Ai lääkäri ei saisi kysyä sterilisaariota haluavalta "Mitä jos vielä rakastut mieheen, joka haluaa lapsia?"
Kommentit (206)
Aina kannattaa kysyä, jos vaikka käy flaksi
kysy minulta tyytyväisyys takuusta
Vierailija kirjoitti:
Minua ei miehenä haittaisi ollenkaan, jos naislääkäri pyytäisi arvioimaan asiaa vastakkaisen sukupuolen kantilta. Mikä teitä naisia oikein vaivaa, jos tällaisesta kysymyksestä loukkaantuu? Onko parisuhteessa vain teidän mielipiteellä merkitystä? Jos näin on, niin syytä siihen, että suhteet kestävät vain vähän aikaa kannattaa hakea peilistä. Ei miehiä kiinnosta itsekäs nainen parisuhdemielessä.
No tuota, kyllä minä ainakin mietin steriä ihan itseni kannalta, vaikka parisuhteessa olenkin. Tiedän, etten enempää lapsia halua vaikka mikä olisi, eikä kukaan minun päätäni siinä enää käännä, ei nykyinen eikä mahdollinen tuleva mies. Näin ei tarvitse ehkäisyäkään enää miettiä, kun minun ei tarvitse lamauttaa halujani hormonaalisilla valmisteilla, eikä toisaalta tarvitse jännätä, osuuko kohdalle se kerta, kun kortsu pettää. Win win.
No turhaahan sitä toki on tuolla tavalla kysyä, mutta en kyllä ymmärrä mikä tuossa nyt jotain loukkaavaa tms ois.
Vähän samanlaista möykkää kuin se laulaja tms, jolta murtui se solisluu ja piti kovasti pöyristynyt, kun kysyttiin haittaako siitä näkyvälle paikalle jäävä arpi, jos leikataan. Kovasti epäili olisko mieheltä kysytty samalla tavalla.
Ei jokaisesta epämukavasta kysymyksestä, joka nyt ei kuitenkaan oo pahalla ajatuksella kysytty, tarvi nostaa meteliä.
Kysymys on aivan aiheellinen, koska niitä sterkan ja vasektomian purkuja ja hedelmälliayyshoitoja tullaan sitten vinkumaan parin vuoden päästä, kun pitäisikin saada ankkurilapsi uuden puolison kanssa. Ja nyyh nyyh, kun siihen ei julkisella enää ruveta. Ei oo meinaan mikään harvinainen tilanne ollenkaan. Jos kysytään oletko varma, siihen voi vastata loukkaantumatta että juu, olen. Ja tehdä myös itselleen selväksi, että tämä oli tässä ja päätös on pysyvä.
Hyi olkoon millainen "mies". Jättää kaiken ehkäisystä naiselle, ja jos nainen ei suostu käyttämään hormoneita tai leikkaamaan itseään niin tulee avioero,. Ja tätä vielä moni peukuttaa?!!?!?