Raskaana exälle ja "ero" edessä
Miksi pitää toistuvasti olla näin tyhmä?
Mies jätti 3v sitten ja välimme ovat siitä saakka olleet huonot. Meillä 6v lapsi. Meillä oli 4 vuoden on-off-vuoristoratasuhde, joskaan emme koskaan oikeasti edes olleet yhdessä.
Hän oli ensi rakkauteni ja kaikista epäilyksistäni huolimatta (huono käytös, henkinen väkivalta yms) uskoin häntä, kun hän sanoi pitävänsä minusta, mutta suhteeseen ei pysty (kenenkään kanssa), koska on niin sekaisin (vaikea lapsuus ja epävakaa persoonallisuushäiriö narsistisin piirtein).
Kuten totesin, jätti lopullisesti 3v sitten ja otti pian uuden naisen. Kuulemma vihdoin tunsi kuuluvansa jonnekin. Lasta lakkasi tapaamasta ja elareita ei maksanut. Petti tyttöystäväänsä kanssani ja erosivat lopulta vuoden jälkeen.
Siitä noin vuoteen emme olleet missään tekemissä livenä, en vain kyennyt, kunnes viime keväänä hän lähestyi. Halusi parantaa välit minuun ja lapseemme, halusi olla parempi ihminen. Ja selvä muutos entiseen oli havaittavissa.
Vihdoin hän oli valmis puhumaan asioista (ennen mykkäkoulu ja gaslighting olivat arkea meillä) ja myöntämään virheensä. Lähennyimme, aloimme viettää aikaa perheenä.
Päädyimme sänkyyn ja tulin raskaaksi. Vietimme kesän yhdessä, teimme kolmisin asioita perheenä. Mies ei ollut innoissaan raskaudesta, mutta lupasi tukea ja tulla esim. Synnytykseen. Olin onnellinen. Mies sanoi olevansa onnellinen. Lapsemme vaikutti onnelliselta.
Kerroin yhä rakastavani häntä ja hän myös, että tunteita ei minua kohtaan ole, eikä ole ollut vuosiin ja sinäkin aikana, kun olimme "yhdessä" oli vain kuvitellut tunteensa minua kohtaan. Alussa niitä oli kai ollut. Kaikki puheet yhteisestä tulevaisuudesta ja halusta olla kanssani, siitä, että olemme perhe olikin vain puhetta. Mies myönsi lopulta, että ei halunnut koskaan olla kanssani, koska häpesi liikaa. En kuulemma ollut yhtä hyvännäköinen kuin hän ja olin liian vanha (olen 9v vanhempi) ja mietti aina mitä muut ihmiset ajattelevat.
Nyt puhuimme, että on parempi katkaista välit lopullisesti. Hän ei kuulemma halua enää satuttaa minua enempää ja olisi pitänyt päästää minusta irti jo vuosia sitten. Olen täysin rikki siitä miten tyhmä olen taas ollut. Lapsen asiat saamme onneksi nyt hoidettua paremmin, kun saimme välejämme kuntoon kesällä, mutta olen täysin romuna muuten.
Miksi pitää toistuvasti olla näin idiootti? Halusin vain niin kovasti, että voimme olla perhe.
Kommentit (52)
Ulkoisesti ei uskoisikaan miten tyhmä voi olla. Ikää on jo lähempänä 40 ja mies tosiaan oli ensirakkauteni, niillä nuoruuteni olen keskittynyt lähinnä uraani. Maisterintutkinnon jälkeen pääsin töihin ja yksinkertaisesti ei ole edes kiinnostanut suhteet, muutamaa lyhyttä tapailua lukuunottamatta.
Mies tosiaan hurmasi minut aikanaan täysin. En ollut koskaan kokenut sellaista. Mutta hyvin nopeasti kadotin itseni täysin. Vaikka tiesin, että asiat ei mene oikein mies sai aina jotenkin puhuttua asia niin, että minä olen joko sekaisin tai ymmärrän vain väärin. Hän haukkui ja vähätteli paljon ja tuli aina takaisin kertomaan kuinka olen hänelle tärkein.
Ja ei, ei ole alkoholistivanhempaa tai muutakaan vastaavaa. Rakastava lapsuudenperhe, joka edelleen tukee minua.
Jotenkin aina vaan retkahdan siihen, että mies tulee takaisin ja kertoo kuinka minä olen ainoa ihminen, jolle voi puhua, jonka kanssa voi olla oma itsensä. Hän itkee seurassani avoimesti.
Minä olen kasvanut niin, että ihmisistä ei pitäisi aina odottaa pahinta. Pitäisi antaa mahdollisuus. Kaipa minä vaan aina niin kovasti haluan nähdä sen hyvän miehen sisällä. Ap
Sämpy kirjoitti:
Nyt haet ne elarit vaikka lain voimalla, ettei minun veronmaksajana tartte niitä kustantaa sossun kautta tuollaisen häntäheikin puolesta.
Häntäheikki on jo astunut ties kuinka monta uutta heikkolahjaista tiineeksi, tulee kallis lasku, kun tuollaiset saa vapaasti touhuta.
Tunnen yhden tällaisen. Lopetin laskemisen, kun oli tehnyt viidelle eri naiselle lapsia. Osa naisista älysi pitää varansa, yksi menetti oman asunto-osakkeensa ja mielenterveytensä. Kerran tuli minulta lainaamaan rahaa kihlasormuksiin ;D En antanut.
Tämän tarinan kaveri pakeni ulkomaille töihin, ja palasi kun viimeisin täytti 18v. Tätä nykyä seukkaa jonkun oman ikäisensä naisen kanssa, enää ei lapsia tule, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoisesti ei uskoisikaan miten tyhmä voi olla. Ikää on jo lähempänä 40 ja mies tosiaan oli ensirakkauteni, niillä nuoruuteni olen keskittynyt lähinnä uraani. Maisterintutkinnon jälkeen pääsin töihin ja yksinkertaisesti ei ole edes kiinnostanut suhteet, muutamaa lyhyttä tapailua lukuunottamatta.
Mies tosiaan hurmasi minut aikanaan täysin. En ollut koskaan kokenut sellaista. Mutta hyvin nopeasti kadotin itseni täysin. Vaikka tiesin, että asiat ei mene oikein mies sai aina jotenkin puhuttua asia niin, että minä olen joko sekaisin tai ymmärrän vain väärin. Hän haukkui ja vähätteli paljon ja tuli aina takaisin kertomaan kuinka olen hänelle tärkein.
Ja ei, ei ole alkoholistivanhempaa tai muutakaan vastaavaa. Rakastava lapsuudenperhe, joka edelleen tukee minua.
Jotenkin aina vaan retkahdan siihen, että mies tulee takaisin ja kertoo kuinka minä olen ainoa ihminen, jolle voi puhua, jonka kanssa voi olla oma itsensä. Hän itkee seurassani avoimesti.
Minä olen kasvanut niin, että ihmisistä ei pitäisi aina odottaa pahinta. Pitäisi antaa mahdollisuus. Kaipa minä vaan aina niin kovasti haluan nähdä sen hyvän miehen sisällä. Ap
Ajattelitko yhtään sitä, että millainen isä tuollainen ihminen on? En edes sano mies, koska sitä hän ei ole. Hiukan pitäisi miettiä millainen ihminen on sovelias isäksi tai äidiksi vaikka kuinka hurmahimoissaan sitä ottaisi kenet tahansa sänkyynsä. Oksettavaa vastuuttomuutta, vaikea uskoa että olet maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on heikko itsetunto ja omanarvontunto jos oikeasti pidät sitä jonkinlaisena arvostuksen ja rakkauden osoituksena, että joku parkuu sinulle. Tiedoksi: hän käyttää sinua vain hyväkseen silloin kun hänelle sopii. Purkaa pahaa oloaan haukkumalla ja parkumalla, tietää että sinulta saa aina ja hoidat lapset ja hänen ei tarvitse. Kai annat hänelle rahaa myös ja sitten hän häipyy? Tee lapsillesi palvelus ja näytä miten pidetään rajat.
Vierailija kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:
Nyt haet ne elarit vaikka lain voimalla, ettei minun veronmaksajana tartte niitä kustantaa sossun kautta tuollaisen häntäheikin puolesta.
Häntäheikki on jo astunut ties kuinka monta uutta heikkolahjaista tiineeksi, tulee kallis lasku, kun tuollaiset saa vapaasti touhuta.
Tunnen yhden tällaisen. Lopetin laskemisen, kun oli tehnyt viidelle eri naiselle lapsia. Osa naisista älysi pitää varansa, yksi menetti oman asunto-osakkeensa ja mielenterveytensä. Kerran tuli minulta lainaamaan rahaa kihlasormuksiin ;D En antanut.
Tämän tarinan kaveri pakeni ulkomaille töihin, ja palasi kun viimeisin täytti 18v. Tätä nykyä seukkaa jonkun oman ikäisensä naisen kanssa, enää ei lapsia tule, onneksi.
Tiedän myös tällaisen tapauksen, hänellä on 8 lasta kuudelle eri naiselle. Ei koulutusta, ei pennin latia ja jatkuvasti on off vankilassa milloin missäkin. Olen usein miettinyt miten huonoissa oloissa naiset on kasvatettu, kun tällainen mies kelpaa lasten isäksi.
Ap kuulostaa mielenterveyshäiriöiseltä. Jotain henkistä ongelmaa, läheisriippuvuutta tai jotain on pakko olla, kun uskoo vuodesta toiseen jonkun ympäriinsä munaansa jakavan löpinöitä ja vielä harrastaa tämän kanssa seksiä.
Ehkä ap on kuvitellut olevansa niin erityinen, että rakastaa miehen ehyeksi ja on niin spessu, että loppujen lopuksi mies valitsee hänet maailman kaikista naisista. Ap vain unohti kysyä itseltään miksi ihmeessä mies tekisi niin, kun on niin paljon kokeilematonta vakoa kynnettävänä.
Ja ainoa asia minkä ap asian hyväksi tekee, on kun valittaa täällä omaa tyhmyyttään. Menehän täyttämään jääkaappi ja laita oluet jäähtymään, eiköhän se muru saavu pian taas itkeä tihrustamaan ja tarpeitaan tyydyttämään. Hyi kuvotus millaista porukkaa. Lapsiparat.
Hanki ap keskusteluapua. Tarvitset nyt pikaista toipumista, kun toinen lapsi on tulossa.
Mieti missä rajoissa voit olla miehen kanssa kontaktissa, kirjoita itsellesi säännöt ja pidä ne.
Mies ei tule olemaan hyvä isä, siitä haaveesta voit myös luopua heti. Sinun on löydettävä sopiva reitti lapsille saada turvallisesti tunnistaa isänsä kyvyttömyys normaaleihin ihmissuhteisiin.
Ap ei hae lakiteitse elareita, koska ei halua suututtaa tätä hurmuriaan. Tämä on niin vitsi koko juttu. Tämä hurmuri varmaan itkuissaan vaatinut ap:tä vannomaan ettei hae elareita koska siitä aiheutuisi hänelle vahinkoa, lapsista viis. Haluaa leikkiä perhettä ja tulee hakemaan pesää kun itselle sopii ja ap ei välitä mitä tämä tekee lapsille, että isä yht äkkiä leikkii perhettä ja katoaa taas. Lapset myös varmasti näkee tätä ap:n kuvaamaa haukkumista ja nälvimistä, mitä mies tekee eli yhdessä luovat harmonisen ja hyvän kodin lapsille, jossa näytetään parisuhteesta mallia, jossa kaksi tasapainoista ihmistä on heidän tukenaan eiku..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:
Tiedän myös tällaisen tapauksen, hänellä on 8 lasta kuudelle eri naiselle. Ei koulutusta, ei pennin latia ja jatkuvasti on off vankilassa milloin missäkin. Olen usein miettinyt miten huonoissa oloissa naiset on kasvatettu, kun tällainen mies kelpaa lasten isäksi.
Niinpä. Tällä minun tuntemalla ei ollut mitään muuta ulkonäöllisesti kuin koiranpennun katse ja hemmetin hyvät puhelahjat. Ja naiset oikein tappeli siitä kuka sen alle kulloinkin pääsee. Olivat kuin tuhkakupit konsanaan, vailla minkäänlaista itsekunnioitusta. Osa jopa kouluttautuneitakin.
Oli sentään jonkun ammattikoulun puuseppälinjan käynyt joten aurinkorannikolla oli töitä taitavalle timpurille. Tämä ei sentään ollut rikollinen, pelkkä pummi vain.
Somessa on miehen tyttäriä esillä. Muikistelevat suutaan ja kaikkea asiaan kuuluvaa. Perinne jatkuu.
Taisit rakentaa oman pilvilinnasi tämän miehen ympärille ja joka kerta kun hän tuli takaisin, seksin tai muun takia niin siirryit välittömästi takaisin siihen pilvikuplaan jossa tunnet itsesi onnelliseksi koska hän sinua ihan oikeasti rakastaa.. Et voi tehdä muuta kuin pitää huolta lapsista, oikeuden kautta saada hänet maksamaan elatusmaksuja jos ei muuten suostu ja ehkä hankkia e-pillerit tulevaisuuden varalta jos hän sattumalta taas haluaisi tavata sinua sängyn kautta.
Vierailija kirjoitti:
Se, että aina pitäisi nähdä ihmisissä hyvää on väkivallan uhrin reaktio, se on henkistä väkivaltaa. Hyvässä lapsuudenperheessä lapsi oppii rakastamaan itseään eikä uhraamaan pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa mielenterveyshäiriöiseltä. Jotain henkistä ongelmaa, läheisriippuvuutta tai jotain on pakko olla, kun uskoo vuodesta toiseen jonkun ympäriinsä munaansa jakavan löpinöitä ja vielä harrastaa tämän kanssa seksiä.
Ehkä ap on kuvitellut olevansa niin erityinen, että rakastaa miehen ehyeksi ja on niin spessu, että loppujen lopuksi mies valitsee hänet maailman kaikista naisista. Ap vain unohti kysyä itseltään miksi ihmeessä mies tekisi niin, kun on niin paljon kokeilematonta vakoa kynnettävänä.
Jos olisi hyvä itsetunto ja kaikki muumit laaksossa, tuollaisen reppanan ulinat ei paljoa hetkauttaisi, mutta on jollain tavalla käsittämätöntä että 40-vuotias äiti on näin tyhmä. Ap selvästi tekstistään päätellen kokee olevansa jollain tavalla ainutlaatuinen ja erityinen kun tämä toinen ihan avoimesti (huoh) itkee hänelle, oi kuinka jaloa ja hienoa! Kysyisin ap:ltä, että ihan oikeastikko siitä pitäisi olla jotenkin innoissaan ja otettu, että joku surkimus tulee pillittämään ja puhumaan ongelmistaan? EI. Otettu pitäisi olla siitä, että on vahva mies, joka elättää perheensä, on perheelleen 100% läsnä ja huoltaa sekä lapsensa että vaimonsa tarpeet. Vielä siten että laittaa omat tarpeensa viimeiseksi ja lastensa ensimmäiseksi.
Suoraan sanoen vituttaa, että kaltaisillesi annetaan lapsia tosta noin vaan kun on itse yrittänyt 4 vuotta ja raskaudet päättyy aina keskenmenoon. No tsemppiä kuitenkin. Koita jaksella.
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Kärsiskin se oma kroppa vaan, mutta kun menee lisääntymään. Itsekästä.
Joo, heti eka sivullakin joku sanoi ettei tänne kannata tämmöisiä kirjoittaa ellei halua haukkujen tulvaa. Turha enää vatvoa aiemmissa hölmöilyissä, tehty mikä tehty. Nyt sinun kuuluu ryhdistäytyä ja keskittyä lapsiisi. Sinulla on koulutus ja ilmeisesti töitäkin, joten ei mitään hätää. Pärjäät ilman miestäkin ihan hienosti, lapset ovat sinun perheesi nyt. Joku terapia olisi varmasti paikallaan että opit tunnistamaan niitä käytösmalleja jotka pitää sinut kiinni tuossa miehessä. Lasten takia et voi valitettavasti katkaista välejä kokonaan, mikä tietenkin hankaloittaa yli pääsemistä. Aikooko mies tavata lapsiaan? Pystyisikö sen hoitamaan niin ettei sinun tarvitse olla paikalla, siis minimoida kaikki yhdessä vietetty aika? En tosin tiedä uskaltaako tuommoiselle hunsvotille jättää lapsia valvomatta, pystyisikö vaikka joku sukulainen auttamaan siinä, tiedän esim perheen jossa lapset tapaa isäänsä isän vanhempien luona.
Toivottavasti sinulla on työtä ja talous kunnossa ja mies pystyy maksamaan sekä 6- vuotiaasta että vauvasta. Että äiti jaksaa auttaa.
Muuten voi hyvää päivää sentään " kun on tunteet" ( Maria Jotuni)
Tää on kyllä parasta. Onneksi syön pillereitä.