Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Sähköpotkulaudat vievät nyt sairaalakuntoon ohikulkijoita

Vierailija
25.08.2022 |

Jos nuo pa*kaskuuttifirmat saataisiin edes maksamaan kaikki nuo hoitokulut...

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009024176.html

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minuun törmää,niin haastan oikeuteen!

Vierailija
22/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan kieltämään lähtisi, mutta jotain rajoituksia selvästi vaatisi. Pitäisikö ne sitten ohjata muun autoliikenteen sekaan, niinkuin pyöräilijätkin?

Mun on tietty helppo sanoa, koska en ole itse autoilija. Sen sijaan olen kolmen pienen lapsen äiti ja kyllä kylmää kun teinit pääsääntöisesti noilla ajelee jalankulkijoiden seassa suhautellen ohi oikealta ja vasemmalta sen enemmän mihinkään päin katsomatta. En tiedä mitä vauhtia niillä pääsee, mutta kovempaa välillä menevät kuin bussit. Aikamoinen törmäysvoima joka tapauksessa.

Pyöräilijät tekevät samaa eli läheltä kävelijää kovaa. Osa hidastaa, osasta kuuluu kova ääni kohdalla ja kävelijä pomppaa ilmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma nyt vain tarvitsee sähköpotkulautoja, saastuttava yksityisautoilu ja julkisilla kulkeminen pitää saada loppumaan.

Vierailija
24/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä tai kamoissa ajaminen näillä pitäisi kriminalisoida.

Vierailija
25/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei näitä kielletä?

PM Marin on nyt kiireinen.

Ei ole hänen päätäntävallassa nämä.

Ahaa, tämän hallituksen toimeenkuvaan ei kuulu tieliikennelakien säätäminen. Onko muitakin rajoituksia Marinin hallituksen toimivallassa?

Vierailija
26/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpotkulautojen ilmaannuttua katukuvaan olen ollut äärimmäisen tyytyväinen keskivertoa suuremmasta massastani, jonka ansiosta jos joku minuun törmäisi, häneen sattuisi törmäyksessä enemmän. Sen ansiosta voin kävellä melko huolettomasti koska skuuttiajajat selvästi väistävät minua tarkemmin.

Se "voittaa", kumman nopeus x massa on suurempi. Mutta kyllä näissä onnettomuuksissa molemmille käy pahasti, kuten aina kolareissa. Teräksinen potkulauta murtaa luusi tai hampaasi kyllä tehokkaasti.

Vierailija
27/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma nyt vain tarvitsee sähköpotkulautoja, saastuttava yksityisautoilu ja julkisilla kulkeminen pitää saada loppumaan.

Näillä ei vaan saisi ajaa jalkakäytävillä, eikä törmäillä muihin. Nopeutta pitäisi ainakin rajoittaa.

Sähköpotkulautafirmojen pitäisi estää ne käyttäjät, jotka ovat ajaneet kolarin tai ajaneet humalassa.

Vierailija
28/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei näitä kielletä?

Ei ole hänen päätäntävallassa nämä.

Ahaa, tämän hallituksen toimeenkuvaan ei kuulu tieliikennelakien säätäminen. Onko muitakin rajoituksia Marinin hallituksen toimivallassa?

Huoh. Kertaapa vallan kolmijako-oppi.

K u k a säätää lait? Se ei ole pm, ei edes hallitus.

Vierailija
29/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen ole ihan itse vastuussa ajamisistaan. Vai onko auton valmistaja vastuussa jos kuski törttöilee vaikka kännissä? (Niinkun usein nuo potkulautasuhailijat ovat...)

Sisälukutaito??? Etkö ymmärrä edes otsikkoa?

Jos ohikulkija jää vuokra-auton alle, niin syyllinen on vuokra-autofirma, ei kuski?

No kenen vakuutuksesta ohikulkijan vahingot maksetaan? Kuskin vai firman? Mietipä hetki.

Vierailija
30/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täysin ymmärrä näitä laitteita. Sähköpyörä nappikaasulla on mukavampi ajaa ja ajo-ominaisuudet riittää vielä 80km/h nopeudessakin.

Vierailija
31/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää pitää kieltää, vähintäänkin vuokrafirmat. Yksityisomistukseen sitten rinnastus mopoihin.

Vierailija
32/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti joku on vetänyt hyvät lobbausrahat näistä potkulaudoista tyyliin Berner ja taksiuudistus. Toivottavasti tämä päättäjä ymmärtää tahrivansa myös omat kätensä vereen, kun ensimmäinen lapsi kuolee pyörän alle.

Vierailija
33/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta luulin että ambulansseista on alettu säästää. Sähköpotkulaudat vievät ihmisiä sairaalaan....

Vierailija
34/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on tehty. Ei apua. Poliisi lopetti tutkinnan, koska laitetta vuokranneen firman mukaan ko. laitetta ei oltu onnettomuushetkellä vuokrattu.

Vierailija
35/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa voi ottaa pyörän tai laudan käyttöönsä, ei vain ne kiltit varovaiset. "Suomessa ei ole lakia tai asetusta sähköpotkulautoja vuokraavien yritysten toiminnalle."

En minä ainakaan voi ottaa sellaista käyttööni, koska en omista älypuhelinta.

Vierailija
36/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme, taannoin skuutti ajoi jalkakäytävällä kovaa päin punaisia ja olin kääntymässä samaisessa risteyksessä autolla vihreiden palaessa minulle. Oli lähellä ettei tullut törmäystä, eipä ne noudata liikennesääntöjä saati -valoja.

Vierailija
37/58 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei näitä kielletä?

Luuletko sä ihan vakavissasi että pääministerille kuuluu tällaiset? Että hän rupee viilaamaan jonkun ajoneuvolain yksityiskohtia?

Liikenneministeri on Timo Harakka. Eikä hänkään kyllä vastaa mistään lain valmistelusta vaan se kuuluu liikenne- ja viestintävaliokunnalle.

Vierailija
38/58 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osassa turmista hölkkääjä tai kävelijä ovat kompastuneet maassa lojuviin lautoihin."

Vierailija
39/58 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyvä aivovamma tai kuolema, niin mitä siinä enää auttaa oikeusjuttua fantasioida. Toki se oikeuteen menee, mutta miten käynee?

Pari läheltä piti -tilannetta on jo ollut omalla kohdalla. Nurkan takaa suhahdellaan eteen katsomatta yhtään, tai takaa ohitetaan hurjaa vauhtia ihan liian läheltä ahtaassa paikassa.

Ei mitään tolkkua. En ihmettele, että ohikulkijat alkaa olla uhreja

Vierailija
40/58 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain päihini ja silmät mustiksi, ajaessa liian lähellä kävelijää. Sattuu sitä toisinkin päin. Faija sanoi, että ihan oikein

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi