Raskaana exälle ja "ero" edessä
Miksi pitää toistuvasti olla näin tyhmä?
Mies jätti 3v sitten ja välimme ovat siitä saakka olleet huonot. Meillä 6v lapsi. Meillä oli 4 vuoden on-off-vuoristoratasuhde, joskaan emme koskaan oikeasti edes olleet yhdessä.
Hän oli ensi rakkauteni ja kaikista epäilyksistäni huolimatta (huono käytös, henkinen väkivalta yms) uskoin häntä, kun hän sanoi pitävänsä minusta, mutta suhteeseen ei pysty (kenenkään kanssa), koska on niin sekaisin (vaikea lapsuus ja epävakaa persoonallisuushäiriö narsistisin piirtein).
Kuten totesin, jätti lopullisesti 3v sitten ja otti pian uuden naisen. Kuulemma vihdoin tunsi kuuluvansa jonnekin. Lasta lakkasi tapaamasta ja elareita ei maksanut. Petti tyttöystäväänsä kanssani ja erosivat lopulta vuoden jälkeen.
Siitä noin vuoteen emme olleet missään tekemissä livenä, en vain kyennyt, kunnes viime keväänä hän lähestyi. Halusi parantaa välit minuun ja lapseemme, halusi olla parempi ihminen. Ja selvä muutos entiseen oli havaittavissa.
Vihdoin hän oli valmis puhumaan asioista (ennen mykkäkoulu ja gaslighting olivat arkea meillä) ja myöntämään virheensä. Lähennyimme, aloimme viettää aikaa perheenä.
Päädyimme sänkyyn ja tulin raskaaksi. Vietimme kesän yhdessä, teimme kolmisin asioita perheenä. Mies ei ollut innoissaan raskaudesta, mutta lupasi tukea ja tulla esim. Synnytykseen. Olin onnellinen. Mies sanoi olevansa onnellinen. Lapsemme vaikutti onnelliselta.
Kerroin yhä rakastavani häntä ja hän myös, että tunteita ei minua kohtaan ole, eikä ole ollut vuosiin ja sinäkin aikana, kun olimme "yhdessä" oli vain kuvitellut tunteensa minua kohtaan. Alussa niitä oli kai ollut. Kaikki puheet yhteisestä tulevaisuudesta ja halusta olla kanssani, siitä, että olemme perhe olikin vain puhetta. Mies myönsi lopulta, että ei halunnut koskaan olla kanssani, koska häpesi liikaa. En kuulemma ollut yhtä hyvännäköinen kuin hän ja olin liian vanha (olen 9v vanhempi) ja mietti aina mitä muut ihmiset ajattelevat.
Nyt puhuimme, että on parempi katkaista välit lopullisesti. Hän ei kuulemma halua enää satuttaa minua enempää ja olisi pitänyt päästää minusta irti jo vuosia sitten. Olen täysin rikki siitä miten tyhmä olen taas ollut. Lapsen asiat saamme onneksi nyt hoidettua paremmin, kun saimme välejämme kuntoon kesällä, mutta olen täysin romuna muuten.
Miksi pitää toistuvasti olla näin idiootti? Halusin vain niin kovasti, että voimme olla perhe.
Kommentit (52)
Mikä tekee minusta näin heikon ja tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun mies tulee paljaalla sisälle 😍
Tässä tapauksessa olisi kannattanut tulla reisille. Säälittää nämä lapset
Ei ap kannata avautua tänne. Täällä on vain ilkeitä ihmisiä, jotka eivät tunne empatiaa muita kohtaan ja saavat nautinnollista sisältöä elämäänsä muiden ongelmien haukkumisella.
Unohda mies lopullisesti äläkä ota enää takaisin. Keskity lapsiisi.
No eihän tuo unelmatilanne ole. Mutta nyt keskittyisin siihen että tulevaisuudessa et enää koskaan päädy tuon miehen kanssa sänkyyn tai suhteeseen. Eli nyt suret surut ja sitten nokka kohti tulevaisuutta.
Keskity hoitamaan lapset hyvin. Koeta tarjota lapsille mahdollisimman turvallinen lapsuus. Ja se tarkoittaa että lapset voivat tavata joskus isäänsä mutta sinä huolehdit heistä. He ovat sinun perhe ja sinä heidän perhe.
Vierailija kirjoitti:
Ei ap kannata avautua tänne. Täällä on vain ilkeitä ihmisiä, jotka eivät tunne empatiaa muita kohtaan ja saavat nautinnollista sisältöä elämäänsä muiden ongelmien haukkumisella.
Tämä! Valitettavasti tämä paikka ei ole sellainen mistä saisit tukea, suurinosa kokee vain tarvetta haukkua ja ilkeillä. He saavat siitä itselleen iloisen mielen.
Tsemppiä sinulle, aika auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiima
Vierailija kirjoitti:
Vai vielä empatiaa. Seuraavaksi ap:n järjen sumentaa joku pskaa puhuva käkkärä-pää, jolle tekasee uusia mukuloita. Toivottavasti heistä tulee palstan kestojulkkiksia opiksi muille.
Häh, olet 9 vuotta vanhempi ja hän on sun ensirakkaus??
Vierailija kirjoitti:
Oliko j ä n n ä m i e s?
J ä n n ä m i e s ja umpityhmänainen, huippuyhdistelmä.
Nollaa tilanne. Tarkoitan että nyt yrität vaan lopettaa tuon itsesi tyhmänä pitämisen toistamisen ja katsot asioita eteenpäin. Toivottavasti sulla edes joku ystävä, sukulainen ym.joka tsemppaa.
Jossittelu ei kannata vaan eteenpäin katsominen.
Sen neuvon kuitenkin annan, että jos mies sitten taas jossain vaiheessa alkaisi lähentyä sinua ja lapsiasi, mieti tarkasti, millä ehdoilla. Tunnet jo hänet ja hänen tapansa, ehkä turha odottaa muutosta hänessä, vaikka lupailisi.
Muistathan muutaman vuoden välein tekaista penskan miehelle, niin ei tarvi mennä töihin. Kun et varmaan mieti mitään niin turhia ja epäoleellisia juttujakaan kuin taloudellinen tilanne.
Uskot vaan sen löpinöitä, lapset on ihania ja elämä kantaa...kun muut maksaa...
En tiedä miksi edelleen ihmisten tyhmyys yllättää. Lapsia käy todella sääliksi, kun vanhemmat on tuollaisia lapsellisia säätäjiä. Kerro ap, miksi koet olevasi lasten arvoinen, miksi juuri sinun kannattaa lisääntyä? Oletko sitä mieltä, että tarjoamasi koti ja kasvuympäristö ovat lapselle ihanteelliset? Ei kiinnostaisi taas maksaa yhden Wille Teuvo porukan jälkeläisen terapiaa ja työkyvyttömyysrahaa, mutta minkäs teet.
Nyt haet ne elarit vaikka lain voimalla, ettei minun veronmaksajana tartte niitä kustantaa sossun kautta tuollaisen häntäheikin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan käyttäydy näin ilman, että joku lapsuudessasi opetti, että rakkaus on tällaista. Eli väkivaltainen äiti tai isä, alkoholisti tai muutoin vain narsistinen vanhempi. Tarvitset terapiaa. Mutta tuosta ukosta pitää päästää irti NYT. lastesi takia tai he menee rikki. Lopeta itsesäälissä kieriskely ja hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Nollaa tilanne. Tarkoitan että nyt yrität vaan lopettaa tuon itsesi tyhmänä pitämisen toistamisen ja katsot asioita eteenpäin. Toivottavasti sulla edes joku ystävä, sukulainen ym.joka tsemppaa.
Jossittelu ei kannata vaan eteenpäin katsominen.
Sen neuvon kuitenkin annan, että jos mies sitten taas jossain vaiheessa alkaisi lähentyä sinua ja lapsiasi, mieti tarkasti, millä ehdoilla. Tunnet jo hänet ja hänen tapansa, ehkä turha odottaa muutosta hänessä, vaikka lupailisi.
Eli pitäisi kieltää tosiasiat, että on tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan käyttäydy näin ilman, että joku lapsuudessasi opetti, että rakkaus on tällaista. Eli väkivaltainen äiti tai isä, alkoholisti tai muutoin vain narsistinen vanhempi. Tarvitset terapiaa. Mutta tuosta ukosta pitää päästää irti NYT. lastesi takia tai he menee rikki. Lopeta itsesäälissä kieriskely ja hae apua.
Opetti tai ei, kaikilla on vastuu omasta elämästään ja siitä miten antaa toisten kohdella itseään. Sekin on ihan valinta että ei käytä ehkäisyä eli tietoisesti tuo lapsia noihin oloihin.
Ja koska joku kysyy kuitenkin, niin kyllä, Mies ei käyttänyt kondomia ja minä en käytä mitään ehkäisyä.
Lapsesta olen kuitenkin onnellinen ja niin on tuleva isosisaruskin.
Mies aina kertoo, kuinka olen ainoa, johon luottaa täysin. Ainoa, jonka seurassa voi olla oma itsensä ja ainoa, jonka kanssa voi todella puhua. Itki ja piti minusta tiukasti kiinni ja kertoi kuinka ei halua päästää irti ja lähteä, kun yritimme hyvästellä.
Miksi pitää olla näin tyhmä ja antaa tämän toistua vuosi toisensa jälkeen:( ap