HS: Sähköpotkulaudat vievät nyt sairaalakuntoon ohikulkijoita
Jos nuo pa*kaskuuttifirmat saataisiin edes maksamaan kaikki nuo hoitokulut...
Kommentit (58)
Sähköpotkulautojen ilmaannuttua katukuvaan olen ollut äärimmäisen tyytyväinen keskivertoa suuremmasta massastani, jonka ansiosta jos joku minuun törmäisi, häneen sattuisi törmäyksessä enemmän. Sen ansiosta voin kävellä melko huolettomasti koska skuuttiajajat selvästi väistävät minua tarkemmin.
Eiköhän jokainen ole ihan itse vastuussa ajamisistaan. Vai onko auton valmistaja vastuussa jos kuski törttöilee vaikka kännissä? (Niinkun usein nuo potkulautasuhailijat ovat...)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen ole ihan itse vastuussa ajamisistaan. Vai onko auton valmistaja vastuussa jos kuski törttöilee vaikka kännissä? (Niinkun usein nuo potkulautasuhailijat ovat...)
Sisälukutaito??? Etkö ymmärrä edes otsikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Sähköpotkulautojen ilmaannuttua katukuvaan olen ollut äärimmäisen tyytyväinen keskivertoa suuremmasta massastani, jonka ansiosta jos joku minuun törmäisi, häneen sattuisi törmäyksessä enemmän. Sen ansiosta voin kävellä melko huolettomasti koska skuuttiajajat selvästi väistävät minua tarkemmin.
Skuuttitörmääjä vie sulta jalat alta ja lyöt pääsi katuun kaatuessasi. Vammaudut loppuiäksi tai kuolet aivoverenvuotoon.
Hirvittää kun katukuvassa on nyt paljon pikkukoululaisia skuuttijunttien seassa.
Vierailija kirjoitti:
Hirvittää kun katukuvassa on nyt paljon pikkukoululaisia skuuttijunttien seassa.
Joo ja näyttää ihan siltä kuin ekaluokkalaiset olisivat vuosi vuodelta pienikokoisempia. Tänä syksynä olen nähnyt jopa neljävuotiaan kokoisia koululaisia. Hurjaa kun niin pieni lapsi kulkee yksin reppu selässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei näitä kielletä?
PM Marin on nyt kiireinen.
"Helsingissä sähköpotkulautojen määrä lähes kaksinkertaistui viime kesästä. Syynä täysin olematon sääntely. Suomi ja sitä myöten Helsinki ovat eurooppalaisittain harvinaisen vapaa kenttä sähköpotkulautoja vuokraaville yrityksille. Ei ole lakia tai asetusta, jonka perusteella kaupungit voisivat asettaa ehtoja yritysten toimintatavoille.
Siksi on Palomäen mukaan viitteitä siitä, että muissa pohjoismaisissa kaupungeissa toimivat yritykset ovat siirtäneet lautoja muualta Helsinkiin."
Only In Finland...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei näitä kielletä?
PM Marin on nyt kiireinen.
Ei ole hänen päätäntävallassa nämä.
Vierailija kirjoitti:
Ei auton valmistaja, mutta auton omistajan vakuutusyhtiö. Jokaisen autoilijan on pakko ottaa liikennevakuutus, josta katetaan toisen osapuolen vahingot.
Onko skuuttaajilla tällaista? Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksei näitä kielletä?
Siksi koska
a) vihreä siirtymä = kaikki järjenvastainen sähköinen digidigi-juttu on maailman ihanin asia
b) päättäjillä omat edut kyseessä (lähipiirillä tai itsellä osuus lautafirmoissa?)
Kuka tahansa voi ottaa pyörän tai laudan käyttöönsä, ei vain ne kiltit varovaiset. "Suomessa ei ole lakia tai asetusta sähköpotkulautoja vuokraavien yritysten toiminnalle."
Vierailija kirjoitti:
Miksei näitä kielletä?
Ja etenkin kun kerran sähkönkulutusta pitää vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisälukutaito??? Etkö ymmärrä edes otsikkoa?
Jos ohikulkija jää vuokra-auton alle, niin syyllinen on vuokra-autofirma, ei kuski?
Etenkin tänä kesänä on tuntunut että monet kadun ja tien varret ovat täynnä noita hylättyjä potkulautoja, joita jätetään vähän minne sattuu. Ei ihme että niihin törmäillään vaikka kuski ei olisi paikalla.
En ihan kieltämään lähtisi, mutta jotain rajoituksia selvästi vaatisi. Pitäisikö ne sitten ohjata muun autoliikenteen sekaan, niinkuin pyöräilijätkin?
Mun on tietty helppo sanoa, koska en ole itse autoilija. Sen sijaan olen kolmen pienen lapsen äiti ja kyllä kylmää kun teinit pääsääntöisesti noilla ajelee jalankulkijoiden seassa suhautellen ohi oikealta ja vasemmalta sen enemmän mihinkään päin katsomatta. En tiedä mitä vauhtia niillä pääsee, mutta kovempaa välillä menevät kuin bussit. Aikamoinen törmäysvoima joka tapauksessa.
Kaatuilee ne silti vielä yksinäänkin. Juuri männä yönä oman ikkunan alta kuului karmiva huuto, kun sähköpotkulautaääliö kompastui rotvallin reunaan.
Itse varaudun aina kävellessäni siihen, että kun sähköpotkulauta lähestyy, kaadan sen heti kumoon jos tulee 20 cm päähän. Pari kertaa on ollut niin läheltä-piti-tilanne, että on pakko varautua itse toimimaan ensin.
Vierailija kirjoitti:
En ihan kieltämään lähtisi, mutta jotain rajoituksia selvästi vaatisi. Pitäisikö ne sitten ohjata muun autoliikenteen sekaan, niinkuin pyöräilijätkin?
Mun on tietty helppo sanoa, koska en ole itse autoilija. Sen sijaan olen kolmen pienen lapsen äiti ja kyllä kylmää kun teinit pääsääntöisesti noilla ajelee jalankulkijoiden seassa suhautellen ohi oikealta ja vasemmalta sen enemmän mihinkään päin katsomatta. En tiedä mitä vauhtia niillä pääsee, mutta kovempaa välillä menevät kuin bussit. Aikamoinen törmäysvoima joka tapauksessa.
Eikä kellään kypärää, ja usein jopa kolme lasta ajaa samalla laudalla.
HAHA boomerit jaa sködejen alle höhö, pois alta mummot ja männynkävyt, täältä tullaan!
Miksei näitä kielletä?