Hei työssä käyvät. Paljon teillä jää asuntokulujen ja sähkön, vakuuden ja terveydenhoitokulujen jälkeen kuussa elämiseen?
Kommentit (54)
Meidän nettotulot on noin 5000 euroa. Asunto on maksettu samaten mökki ja auto.
Laskin että 3000 menee aina. Siis ruoka, vakuutukset, verot, bensat, laskut, ruoka jne.
Noin 1 200€, puolisolla jää vähän enemmän. 2 työssä käyvää aikuista + 2 kissaa :)
Aika tarkkaan 3800 e/kk. Sillä minun pitää pärjätä, vaikka ei se helppoa ole.
Mieheni kanssa lyhennetään taloamme ja pientä mökkitonttia+saunarakennusta, maksamme laskut ja lasten harrastukset. Näiden jälkeen tilille jää 800e. Sillä maksamme ruuan, pesuaineet (yms kodin kulutustavaran) ja bensan. Mökkitonttia lyhennämme 200e kk ja se on meidän "vapaa-aikamme". Auto on maksettu, joten ajattelemme mökkiin menevän rahan olevan meidän autonlyhennyksemme.
2 aikuista ja 2 kouluikäistä lasta.
Jää vain miinusta. Onneksi on kumppani, yhdessä pärjäämme, pelkästään minun tuloilla ei.
Ei jää. Jatkuvasti kädestä suuhun. Pankkitileille ei pääse kertymään. Ahdistaa tosi paljon tuo Venäjän aloittama sota.
Uo:n, asumiskulujen, sähköt, vakuutukset, netti yms jälkeen jää 1000€. Minä ja 1 lapsi
Nettona käteen jää palkasta noin 1900e, siitä asumiskulut vuokra 470e + käyttösähkö noin 50ekk (korkeat siirtomaksut yms), vanhan auton vakuutus ehkä muutamia kymppejä per kuukausi. Muita vakuutuksia ei ole. Puhelin 20e/kk. Eli jää noin 1300e karkeasti. Yhdelle ihmiselle riittävä.
Kahden teinin vuoroviikkovanhempi. Nettotulot kuussa 3500 (sis. puolet lapsilisistä, toinen puoli menee lasten isälle). Kiinteät asumismenot (asuntolaina, sähkö, vesi, kiinteistövero, vakuutukset, jätemaksut, nuohoukset, kaikki) KESKIMÄÄRIN 1100 euroa. Talvella enemmän, kesällä vähemmän. Bensaan menee satanen, ruokaan ja päivittäistavaroihin 500, puhelimiin, nettiin ja muuhun viihteeseen satanen, harrastuksiin satanen, muihin vakuutuksiin satanen. Siinäpä melkein pakolliset. 2000 yhteensä.
Eli 1500 jää ei-pakollisiin. Vaatteisiin ja hupeihin. Säästöön mulla jää keskimäärin tonni kuussa, osa menee suoraveloituksina rahastoihin.
Meillä myös bensa on pakollinen kulu, koska kuljetaan autolla töihin (ei vaihtoehtoja). Meillä jää 500 e/kk laskujen ja bensan jälkeen. Sillä hankitaan ruoka, vaatteet yms neljälle hengelle. Terveydenhoitokuluja meillä ei onneksi juurikaan ole.
2700 euroa jää minulle ja puolisolle sama määrä. Tuosta menee sitten yleensä 1500 euroa säästöön rahastoihin. Terveydenhuollon ja henkilövakuutukset tarjoaa työnantaja, joten siinä säästää paljon.
Meilla on talo ihan maankamaralla , ei tarvitse varata rahaa kuussa asumiseen, onneksi.
Reilu 1600€. Perheessä 2 lasta, minä ja mies. Miehellä jää muutama satanen itsellään.