Auttakaa!
Olen jo aivan sekaisin kaikesta. Mulla piti tänään olla viikkoja 6+3 omien laskujeni mukaan. Viime viikon maanantaina kärsin 3 pvää kestäneestä vuodosta, joka oli punaista, mutta kipuja ei ollut lainkaan. Ensimmäisen positivisen raskaustestin tein muistaakseni 4.10. Aconilla ja vuodon loputtua varmistin Cittarin Pregentillä ja plussaa oli. Vuodosta on nyt siis 1½ viikkoa ja tein uudelleen Pregentin ja plussa on edellistä voimakkaampi. Tästä syystä menin tänään ultraan, jotta varmistuisin onko mennyt kesken vai ei.
Ultran mukaan raskaus on kohdussa ja sikiönkin mulle näytti , mutta viikot on kuulemma vasta 4+2 ! Raskauspussi oli kooltaan 2mm ja sykettä ei vielä näkynyt.
Tässä on nyt riljoona muttaa. Tuo 4+2 ei voi pitää paikkansa edes sillä huomiolla, että simpat elelee viikon verran sillä seksielämä on ollut hyvin hiljaista tlon oton, muuttorumban ym keskellä. Ihan mini mahku olisi, että viikot olisi nyt vasta 5+3, mutta 4+2 ei kalenteri veny millään.
Sitten mitä kummallisin pointti. Lääkäri antoi uuden ajan viikon päähän ja sanoi, että katsotaan onko sikiö kasvanut vai kuivunut pois?
Ok, olen kuullut kuivumisesta esim. kaksosraskauden kohdalla, mutta keskeytynyttä keskenmenoa ei edes lääkäri myöntänyt tavanneensa näin pienillä viikoilla.
Eli vuotoa oli, mutta vauva vielä tallessa, mutta viikot heittää.
Voisiko olla mittausvirhe tuo viikon ero eli lääkäri sai 4+2 vaikka olisikin 5+3?
Kun pitää kuitenkin pitää mielessä se, että raskaustesti oli plussaa jo 4.10.
Pahoinvointi ym. oireet on edelleen olemassa.... en vaan käsitä tätä.
Muistan, että toisen lapsen kohdalla kävin ultrassa viikoin 5+6 ja raskauspusi oli 5mm, eikä näkynyt edes sikiötä missään ja raskauspussikin oli muka tosi linttan ja hcg-arvo ihan hirmu alhainen. Sain kaavinta-ajan mitä en koskaan käyttänyt vaan siitä vkon kuluttua löytyi vauva ja syke ja siis raskausviikotkin piti täysin paikkansa ja tyttö syntyi rv38.
Voisiko nyt olla jotakin samantapaista fipaa tässä ultrakäynnissä???
Epätoivoinen mansikka =/
Kommentit (8)
En tiedä onko tästä mitään hyötyä sinulle, mutta minulla siirtyi esikoiselta la ensimmäisessä ultrassa kymmenen päivää myöhempään. Eli kuukautisista laskettuna minulla olisi pitänyt olla rv8+4, mutta ultrassa muuttuikin rv7+2. En ymmärrä miten olin onnistunut samaan positiivisen raskaustestin tuloksen ja miten koko juttu oli muutenkin mahdollista. Ovulaatio oli jostain syystä myöhästynyt tuossa kierrossa. Nämä jutut on kyllä niin monimutkaisia ja monen asian summia, että ei näitä pieni pää aina ymmärrä.
Onnellista odotusta! Toivottavasti asiat selviää parhain päin.
Tuuli@ 7+5
Mulla näytti rakenneultrassa, että pikkuinen on 8 päivää pienempi. Ovulaatio ajankohta on 100% tiedossa, joten en jaksa uskoa siihen että olisi hedelmöittynyt myöhemmin. Plussasinkin niin aikaisin ettei olisi mahdollisuutta saada plussaa silloin testiin. Kai pikkuiset kasvaa yksilöllisesti :)
laskettu aika varhaisultrassa kahdellatoista päivällä. Kieltämättä hieman hermoa alkoi kiristämään, sillä kierto oli säännöllinen ja ovulaation aika 100% tiedossa. Ja siis tuon ultran mukaan hedelmöittyminen olikin tapahtunut noin kaksi viikkoa tuosta tasan tarkkaan tiedossa olevasta ovulaatiosta. Mystistä, mutta minkäs teet.
Kieltämättä hieman jännittää, että onkohan taas tuolla rakenneultrassa sikiö hirmuisesti jo aiemmin melkein kahdella viikolla pienennettyjä raskausviikkoja pienempi...
Pdetään peukkuja, että sinulla siellä masussa asiat hyvin :)
Coltsfoot 16+4
Kait ne pienet tosiaan kasvaa niin yksilöllisesti ja kyllähän se raskaushormoonikin nousee yksilöllisesti, et hyvinkin voi saada plussan tosi aikasin.
No mun yhdellä kaverilla kävi niin, että kun kävi rv 12 ultrassa niin rv olikin reilusti vähemmän eli 8! Hänellä oli jäänyt kokonaan yhdet menkat välistä! Siis ilman mitään tuhruja yms. Ja testi oli kuitenkin näyttänyt + ajallaan! Eipä koskaan selvinnyt mikä ihme tuo oli, mutta poitsu syntyi terveenä äitienpäivänä 2006. :)
AIHA Rv 9+3
En osaa nyt auttaa sinua, mutta piti tulla tervehtimään tuttua nikkiä. Toivottavasti saat pian varmuuden mitä masussa tapahtuu ja kaikki kääntyy hyvin päin. Muiden vastauksista näetkin, että kaikki on nähtävästi mahdollista. Ja jos sinulla on viime kerrallakin ollut vastaavaa, niin ehkä nyt on sama juttu.
On varmaan inhottavaa olla epätietoisuudessa, mutta koita jotenkin jaksaa.
Laru
Minulla takana kaksi raskautta ja molemmissa jostain syystä laskettu siirtynyt eteenpäin.Esikoisen la oli 2.6-03 menkkojen mukaan mut ultrassa siirtyi 14.6 eli melko iso heitto oli!Mut poika syntyi kuinka ollakkaan 2.6-03! Sitten kakkoselta myöskin laskettu siirtyi menkkojen mukaan 2.9-04 mutta ultrassa siirtyi 8.9-04 eli siinäkin mukava heitto,ja kuitenkin sitten tyttö oli kokoajan myöhemmissä ultrissa 2-3 viikkoa isompi kuin pitäs ja syntyi sitten rv 37+, 23.8. Eli kummallisesti noi mennkojen mukaan lasketut piti mulla paremmin paikkaansa kuin ultrat.Paljon onnea raskautesi johdosta ja onnea matkaan!
Eikös nuo raskausviikot yleensäkin lasketa lääketieteen ihan omalla menetelmällä? Eli raskausviikkolaskelman alkukohta perustuu viimeisiin kuukautisiin, EI hedelmöityshetkeen. Siksi siis raskauskuukausia on 10 (ei 9) ja viikkoja tasan 40.
Laskettu aika määritellään ainakin meilläpäin nimenomaan alkuraskauden ultran mukaan, ei kuukautisten mukaan, eli helpointa unohtaa omat laskelmat ja uskoa ultran tuloksiin. Minullakin näiden laskelmien ero oli yli 3 viikkoa...
Mulla muuttui kans tosi kummallisesti viikot ultrassa. Tiesin tasan tarkkaan, milloin aikaisintaan oisin voinut tulla raskaaksi (sen hetkisen vähäisen seksielämän takia) mutta yllättäen olisinki ultran mukaan tullut jo tosi monta päivää aikaisemmin. Menkkojen mukaan viikkoja oli 12+6 mutta ultran mukaan 14+4. Eli laskettuaika aikaistui 12 päivää. Olin ajatellut, että aikaistuu vähän, koska mulla on lyhyt kuukautiskierto, mutta että noin paljon, niin sitä en arvannut. Toisessa ultrassa viikot pysyivät edelleen samoilla linjoilla ekan ultran kans.
Laskettuaika lähestyi ja aloin jo odottaa kärsimättömästi, että vauva jo syntyis. Koitti rv 39 ja aloin asennoitua, että vauva syntyy yliajalla ja la on oikeasti vasta 12 päivää myöhemmin. No vauva syntyi sitten rv 39+6. Eli ultra piti paikkaansa.
En tiedä sitten miten sun tilanteessa, kun sulla siirtyi laskettuaika myöhemmäksi, kun mulla aikaistui..