Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varkaan psykologia

Vierailija
25.08.2022 |

Olen miettinyt tätä, kun minulta varastettiin vanha soutuvene. Että kuinka kukaan pystyy käyttämään toiselle kuuluvaa esinettä iloisin mielin.

Olen keksinyt tällaisen selityksen: varkaan psyykessä on ajatus, että maailma ja muut ihmiset on hänelle jotain velkaa. Hänellä on oikeus varastaa.

Tämä velkaa olemisen ajatus on tullut hänelle ehkä lapsuuden kaltoinkohtelun seurauksena, tai koulukiusaamisesta. Hän on menettänyt empatiakykynsä ja ajatuksensa siitä, että on osa ihmisyhteisöä. Siksi hän voi varastaa ilman omantunnon kolkutusta.

Kun (ilmeisesti) köyhä varastaa köyhältä, niin kuin tässä tapauksessa, varkaus joka tapauksessa tuntuu inhottavalta. Onko sitten vähemmän väärin, kun köyhä varastaa rikkaalta?

Kuulin, että venevarkauksia tehdään systemaattisesti talvisin mökeiltä moottorikelkkojen avulla, mutta mun vene oli moneen kertaan paikattu ja eripariairot. Olisiko joku tosiaan varastanut myyntiin, vaikea uskoa.

Mitä te ajattelette varkaan psyykestä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä luullut hyljätyksi veneeksi? Jos kaikki vähän niinnäin.

Vierailija
2/5 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti kokee, että muut ovat velkaa. Aivan uskomatonta katkeruutta joissakin ihmisissä. Peittävät sen lähes kaikilta. Väkivaltaa, sadismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kuka tahansa voi joskus varastaa. Se on eri asia jos alkaa rikolliseksi.

Vierailija
4/5 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä luullut hyljätyksi veneeksi? Jos kaikki vähän niinnäin.

Oli kaupungin venepaikalla lukittuna.

Vierailija
5/5 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki myös nuorilla on sellaista ajattalemattomuutta, ei ole empatiaelementti vielä kehittynyt. Itse saatoin nuorena "lainata" lukitsematta olevaa pyörää, mutta en ottaa omaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän