Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai lääkäri ei saisi kysyä sterilisaariota haluavalta "Mitä jos vielä rakastut mieheen, joka haluaa lapsia?"

Vierailija
26.08.2022 |

Just just.

Kommentit (206)

Vierailija
201/206 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin lakisääteinen velvollisuus on tiedottaa sterilisaation pysyvyydestä ja varmistaa, että ihminen tietää, mitä on tekemässä. Sen voi tehdä toki monella tapaa, ja aloitus on mielestäni epäkorrekti. Itse olen kysynyt tyyliin: "Tiedostathan, että elämäntilanteesi voi muuttua ja siksi saatat jossain vaiheessa tulla toisiin ajatuksiin?"

Mutta mikä tekee juuri sterilisaatiopäätöksestä sellaisen, että sitä pitää joka portaalla kyseenalaistaa. Teemme yhtä lailla peruuttamattomia päätöksiä arjessa, irtisanoutumisia, asuntokauppoja, avioeroja eikä niissäkään mennyttä saa takaisin, miksi sterilisaatiossa korostetaan peruuttamattomuutta? Korostan siis että ihmisen pitää toki tietää se peruuttamattomuus, mutta miksi on yhteiskunnan velvollisuus korostaa sitä peruuttamattomuutta tässä yhteydessä mutta ei toisaalla?

Siksi asia on eri koska steri on täysin turha toimenpide lääketieteellisesti. Se on turha leikkaus siinä mielessä ettei se paranna mitään sairautta tai helpota sairauden oiretta. 

Kun sterin ansiosta sain vihdoin lopettaa hormonaalisen ehkäisyn, multa loppui kaikki PMS-oireet, migreenit, haluttomuus, jatkuva väsymys ym. Mulle leikkaus ei todellakaan ollut turha, vaan se auttoi moneen lääketieteelliseen ongelmaan välillisesti.

Ei vaan se auttoi seksinharrastamiseesi. Olisit myös voinut käyttää kondomia, eli vaihtoehtona oli muukin kuin pysyvä lääketietetellinen toimenpide. Olisit myös voinut oireittesi parantamiseksi olla harrastamatta seksiä, mutta seksi oli sinulle kaikkea tätä terveyttäsi tärkeämpää.

Ehkä hänen puolisonsa ei halunnut käyttää kondomia (valitettavan yleistä)? Kyllä tuolla kirjoittajalla on oikeus seksielämään ja jopa siitä nauttimiseen ja jos steri siihen auttoi, niin hienoa! Huolehdi sinä vain omasta elämästäsi (jos sinulla sellainen on) äläkä puutu toisten valintoihin.

Juurihan tässä toitotetaan että ei puolisolta tarvitse kysyä ;) Ei mies voi päättää että naisen pitää mennä steriin kun hänelle ei kondomi kelpaa. Ja kyllä, olet tuo sama "kyseinen kirjoittaja" ;)

Eli sinun mielestäsi, jos puoliso ei halua käyttä kondomia, se on avioeron paikka, vaikka voisi hoitaa sen ehkäisyn varmemmin vielä sterilisaatiolla, josta itse tekee päätöksen? Sulla ei taida olla kovin pitkäaikaisia parisuhteita takana?

Lääketieteellinen peruste ei ole se ettei mies halua käyttää kondomia. Mies voi itse hakea vasektomiaan jos muu ehkäisy ei kelpaa. Itse avioeroaisin tuollaisesta miehestä vällittömästi, en missään nimessä pidä pitkäaikaista suhdetta meriittinä jonka vuoksi kestäisin tuollaista erolla uhkailua ja kiristämistä sterillä .

Johan täällä vedetään johtopäätöksiä. Mua ei kukaan ole kiristänyt steriin. Ikinä en ole lapsia halunnut, menin steriin, en ole katunut. Miehelle oli ihan se ja sama miten ehkäisy hoidetaan, mutta kondomia ei voitu käyttää. Syy tähän ei ollut yksin miehessä, vaan ikävien sattumuksien summana se ei meille pariskuntana toiminut mitenkään. Vasektomiaan ei halunnut myöskään. Minä siis ihan itse sain päättää haluanko pillerit, kierukan, implantin, sterin.. ei mua kukaan mihinkään pakottanut. Ja koska tiesin ja tiedän aivan varmaksi etten lasta halua nyt tai koskaan, valitsin pysyvän vaihtoehdon.

Hyi olkoon millainen "mies". Jättää kaiken ehkäisystä naiselle, ja jos nainen ei suostu käyttämään hormoneita tai leikkaamaan itseään niin tulee avioero,. Ja tätä vielä moni peukuttaa?!!?!?

Vierailija
202/206 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa kysyä, jos vaikka käy flaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/206 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy minulta tyytyväisyys takuusta

Vierailija
204/206 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei miehenä haittaisi ollenkaan, jos naislääkäri pyytäisi arvioimaan asiaa vastakkaisen sukupuolen kantilta. Mikä teitä naisia oikein vaivaa, jos tällaisesta kysymyksestä loukkaantuu? Onko parisuhteessa vain teidän mielipiteellä merkitystä? Jos näin on, niin syytä siihen, että suhteet kestävät vain vähän aikaa kannattaa hakea peilistä. Ei miehiä kiinnosta itsekäs nainen parisuhdemielessä.

No tuota, kyllä minä ainakin mietin steriä ihan itseni kannalta, vaikka parisuhteessa olenkin. Tiedän, etten enempää lapsia halua vaikka mikä olisi, eikä kukaan minun päätäni siinä enää käännä, ei nykyinen eikä mahdollinen tuleva mies. Näin ei tarvitse ehkäisyäkään enää miettiä, kun minun ei tarvitse lamauttaa halujani hormonaalisilla valmisteilla, eikä toisaalta tarvitse jännätä, osuuko kohdalle se kerta, kun kortsu pettää. Win win.

Vierailija
205/206 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No turhaahan sitä toki on tuolla tavalla kysyä, mutta en kyllä ymmärrä mikä tuossa nyt jotain loukkaavaa tms ois.

Vähän samanlaista möykkää kuin se laulaja tms, jolta murtui se solisluu ja piti kovasti pöyristynyt, kun kysyttiin haittaako siitä näkyvälle paikalle jäävä arpi, jos leikataan. Kovasti epäili olisko mieheltä kysytty samalla tavalla.

Ei jokaisesta epämukavasta kysymyksestä, joka nyt ei kuitenkaan oo pahalla ajatuksella kysytty, tarvi nostaa meteliä.

Vierailija
206/206 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on aivan aiheellinen, koska niitä sterkan ja vasektomian purkuja ja hedelmälliayyshoitoja tullaan sitten vinkumaan parin vuoden päästä, kun pitäisikin saada ankkurilapsi uuden puolison kanssa. Ja nyyh nyyh, kun siihen ei julkisella enää ruveta. Ei oo meinaan mikään harvinainen tilanne ollenkaan. Jos kysytään oletko varma, siihen voi vastata loukkaantumatta että juu, olen. Ja tehdä myös itselleen selväksi, että tämä oli tässä ja päätös on pysyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan