Lääkäri kertoi uutisissa, että se EI ole hoitajien syy, kun tehohoitajien lakon takia ihmisiä kuolee sairaaloissa. Vastuu tehohoidon järjestämisestä on TYÖNANTAJALLA. Työnantajasta pitää tehdä rikosilmoitus, jos se lyö laimin velvollisuutensa. Vai mitä???
Tässä alkaa veronmaksajana kiinnostamaan minne ne veromiljardit oikein dumpataan. Maksamme ihan hitosti veroja ja hätätilanteessa emme saa apua.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen lääkärin lausuma olisi kiva omin korvin kuulla. Tällä palstalla kun asioista kerrotaan vääristellen tai jopa tekaisten itse asioita.
Tilaa Hesari niin saat lukea.
Ohiksena voin sanoa, että itse olen vaihtanut työpaikkaa koska ns. työ ja palkka eivät enää kohdanneet.
Kyseessä EI ollut hoitoala, mutta ymmärrän ihan hyvin että jos myy vapaa-aikaansa (=käy töissä) hinnalla X ja kokee ettei korvaus enää vastaa sitä millä on valmis tekemään töitä, onmlupa lähteä pois.
Ei minua ns. "kettuakaan" kiinnostanut kuka minun työni teki kun oven perässäni suljin, -ihan sama. Hoitajien lähtiessä toki ihmisiä voi kuolla, mutta käytännössä sama kun minun entosessä työssäni: ei se ole TYÖNTEKIJÄN vika.
Maailmassa raha puhuu, olisin minäkin voinut harkita edellisessä ttössä jatkamista jollain summalla. Vaihtoin työhon missä palkkani nousi vuodessa n. 40%, ja ainoa mikä tässä 'huonommin' edelliseen verrattuna on kesäloma: vanhassa paikassa sai 100% itse päättää milloin oli, nykyisessä pitää 8 ihmisen kanssa sopia niin että vähintään 2 on töissä kesän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Taasko tätä p a s k aa!!!! Potilaiden turvallisuus vaarantuu päivittäin hoitajapula takia,on vaarantunut jo vuosia.
Ja v t t u ketään ei kiinnosta nosta,enne kuin hoitajat jää lakkoon ja pääsee hoitajia syyttämään!!!
Kuule,ap, aina on lakon aikana suojelutyössä ollut enemmän henkilökuntaa töissä,kuin vuosikausiin. Normaaliaikana ei ole pomoja kiinnostanut tai huolettanutkun ei ole ollut työntekijöitä. Koettakaa pärjätä.
Että haista ap ISO P A S K A!!!!
Saatte koko ajan vain kansalaisten vihaa niskaanne, omalla toiminnallanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On maita missä tämmöiset lakot on kielletty lailla. Siitä tulee sellaiset rangaistukset ettei kukaan uskalla korpilakkoillakaan.
Hoitaja saa palkkaa keskimäärin 3500 kuussa, siihenkö pitäisi saada vielä tonni lisää?
Muuta sinä apina sinne banaanivaltiodiktatuuriin. Suomessa noudatetaan Suomen lakia.
Hoitajille täällä Suomessakin löytyy laki, tulette sen näkemään taas kerran kun alatte lakkoon. Valtiojohto turvaa yhteiskunnan kriittiset toiminnot.
Siis mitä ihmettä oikein tarkoitat? Jos irtisanoudun hoitajan työstäni ja poistatan oikeuteni Valviralla, ei siinä mikään laki auta. Myös hoitajalla on ihmisoikeudet, orjuus ja työhön pakottaminen ei tule onnistumaan.
Kuvitteleeko joku elämäm koululainen tosissaan, että hoitajapula ratkaistaan kieltämällä ihmisten irtisanoutuminen ja oikeuksien poistaminen? Siinäpä varmasti oiva keino! Mitä sitten, kun nuo orjatyöhön pakotetut kuolee pois, mistä sitten uusia tilalle? Rahdataanko vaikka Afrikasta? Kannattaisi ottaa pää pois isosta pe#seestäsi.
Jos palkkakuitissani lukee peruspalkkana 2575 €/kk, niin missä universumissa se on silloin 3500? Teen päivätyötä, mutta olen tehnyt myös kolmea vuoroa eikä se silloinkaan ollut lähelläkään 3500. Ja kuten sanottua, haittalisiä ja ylitöitä EI lasketa mukaan, ne vain normalisoivat tolkuttoman joustamisemme.
Sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen lääkärin lausuma olisi kiva omin korvin kuulla. Tällä palstalla kun asioista kerrotaan vääristellen tai jopa tekaisten itse asioita.
Tilaa Hesari niin saat lukea.
Ai oliks se jyrkkiön lausuma vai.
No, sehän tässä kerrottiin.....
Vauva.fi-palstan tulkitsijat....
Ihmisillä ei näköjään ole hajuakaan, miten paljon koko terveydenhuolto pyörii hoitajien voimin ja heidän osaamisensa turvin, ihan tehosta ja päivystyksestä lähtien. Se ei todellakaan ole mikään Greyn anatomia, jossa kolme nuorta nättiä lääkäriä pörrää jokaisen potilaan ympärillä 😆🤦
Suomessa hoitajat tekevät (ilmaiseksi) paljon sellaisia töitä, jotka muualla kuuluvat lääkärien toimenkuvaan. Tämä on nyt ohi ja sekös teitä harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Palkka pitää olla työn vaativuuden ja tehokkuuden mukainen. Niille hoitolaitoksissa istuville laiskottijoille hoitajille ei centtiäkään lisää, sen sijaan akuutissa ja muissa kiireisissä paikoissa hoitotyötä tekevät ovat korotuksensa ansainneet.
Mutta kun palkat päätetään keskusjohtoisesti kampaviinerien ääressä, niin henkilökohtaiselle palkkaneuvottelulle ja haitarille ei ole sijaa.
Paikallinen, yksikkökohtainen sopiminen olisi ratkaisu. Työntekijäjärjestöt vastustavat....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan on paha nyhjästä tyhjästä, kun kerran hoitajat ovat lakossa.
Vsshp yrittää saada tehoa koskevaa lakkoa siirrettyä jotta tulee aikaa organisoida toiminta lakon ajaksi.
Veronmaksajana suututtaa lähinnä nämä hoitajat!Varmaan suututtaa jos on yhtä pihalla kuin sinä. Jos olet kartalla, niin suututtaa ihan muut asiat.
Juu. Hoitajien käsitys omasta rahallisesta arvostaan on harhainen.
Että se siitä.Ja hoitajat tässä ihmishenkiä vaarantavat.
Te hoitajat.... kyllä tässä on niin monessa kohtaa päästy toteamaan että aika heikoissa kantimissa on asioiden käsityskyky ja tietotaso, kovasti kyllä kehutaan itse itseään!
Ihan oman työnne suhteenkin: pitäs muistaa laskea laveri alas hoitotoimen jälkeen, ettei potilas siitä noustessa itseään loukkaa...
Hävyttömiä tyyppejä! Härskiä puhetta eikä tunnu missään, ammatti suojaa!
Tämä viesti kertoo kyllä enemmän sinin käsityskyvystäsi ja tietotasostasi. Eikä se kertoma ole mairitteleva.
Lakot ovat potilasturvallisuuden kannalta oikein hyvä asia, sillä ainoastaan niiden aikana on tarpeeksi väkeä töissä. Muuten työnantajia ei ole kiinnostanut vuosikausiin. "Voivoi, koittakaa pärjätä."
Ulkopuoliset eivät taida vieläkään oikein ymmärtää alan todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan on paha nyhjästä tyhjästä, kun kerran hoitajat ovat lakossa.
Vsshp yrittää saada tehoa koskevaa lakkoa siirrettyä jotta tulee aikaa organisoida toiminta lakon ajaksi.
Veronmaksajana suututtaa lähinnä nämä hoitajat!Varmaan suututtaa jos on yhtä pihalla kuin sinä. Jos olet kartalla, niin suututtaa ihan muut asiat.
Juu. Hoitajien käsitys omasta rahallisesta arvostaan on harhainen.
Että se siitä.Ja hoitajat tässä ihmishenkiä vaarantavat.
Te hoitajat.... kyllä tässä on niin monessa kohtaa päästy toteamaan että aika heikoissa kantimissa on asioiden käsityskyky ja tietotaso, kovasti kyllä kehutaan itse itseään!
Ihan oman työnne suhteenkin: pitäs muistaa laskea laveri alas hoitotoimen jälkeen, ettei potilas siitä noustessa itseään loukkaa...
Hävyttömiä tyyppejä! Härskiä puhetta eikä tunnu missään, ammatti suojaa!
" että aika heikoissa kantimissa on asioiden käsityskyky ja tietotaso"
Kerropa ihmeessä, että missä tämmöisiä " lavereita" on käytössä? Taitaa olla jostain 50-luvulta kuten sinäkin? 😅🤣🤘
Boom, boom,boomeri.....
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkakuitissani lukee peruspalkkana 2575 €/kk, niin missä universumissa se on silloin 3500? Teen päivätyötä, mutta olen tehnyt myös kolmea vuoroa eikä se silloinkaan ollut lähelläkään 3500. Ja kuten sanottua, haittalisiä ja ylitöitä EI lasketa mukaan, ne vain normalisoivat tolkuttoman joustamisemme.
Sh
Ei se nyt noinkaan mene. Erilaisia lisiä on toimialakohtaisesti leivottu työsopimuksiin vuosikymmeniä neuvotteluteknisistä syistä. Ei niitä voi olla täysin huomioimatta, kun puhutaan palkan suuruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Lakot ovat potilasturvallisuuden kannalta oikein hyvä asia, sillä ainoastaan niiden aikana on tarpeeksi väkeä töissä. Muuten työnantajia ei ole kiinnostanut vuosikausiin. "Voivoi, koittakaa pärjätä."
Ulkopuoliset eivät taida vieläkään oikein ymmärtää alan todellisuutta.
Huomio sinällään hyvä.
Julkiselle on tällä hetkellä aika turha hakeutua hoitoon muissa kuin kiireellisissä tilanteissa. Muissa ilmoitetaan jopa, ettei aikoja ole tai annetaan aika puolen vuoden päähän.
Tuosta roskasta on turha maksaa veroja ja tuntea kansallista ylpeyttä.
Järjestelmää tosin ollaan uusimassa: hyvinvointialueilla on kasa poliitikkoja nauttimassa vielä lisää verorahoja. Eipä ole vielä kertaakaan silmiin sattunut uutista, mitä nämä jo valitut edustajat käytännössä tekevät.... Tuskin mitään.
Ei onnistu lakko. Teitä varten tuli voimaan väliaikainen potilasturvalaki joka otetaan tarvittaessa käyttöön. Heh heh
Siis että jotkut saa hyvän 2600e kuussa nettopalkaksi ja vielä kehtaavat valittaa. Teillä on jo nyt parempi palkka kuin esim. poliiseilla, jotka joutuu kohtaamaan väkivaltaa, narkkareita, aseistettuja hiippareita yms. HÄVETKÄÄ!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Hoitohenkilökunta on aika laumasieluista porukkaa. Ihan kuin sopulit olette. Ammattiliittonne yllyttämänä kuvittelette olevanne jonkinlaisessa asemassa, että voitte olla esittämässä isojakin vaatimuksia.
Kaksi sanaa teidän lakoistanne: potilasturvalaki ja Aki Linden. Maan johto on koko ajan tilanteen tasalla. Tulette näkemään.
Kyllä harhainen hoitajavihaajahullu on taas niin psykiatrisen avun ulottumattomissa
Vierailija kirjoitti:
Siis että jotkut saa hyvän 2600e kuussa nettopalkaksi ja vielä kehtaavat valittaa. Teillä on jo nyt parempi palkka kuin esim. poliiseilla, jotka joutuu kohtaamaan väkivaltaa, narkkareita, aseistettuja hiippareita yms. HÄVETKÄÄ!!!!!!!!!!
Tämä. Palkka on hyvä verrattuna moniin muihin aloihin.
Suomessa on pilvin pimein hoitajia, jotka haluavat tehdä suojelutyötä ja pysytellä ulkona tästä "työtaistelusta". Mutta kun ammattiyhdistys määrää heitä lakkovahtien kera, kuten koko alaa, eipä siinä paljoa sanottavaa näillä hoitajilla ole.
Onko hoitajilta kysytty mitään? Ei. Lisäksi kehtaan väittää että iso osa heistä ajattelee, kuinka tällainen lakko vain musertaa luottamusta hoitajiin ja luo heistä kuvan kiristäjinä, vaikka heiltä ei ole kysytty mitään eivätkä he ole antaneet vihreää valoa tällaisille toimille.
Ay-liikkeellä on peiliin katsomisen paikka. Itse olen (radikaalisti) sitä mieltä, että koko ay-systeemin aika oli ja meni jo.
Onneksi asiasta voi keskustella asiallisesti muualla. Anonyymien mt-potilaiden huuteluja on turha seurata. Palstahullut täyttävät jokaisen ketjun psykoosipotilaan soopalla.
Surullista, miten kuralla sote on. Eikä se todellakaan ole hoitajien vastuulla.
Taasko tätä p a s k aa!!!! Potilaiden turvallisuus vaarantuu päivittäin hoitajapula takia,on vaarantunut jo vuosia.
Ja v t t u ketään ei kiinnosta nosta,enne kuin hoitajat jää lakkoon ja pääsee hoitajia syyttämään!!!
Kuule,ap, aina on lakon aikana suojelutyössä ollut enemmän henkilökuntaa töissä,kuin vuosikausiin. Normaaliaikana ei ole pomoja kiinnostanut tai huolettanutkun ei ole ollut työntekijöitä. Koettakaa pärjätä.
Että haista ap ISO P A S K A!!!!