Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako nykyään enää liftata?

Vierailija
24.08.2022 |

Itse muistan jo 14-kesäsenä kun veljen ja sen kamun kanssa liftattiin, pitkiäkin matkoja, n. puolen tunnin pätkissä, kerran osui kultasuoneen kun päästiin Kajjjaanista Roihin yhdellä kyydillä kun oli joku rouva matkalla sinne itsekkin.

Mutta niin, bielälö uskaltaa..?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin näin päin että vieläkö liftareita uskaltaa ottaa kyytiin? Vai onko siellä Igori puskassa kolkkaamassa.

Vierailija
2/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan, koska olen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisitko kyyyiin mukavan komean sporttisen 22 v opiskelijajantterin ?

Vierailija
4/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskaltaa ku on järki päässä, eilen tulin liftaamalla Kouvolasta Tampereelle!! Woop woop!

Vierailija
5/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilija maksaa tällä hetkellä pitkän pennin ajelustaan. Miksi autoilijan tulisi ottaa kyytiinsä tuntematon ihminen, joka katsoo olevansa oikeutettu ilmaiseen kyytiin vain sen perusteella että pitää peukkua pystyssä tienposkessa?

Vierailija
6/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilija maksaa tällä hetkellä pitkän pennin ajelustaan. Miksi autoilijan tulisi ottaa kyytiinsä tuntematon ihminen, joka katsoo olevansa oikeutettu ilmaiseen kyytiin vain sen perusteella että pitää peukkua pystyssä tienposkessa?

sellainen ihminen ottaa kyytiin joka ei oo nipo köyhä valittaja... tai rikas saita shit..

Vierailija
7/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan mieluummin yksin kuin ilmaista matkaa pummaavan köyhän kanssa. Voi tulla luteita ja täitä ym. syöpäläisiä autoon.

Vierailija
8/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan mieluummin yksin kuin ilmaista matkaa pummaavan köyhän kanssa. Voi tulla luteita ja täitä ym. syöpäläisiä autoon.

Ymmärrän liftauksen jos tarve on oikeasti suuri ja yllättävä, esim. hajonnut auto tms.  Mutta jos liftarin perusajatuksena on vaan oma piheys että halutaan matkustella muiden kustannuksella, niin ei todellakaan kyytiin.  Lapissa näitä liftaavia seikkailijaopiskelijoita näkyi tänä kesänä paljon. Ulkomailta asti olivat tulleet tänne ja ilmaiseksi tietysti pitäisi nyt saada liikkua...

Vierailija
9/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan järjellinen enää liftaa! Mun liftireissut ajoittuu -70luvulle, ja jo silloin sai tarkkaan katsoa, mihin kyytiin nousi. Maailma ei silloin ollut vielä näin sekaisin, muttei tuolloinkaan ihan surutta voinut mennä. Mä liftasin usein Lpr -Kuo väliä, yksin. Enää en suosittele edes hurjapäisimmille.

Vierailija
10/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei hekutissa... aiemmin vuosikymmenet sitten liftasimme koko Suomen ristiin rastiin monta kesää ja oli turvallista ja hienoja ihmisiä tavattiin. Tänä päivänä mikäli olisin vielä nuori, niin ei kyllä tulisi mieleenkään, kun jo joukkokuljetuksetkin alkaa olla vaarallisia.

Vierailija
11/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan järjellinen enää liftaa! Mun liftireissut ajoittuu -70luvulle, ja jo silloin sai tarkkaan katsoa, mihin kyytiin nousi. Maailma ei silloin ollut vielä näin sekaisin, muttei tuolloinkaan ihan surutta voinut mennä. Mä liftasin usein Lpr -Kuo väliä, yksin. Enää en suosittele edes hurjapäisimmille.

Rekat oli tuolloin mukavia ja turvallisimpia, niihin aina halusimme mielummin kuin ha. 

Emmekä ikinä menneet autoon jossa oli useampia.

Paljon liftasimme, ikinä ei sattunut kohdalle mitään arveluttavaa.

Vierailija
12/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ei, mutta kaverin kanssa joo. Naisena en ikinä ottaisi liftareita kyytiin, liian iso riski.

Vierailija
13/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä kuva auton rekkarista tutulle. Tuolla liikkuu vieläkin vapaana vuosien takainen kauppa kärrääjä. Poimi naisia kauppojen edestä joista ei enää kuultu. Ysärin liftari surmaajakin pysyy nimettömänä.

Vierailija
14/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään pysähtyä jonkun lokkeilijan takia. Mitä siitä saa, että kuskaan jonkun haisevan, epäsiistin ihmisen ilmaiseksi omilla varoillani jonnekin? Riskeeraisin samalla henkeni, kun en voi tietää onko kyseessä henkisesti tasapainoinen ihminen. Joukkoliikenne on keksitty, jos ei siihen ole rahaa niin jääköön kotiin.

Vierailija
15/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muka pystyy saamaan kyydin? Motarilla ei saa pysähtyä ja pikkuteillä ajavat tuskin menevät 10km pidemmälle.

Vierailija
16/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muka pystyy saamaan kyydin? Motarilla ei saa pysähtyä ja pikkuteillä ajavat tuskin menevät 10km pidemmälle.

Syrjätiet

Vierailija
17/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena en liftaisi!

Vierailija
18/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin nähnytkään liftareita missään, ainakin se on vähentynyt kovasti, jos ei jo täysin loppunut. Varmaan vaarallista nykyään eikä kukaan uskalla edes ottaa kyytiin.

Vierailija
19/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei hekutissa... aiemmin vuosikymmenet sitten liftasimme koko Suomen ristiin rastiin monta kesää ja oli turvallista ja hienoja ihmisiä tavattiin. Tänä päivänä mikäli olisin vielä nuori, niin ei kyllä tulisi mieleenkään, kun jo joukkokuljetuksetkin alkaa olla vaarallisia.

Jos sinulle ei mitään pahaa sattunut, se ei tarkoita, että liftaaminen olisi muka ollut turvallista ennen! Ei ollut koskaan. Niin paljon sattui ikäviä juttuja. Kunnon vanhemmat kielsivät lapsiaan liftaamasta. Minunkin. Olen 65.

Vierailija
20/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisitko kyyyiin mukavan komean sporttisen 22 v opiskelijajantterin ?

Minä ottaisin - ja olen ottanutkin vastaavia kyytiin. Olen saanut mukavaa juttuseuraa ja joskus muutakin iloa heistä on ollut rekkamiehelle...