Hei työssä käyvät. Paljon teillä jää asuntokulujen ja sähkön, vakuuden ja terveydenhoitokulujen jälkeen kuussa elämiseen?
Kommentit (54)
Mulle jää 100€. Olen pienipalkkainen.
Riippuu paljonko teen töitä. Koko palkka jää. Välillä teen enemmän, välillä vähemmän.
Noin 600 euroa, jos olen kokopäivätyössä. Tuloni vaihtelevat, koska olen pienipalkkainen pätkätyöläinen. Olen saanut pitkään vain osa-aikatyötä, jolloin pakollisten kulujen jälkeen jää käteen 0-200 euroa. Kela ei myönnä asumistukea.
Joku 1600 - 1900 jää kun vähennän nettopalkasta ensin asumiskulut, vakuutukset, auton, netin ja suoratoistopalvelut ym. kaiken säännöllisesti toistuvan. Tuosta ostan ruoat, bensat, vaatteet, huvitukset, kissanruoat -hiekat ja -lääkärit + laitan joitain satasia säästöön. Ei puolisoa eli maksan kaiken yksin.
En ole tarkalleen laskenut, mutta jotain 5000 euroa.
569 euroa jää. Maksan asuntolainaa . Astmalääkkeitä on kolme ja niihin menee 70 euroa kuussa omavastuu. Loppu vuodesta lääkekatto kyllä jo täyttyy ja sitten ne maksaa 12 euroa.
En tarkkaan tiedä, ehkä noin tonni. Yksin asun.
Nyt noin 1800, kun sähkölaskuni nousee, niin sitten ehkä 1400
Vierailija kirjoitti:
Saako myös työttömät kertoa?
Entä eläkeläiset?
Ennen muutamia satasia, nyt talvella ei tule palkka edes riittämään jos sähkön hinnalle ei tapahdu jotain sitä ennen.
Mulla jää 600€ kuussa, miehellä vajaa tonni. Lapsettomia ja suht pienituloisia ollaan, asutaan vuokralla.
Lasken omalla palkallani ottaen huomioon oman asunnon kuluista oman osuuten (eli puolet) ja sähkön niin sanoisin että noin 1800€. Terveysmenot on vähän lavea käsite, mutta budjetoin siihen 100€.
2600e
Vuokra 650e
Puhelin, netti, osamaksu puhelimesta 100e
Autovakuutus + bensat + parkkihalli 300e
Sähkö ~30e
Ruoat 200e+150e=350e (lounaat töissä+koti)
Nuuska 70e
Kotivakuutus 12e
Tossa suunnilleen kk menot/tulot.
Voi olla että menee jotain pleikkarin plusjäsenyyttä ja spotifyn kk maksua ym vielä n.30-50e/kk
160h töitä kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako myös työttömät kertoa?
Entä eläkeläiset?
Mitä osaa työssä käyvistä ette ymmärrä?
2200
-250 laina
- 100-200 sähkö
- 100 vakuutukset
- 100 vesi, kiinteistöverot sun muut
-100 puhelin, netti