs jopa viivästytti junan lähtöä, jotta olisin ehtinyt samaan junaan. Todellakin parisuhteessa olevien on helppo huudella seuran etsimistä livenä. Suhteita on ollut takana muutamia, mutta tällaista erityiskohtelua en koskaan saa sinkkuna. Kaikki kumppanit olen löytänyt netistä.