Miksi pidät ihonhoitoa turhana hömppänä?
Välillä täällä suorastaan kilpaillaan sillä, että kuka kohtelee ihoaan kaikkein huonoimmin ja suorastaan ylpeillään sillä, että pestään kasvot käsisaippualla ja voiteita käytetään ehkä kerran vuodessa..
Kommentit (79)
Katkerat ja kateelliset täällä haukkuu toisia, eivätkä tee itselleen mitään kivaa eivätkä sijoita rahaa itseensä.
Minä, kesäkuussa 49 täyttänyt, kävin espoolaisella klinikalla laitattamassa uusimmat PDO-mesolangat hamsterinposkiin ja kaksoisleukaan kaksi viikkoa sitten, maksoi 320 euroa ja nämä on uudenaikaiset jotka sulaa ihoon ja jättää sinne kohottavan vaikutuksen vuodeksi! Kasvot on nyt kauniin sydämen malliset eikä enää hamsteriroikkuposkiset! Miksi en ollut tajunnut laittaa näitä aiemmin?! Toipumisaikaa ei ollut, ei mustelmia, ei arpia, puudutusvoide vaan ja muutama piikki.
Vierailija kirjoitti:
Koska miljoonat miehet ei hoida ihoaan ja heillä on todistetusti parempi iho kuin naisilla.
Saisko lähdettä, jos kerran todistetusti on.
Itselläni on atopia ja hoitamattomana se mäti vereslihalle asti ja iltaisin sai kirjaimellisesti repiä housuja irti jaloista kun kangas oli kuivunut siihen kudosnesteeseen. Oli aika kivuliasta, joten se nyt on aika välttämätöntä huolehtia ihostaan.
Mitä enemmän litkuja ja voiteita käyttää sitä vähemmän iho huolehtii itsestään niin kierre on valmis
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän litkuja ja voiteita käyttää sitä vähemmän iho huolehtii itsestään niin kierre on valmis
Tämä nyt on ihan hömppää XD
Olen 171cm/72kg kaljuuntuva mies joten mitä hyötyisin ihonhoidosta?
Vierailija kirjoitti:
Ryppyvoide voi lisätä ryppyjä. Miten voi tietää, mikä on hyväksi iholle ja mikä ei.
En alkaisi nuorena käyttää noita mitään tuotteita jotka kuorii ihoa kemiallisesti, iho ohenee muutenkin kun ikääntyy. Tarkoitan tällä lähes päivittäistä käyttöä.
N50v.
Vierailija kirjoitti:
^ Miltä 70-luvulta tuo ylläoleva viesti tänne oikein ilmestyi?
En pidä hömppänä mutta itselleni tarpeettomana. Kunnon suihku päivittäin vesipesuineen riittää ilman saippuaa (hiuksiin toki shampoo, hoitoaine). Iho on (ehkä tuosta saippuan käytön välttelystä johtuen) sellainen ettei tarvitse lisärasvaa.
Miksi te ihosairaat luulette, että sairas, hoitoa vaativa ihonne on normaali?
Eivät terveihoiset tarvitse tuollaista "hoitamista". Perusvoidetta sipaisu, jos ulkoisista syistä (kemikaalit, nirhaumat, lentokoneen ilmanvaihto tms.) johtuen tulee vaurioita.
Kolmekymppiseksi asti riittää kun suojaa ja kosteuttaa ihoa. Sen jälkeen täsmätuotteita käyttöön. Myös laitehoidot suositeltavia ihotyypin mukaan, mikrokuorinnat ja timanttihionnat, radiofrekvenssihoidot, valoimpulssilaserit ym. ihon pinnan tasoittamiseen ja kevyeen kiinteyttämiseen.
Voimakkaita ryppyvoiteita ei kannata käyttää liian aikaisin, eikä todellakaan botoxia ja täyteaineita, vasta keski-ikäisenä koska sen ikäisille ne on suunniteltukin ja kehitelty. Jos esim. kolmekymppisen botoksoi ja täyttää, eli tuottaa turhaa arpikudosta ja tyhjiötä ihoon pistoksilla, ja lamauttamaan lihaksia jotka pitävät ihoa yhä kiinteänä, niin iho alkaa vaatimaan vaan entistä enemmän noita aineita pinnan sisään, niin miettikää miltä se naaman iho mahtaa näyttää sitten kun on oikeasti keski-ikäinen!
Minulla on hyvä iho ja ikäisekseni erittäin sileä iho. Miksi touhuaisin ja maksaisin turhasta.
Päivittäinen "hoitoni" on pläsin vesihuuhtelu aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Iho tykkää kun ei tunge sokeria kroppaan määräänsä enempää. Esim. akne tykkää sokerista. Eli ei se ole aina se, mitä iholle laittaa, vaan myös paljon sitä, mitä suuhunsa laittaa.
Nimenomaan tämä. Itseasiassa ihonhoito on vain hoitokeino sille, että elintavat ovat ei-ideaaliset ja siksi iho ei voi hyvin eikä toimi normaalisti. Kuten hoidetaan hoidetaan kuivaa, rasvaista, näppyläistä ihoa, jotka ovat kaikki oireita siitä, että elimistö (tai iho kaiken hoidon takia!) ei toimi normaalisti. En siis tuomitse ihonhoitoa sinänsä, mutta kun elintavat ovat hyvät niin ihonhoitoa ei tarvita enää mihinkään. Auringolta voi ja kannattaa suojautua hatuilla, vaatteilla ym. Iho myös tarvitsee jonkin verran auringonvaloa ilman mitään voiteita päällä.
Omalla kohdalla se olisi sitä, koska pesu ja satunnainen kosteusvoide riittää.
Mutta tiedän kyllä, että on vaativampiakin ihoja, jotka kaipaavat hoitoa.
Jokaisen on ansaittava ryppynsä. Eletty elämä saa näkyä. Terveelliset raittiit elämäntavat ovat hyvät, mutta sielun tila samoin arvokas: terve sielu tetveessä ruumiissa. Auringolta voi suojautua vaatteilla ja viettämällä keskipäivän varjossa tai sisällä. Kamalinta on pilata ihonsa tatuoinneilla vain, koska se on pintaliitokulttuurin muotia. Kemikaalikuormitusta on syytä välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ikääntyessä näkyy onko ihoa hoidettu vai ei. Ja sekin, mitä suuhunsa laittaa näkyy ihon kunnossa viimeistään ikääntyessä. Voi sitä sitten itkeä rupsahtamistaan kun on jäänyt ihonhoitorutiinit väliin.
Olen lähes kuusikymppinen ilman mitään muita "ihonhoitorutiineja" kuin pesu ja rasvaus. Jos näkisit minut, luulisit nelikymppiseksi. Ei tarvitse mitään joo-luulet-vaan -kommentteja, koska kuulen tästä kaiken aikaa. Ihoni on ollut ongelmallinen atopian takia ja olen kokeillut kaikki mahdolliset purkit läpi. Ainoa mikä auttoi, oli liian hinkkaamisen ja läträämisen lopettaminen ja antaa ihon luonnollisten suojaöljyjen tehdä tehtävänsä. Meille myydään tarpeita, joita oikeasti ei ole.
Olen täsmälleen samaa mieltä näin 54 vuotiaana naisena. Tässä iässä alkaa jo näkyä ne, ketkä ovat sitä ihoaan eniten "hoitaneet", eikä mitenkään hyvällä tavalla. Seuraava etappihan näillä on sitten se huulien täyttö jne. Mitä vähemmän "hoitoa" sitä parempi.
-eri
Te jotka ette hoida ihojanne ja kuvittelette näyttävänne ikäistänne nuoremmilta, ottakaapa kuva päivän valossa sillä kännykamerallanne ILMAN KUVAUSFILTTEREITÄ, ja katsokaapa uudestaan että onko se teidän iho niin hehkeä ja kiinteä kuin luulette :D Suosittelen lukulasien käyttöä jos ette muuten näe kännyn ruudulta totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Koska miljoonat miehet ei hoida ihoaan ja heillä on todistetusti parempi iho kuin naisilla.
Tuo nyt oli jotain ihan uutta.
Helpommin uskoisin että miesten iho on hiukan erilainen kuin naisilla vaikka hormoneista johtuen ja hoitotarve on erilainen.
Kasvojeni iho on kuin saapasnahkaa verrattuna naisteni (useampia exiä siis) kasvojen herkkään ja ohueen ihoon.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ikääntyessä näkyy onko ihoa hoidettu vai ei. Ja sekin, mitä suuhunsa laittaa näkyy ihon kunnossa viimeistään ikääntyessä. Voi sitä sitten itkeä rupsahtamistaan kun on jäänyt ihonhoitorutiinit väliin.
Olen lähes kuusikymppinen ilman mitään muita "ihonhoitorutiineja" kuin pesu ja rasvaus. Jos näkisit minut, luulisit nelikymppiseksi. Ei tarvitse mitään joo-luulet-vaan -kommentteja, koska kuulen tästä kaiken aikaa. Ihoni on ollut ongelmallinen atopian takia ja olen kokeillut kaikki mahdolliset purkit läpi. Ainoa mikä auttoi, oli liian hinkkaamisen ja läträämisen lopettaminen ja antaa ihon luonnollisten suojaöljyjen tehdä tehtävänsä. Meille myydään tarpeita, joita oikeasti ei ole.
Olen täsmälleen samaa mieltä näin 54 vuotiaana naisena. Tässä iässä alkaa jo näkyä ne, ketkä ovat sitä ihoaan eniten "hoitaneet", eikä mitenkään hyvällä tavalla. Seuraava etappihan näillä on sitten se huulien täyttö jne. Mitä vähemmän "hoitoa" sitä parempi.
-eri
Pesu ja rasvaus on juuri sitä ihonhoitoa mitä meikkaus ei ole.
Päivä- ja yörasvan käyttö ei nyt kovin ihmeellistä ole.
Itse en pese enkä rasvaa.
M
Se on kyllä totta että täällä on paljon ihonhoidon vastaisia ihmisiä. Eihän siinä mitään jos ei itseä kiinnosta, mutta esimerkiksi minä sain kerran paljon alapeukkuja ja ilkeitä kommentteja, kun vain kerroin oman ihonhoitorutiinini. En siis kehottanut ketään tekemään mitään, kerroin vain mitä itse teen, kun oli ketju jossa sitä kysyttiin.
Aamulla siis vain pyyhin vanulapulla ja misellivedellä ja sitten huuhtelen vedellä. Sitten laitan c-vitamiiniseerumia, normaalia rasvaa ja aurinkorasvaa.
Illalla pyyhin taas ensin misellivedellä ja sitten pesen puhdistusvaahdolla. Sen jälkeen laitan retinolia ja rasvaa. Rasvan jälkeen laitan arganöljyä.
Siinäpä se.