Mies vaan harrastaa :(
Saako muilla miehet harrastaa miten lystää? Lähteä silloin kun huvittaa ja tulla takaisin kun huvittaa?
Olen niin täynnä ja väsynyt tätä miehen harrastamista. Ensiksi kesällä käy yksin pari kertaa parin viikon harrastusreissujaan ulkomailla. Ja nyt sitten toisen harrastuksen tiimoilta kuukauden yhtäsoittoa pois maisemista.
Sitä ei pidättele mikään, ei ala keskustelemaan asioista kun on niin itsekäs harrastusten suhteen ja vaikka kuinka yritän pidätellä häntä ettei lähtisi, niin lähtee vaan!
Olen miettinyt, että onko muillakin samanlainen mies, joka vaa harrastaa ja harrastaa?
Väsyttää, kun joudun yksin huolehtimaan kodin, lapset, koirat jne.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
No harrastaa siis muulloinkin, arkipäivinä illalla esim.työpäivän jälkeen. Mutta ei mulla siltikään ole ongelmaa huolehtia lapsista ja koirasta :) Välillä 5 päivänä viikossa, välillä harvemmin!
Ei kait sen multa tartte lupaa kysellä "saako" mennä. En tajua aikuisia ihmisiä, jotka kaiken aikaa tarvii sen puolison vierelle tekemään yhdessä ruokaa ja pesemään yhdessä lasten hampaat ja ulkoiluttamaan ja ruokkimaan koiraa yhdessä
Kuinka paljon itse harrastat ja mies sillä aikaa tekee ruoan ja hoitaa lapset?
Mies saa harrastaa mielensä mukaan, samoin minä. Meillä tosin erona on se että kummatkin hahmottavat kokonaisuuden ja haluavat että vapaa-aika on tasapuolista. Siksi kumpikin voi mennä miten huvittaa koska ikinä ei tule tilannetta että toinen jätetään pulaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden naisen, jonka elämä koostui harrastamisesta, joka päivä ja välillä useampikin harrastus. Ei paljoa kiinnostellut lapsia hoitaa saati hankkia harrastuksia, joita voisi yhdessä miehensä kanssa tehdä.
Päätti sitten harrastaa itsensä pettämiseen ja perheensä jättämiseen myös.
Tunnut ottavan toisten parisuhteen aika henkilökohtaisesti. Oliko kyseessä miniäsi?
Tällaisilla "harrastajamiehillä" saattaa olla harrastuksena toinen perhe. Itse saattaisin harkita yksityisetsivän palkkaamista.
Miksi suostut olemaan palvelija, kun et itse saa mitään? MIKSI SUOSTUT???
Mies on vastuuton kun ei kanna (taas vaihteeksi, yllätys yllätys) vastuuta omasta osuudestaan taloudenhoidosta, lapsista, lemmikistä yms. Sä olet sen orja, jota se voi vapaasti kyykyttää etkä edes urputa. Järkevä ihminen olisi pakannut kamat jo aikoja sitten.
NiinTäynnä kirjoitti:
Ei minuakaan tuollaiset pienet "pyrähdykset" harrastuksiensa vuoksi haittaisi, mutta kun tässä tilanteessa mies on poissa kotoa viikko- ja kuukausi tolkulla :(. T. Ap
Ja sä tyhmänä luulet, ettei sillä ole muita naisia. Kerro vielä, että teillä on monta pientä lasta, niin saadaan nauraa.
Eikö se miehesi tee töitä laisinkaan, jos on kuukauden yhtämittaa himasta pos harrastamassa?
Jos on optiomiljonääri, lottovoittaja, yrtyskaupoilla rikastunut tms. niin lienee varaa hankkia siivooja ja lastenhoitaja sinun arkeasi helpottamaasn. Huolehdi myös, ettet itse jää puille paljaille, jos harrastusreissuilta löytyy uusi kumppani.
Onko avomeripurjehtija, ihan ohiksena utelen?
Harrastaminen itsessään on ok, kunhan molemmille osapuolille järjestyy saman verran omaa aikaa. Nyt kuulostaa siltä, että teillä ainoastaan mies saa vapaa-aikaa ja kaiken vastuun lapsista ja kodista kannat sinä. Se ei ole ok, että toinen vain menee miten lystää, eikä ollenkaan koe vastuuta siitä, että kukas ne lapset hoitaa hänen poissaollessaan. Mies on siis ulkoistanut itsensä siitä vastuusta kokonaan, jos ei edes kysele, että sopiiko sulle hoitaa lapsia hänen poissaollessaan.
Itse erosin vastaavassa tilanteessa (toki väännettyäni vuosia ensin siitä, että minunkin kuuluisi saada vapaa-aikaa). Tavoitteenani ei ollut vähentää miehen menoja, vaan saada saman verran vapaata itsellenikin. Ei onnistunut. Nyt eron jälkeen mies sitten joutuu ottamaan vastuuta lapsista, kun muuten ei näkisi lapsiaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Harrastaminen itsessään on ok, kunhan molemmille osapuolille järjestyy saman verran omaa aikaa. Nyt kuulostaa siltä, että teillä ainoastaan mies saa vapaa-aikaa ja kaiken vastuun lapsista ja kodista kannat sinä. Se ei ole ok, että toinen vain menee miten lystää, eikä ollenkaan koe vastuuta siitä, että kukas ne lapset hoitaa hänen poissaollessaan. Mies on siis ulkoistanut itsensä siitä vastuusta kokonaan, jos ei edes kysele, että sopiiko sulle hoitaa lapsia hänen poissaollessaan.
Itse erosin vastaavassa tilanteessa (toki väännettyäni vuosia ensin siitä, että minunkin kuuluisi saada vapaa-aikaa). Tavoitteenani ei ollut vähentää miehen menoja, vaan saada saman verran vapaata itsellenikin. Ei onnistunut. Nyt eron jälkeen mies sitten joutuu ottamaan vastuuta lapsista, kun muuten ei näkisi lapsiaan ollenkaan.
Lisään vielä, että tottakai suhteessa on muitakin ongelmia tuossa tilanteessa. Esim. yhteistä aikaa ei kiinnosta viettää ja riidoilla on tapana kumuloitua ja aika katkeraahan tuosta elämästä tuollaisessa mallissa tulee. Että meidän parisuhdetta ei vuosien jälkeen enää mikään olisi pelastanut.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa tilanteissa naisen elämä aidosti helpottuu eron myötä. Minultakin moni kyseli eron jälkeen, että miten jaksan, kun olen yksin lasten kanssa. Nauratti, kun totuus oli se, että eron jälkeen vihdoin sain omaakin aikaa, kotitöiden määrä pienenee, kun miehen pyykit ja ruuat ei ole enää mun hommana (miehethän usein syö yksin enemmän kuin nainen ja lapset yhteensä) jne.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko pettää?
En halua pettää. T. Ap
Perhe elämän pitäisi olla yhteiseloa eikä minä,minä,minä menoja. Voi tosiaan olla, että mies on itsekäs, mutta jos ette jo suhteen alussa keskustellut asioista ja sopinut, niin kai se on luullut, että se on ok. Nyt vaikea enää asettaa rajoitteita, kun ei ennenkään ole ollut. Tässä sen huomaa, ettei se seurusteluajan elämä ole enää sama asia kuin perheellisenä. Seurustelun aikana mennään ja heilutaan pitkin kyliä ja perheellisenä taas pitäisi olla koti-isä. Miksei asioista a. otettu selvää seurustelun aikana tai b. keskusteltu tarpeeksi ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
No harrastaa siis muulloinkin, arkipäivinä illalla esim.työpäivän jälkeen. Mutta ei mulla siltikään ole ongelmaa huolehtia lapsista ja koirasta :) Välillä 5 päivänä viikossa, välillä harvemmin!
Ei kait sen multa tartte lupaa kysellä "saako" mennä. En tajua aikuisia ihmisiä, jotka kaiken aikaa tarvii sen puolison vierelle tekemään yhdessä ruokaa ja pesemään yhdessä lasten hampaat ja ulkoiluttamaan ja ruokkimaan koiraa yhdessä
Mä luulen, että kyllä sullakin jossain vaiheessa hymy alkaisi hyytymään, jos olisit monta viikkoa aivan yksin neljän lapsen, 7 koiran ja 2 hevosen kanssa. Yrität pitää ison ok-talon kunnossa, leikata hehtaarin tontilta nurmikon, kitkeä rikkaruohot kukkapenkeistä, teet ruuat, syötät lapset ja vauvan, pese pyykkiä, siivoa, juoksuta ja treenaa kaikki koirat, hoida ja aja hevoset jne lista on loputon. :)
NiinTäynnä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että kyllä sullakin jossain vaiheessa hymy alkaisi hyytymään, jos olisit monta viikkoa aivan yksin neljän lapsen, 7 koiran ja 2 hevosen kanssa. Yrität pitää ison ok-talon kunnossa, leikata hehtaarin tontilta nurmikon, kitkeä rikkaruohot kukkapenkeistä, teet ruuat, syötät lapset ja vauvan, pese pyykkiä, siivoa, juoksuta ja treenaa kaikki koirat, hoida ja aja hevoset jne lista on loputon. :)
Aaah, sori. En tiennyt, että asutte Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Osa on tuollaisia. Parisuhteessa jatketaan sitä entistä sinkkuelämää ja tullaan ja mennään täysin omien aikataulujen mukaan.
Sun täytyy tehdä selväksi, että tuo ei ole ok. Jos parisuhde ei ole muuta kuin seksiä saman tyypin kanssa, mitäpä sitä sellaisessa roikkumaan.
No huh. Nainen lähtisi samantien kävelemään jos alkaisi käskyttämään ja määräilemään elämäntapaani.
NiinTäynnä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia sitä seurustellaan että toinen tulee tutuksi. Nyt ei ap ilmeisesti ole kaikkea tiennyt kun miehen harrastukset ja ajanvietto tulee yllätyksenä ja ei sovi yhteen perhe-elämän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On minusta liian paljon, jos lyhyen ajan sisään noin kaksi kuukautta poissa kodin pyörityksestä. Eivätkö lapset kaipaa isäänsä?
Entä kun puolisosi on kotona, hoitaako huushollin silloin vastaavasti pääosin, joilloin saat käydä omissa menoissasi? Onko tasapuolista?
Kyllä he kaipaavat isäänsä, ketkä iältään sen pystyvät ilmaisemaan. :(
Silloin kun puoliso on "maisemissa", hän tekee paljon töitä ja menee heti töiden jälkeen salille ja salin kautta kotiin syömään ja "oikaisee" selkäänsä loppuillan sohvalla... Hyvin vähän osallistuu kotitöihin, mutta joskus harvoin.
Anna kun arvaan, teit sille sialle 5 lasta jonka jälkeen se alkoi harrastaa? Siihen asti se oli täydellinen mies, mutta kun lapsiluku tuli täyteen, se vain muuttui!!
Tiedän yhden naisen, jonka elämä koostui harrastamisesta, joka päivä ja välillä useampikin harrastus. Ei paljoa kiinnostellut lapsia hoitaa saati hankkia harrastuksia, joita voisi yhdessä miehensä kanssa tehdä.
Päätti sitten harrastaa itsensä pettämiseen ja perheensä jättämiseen myös.