Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytte aamulla suihkussa, jos on muutenkin kiire? Miksei illalla?

Vierailija
20.08.2008 |

.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäkin suihkussa herää ja monesti aamulla on niin kylmäkin. Toiseksi jos mä pesen illalla tukan, se on aamulla jo vähän likainen tai ainakin litussa.

Vierailija
2/23 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiillinen ponnistus, lämpö ja psyykkiset tekijät, kuten esim. pelko, hermostuneisuus, jännitys ja aggressiot aktivoivat hikirauhasia ja lisäävät hikoilua. Ei minulla ainakaan öisin esiinny mitään noista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso petauspatjaasi lähemmin. Käännä ympäri ja tutkaile.

Vierailija
4/23 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku piristää. Hiukset saa laitettua paremmin. Hajuvesi tuoksuu paremmalta juuri pestyssä ihossa.

Vierailija
5/23 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla siksi, että en halua mennä likaisena nukkumaan, ja aamulla siksi, että ihminen hikoilee yön aikana keskimäärin puoli litraa hikeä (!) ja tukkani on kauhea, vaikka olisin pessyt sen illalla.

Vierailija
6/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edelleenkään hikoile öisin. Miten ihmeessä silloin voisi hikoilla, kun ei mitään fyysistä rasitusta esiinny? Vai oletteko niin rapakuntoisia, että pelkkä kyljen kääntäminen saa hien pintaan? Minä harrastan suht raskasta fyysistä liikuntaa iltaisin ja käyn sen jälkeen tietysti suihkussa. En todellakaan lotraa enää aamuisin, ei liiallinen suihkuttelu tee hyvää.

Vierailija
7/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla siksi, että en halua mennä likaisena nukkumaan, ja aamulla siksi, että ihminen hikoilee yön aikana keskimäärin puoli litraa hikeä (!) ja tukkani on kauhea, vaikka olisin pessyt sen illalla.

Tuo puoli litraa tulee keskimäärin vuorokauden aikana.

Vierailija
8/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiki tai hikoilu vaikuta siihen, vaan kuinka monta kertaa tulee ravattua yöllä vessassa. Ainakin alapää pitää pestä aamuisin.

Vierailija
9/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kestävät kolme päivää (tai käytännössä kahden yön yli) puhtaina. Jos kävisin suihkussa illalla, pitäisi käydä joka toinen päivä. Kun käy aamulla niin tarvitsee käydä vain joka kolmas päivä.

Sitäpaitsi en tykkää kuivata hiuksia kuivaajalla ihan rutikuiviksi vaan jätän ne vähän kosteiksi ja jos menee märillä hiuksilla nukkumaan niin nehän on pakko pestä aamulla uudestaan.

Vierailija
10/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy hikoiluun on läheisyyttä kaipaava mieheni, joka haluaa nukkua sylikkäin, vaikka minulla tulee siinä todella kuuma.

Vierailija
11/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kastelen hiukset ja pesen kasvot ja kainalot.

Se riittää. En hikoile niin paljon yöllä, että pitäisi pestä selkä tms.

Täällä oli joku aika sitten ketju, jossa av-mammat puolustautui miksi pitäisi _joka_ päivä käydä suihkussa tai vaihtaa _joka_päivä sukat???!!!!!!!!!

Ja nyt samat mammat käy 2xpäivässä suihkussa?

Vierailija
12/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn suihkussa illalla, koska en halua mennä likaisena nukkumaan, enkä halua hikisenä sotkea lakanoita. Yöllä kyllä varmasti hikoilee normaalin aineenvaihdunnan seurauksena, mutta itse ainkain nukun, kesäaikaan ilman peittoa, pelkällä pussilakanalla. Peitto tulee mukaan vasta lähempänä joulua. Jostain syystä talvella koen peiton tarvetta, vaikka kodin lämpötila pitäisi periaatteessa olla sama. Ehkä se johtuu siitä , että yleensä pidän tuuletusikkunaa auki kesät talvet.

Pelkällä pussilakanalla tai jopa ilman sitä, tuskin paljon hikoilee. Vaimo kyllä hikoilee. Vaimo käyttääkin peittoa kesälläkin ja itseäni ällöttää vaimon kostea peitto yön jälkee. Itse en halua hikoilla yöllä.

Aamutoimien aikana pesen kasvot, joka herättää minut aivan riittävasti. Hiukset kastele suihkulla ja hiukan geeliä. En itse näe tarvetta aamusuihkuu, kuin hikisimpinä kesähelteillä, joita ei tänäkesänä juuri ole ollut.

Vierailija
13/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi aamulla.

Vierailija
14/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua pukea puhtaita vaatteita ylleni jos en ole puhdas.

Illalla käyn koska käyn yleensä jumpassa töitten jälkeen.

Vierailija
15/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamulla kastelee hiukset ja pesee kasvot ja kainalot niin millä tavoin siinä on vähemmän hommaa kuin suihkussa käymisessä? Minusta hiusten kastelu ylipäänsä on paljon helpompaa suihkussa kuin jossain lavuaarissa ja kainaloidenkin läträäminen lavuaarissa on hankalaa. Jos minun pitäisi aamulla pestä noin paljon niin menisin suosiolla suihkuun.

t. Se joka kolmas päivä suihkussa käyvä joka ei muuten todellakaan tee alapesua päivittäin. Alapään tulehdukset tulevat nimenomaan liiasta pesemisestä. Toki pesen bidee-suihkulla jos on tarvetta. Kainaloitakin pesen aika harvoin lavuaarissa koska se on niin hankalaa. Kasvot pesen aamuin illoin lavuaarissa samoin kuin hampaat ;) Ja peruste on ekologisuus, länsimainen vedentuhlaus on ihan sairasta ja johtaa ihmiskunnan perikatoon.

Aamulla kastelen hiukset ja pesen kasvot ja kainalot.

Se riittää. En hikoile niin paljon yöllä, että pitäisi pestä selkä tms.

Täällä oli joku aika sitten ketju, jossa av-mammat puolustautui miksi pitäisi _joka_ päivä käydä suihkussa tai vaihtaa _joka_päivä sukat???!!!!!!!!!

Ja nyt samat mammat käy 2xpäivässä suihkussa?

Vierailija
16/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättävät kokonaan alapesun hoitamatta..sieltä se pahin löyhkä muuten tulee..huom!!

Vierailija
17/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edelleenkään hikoile öisin. Miten ihmeessä silloin voisi hikoilla, kun ei mitään fyysistä rasitusta esiinny? Vai oletteko niin rapakuntoisia, että pelkkä kyljen kääntäminen saa hien pintaan? Minä harrastan suht raskasta fyysistä liikuntaa iltaisin ja käyn sen jälkeen tietysti suihkussa. En todellakaan lotraa enää aamuisin, ei liiallinen suihkuttelu tee hyvää.

Vierailija
18/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättävät kokonaan alapesun hoitamatta..sieltä se pahin löyhkä muuten tulee..huom!!

Eikä löyhkää.

seksin jälkeen tietty muulloinkin.

Vierailija
19/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten et ole ihminen

Yöllinen liikahikoilu ei ole normaalia, vaan liittyy johonkin sairauteen tai muuhun fysiologiseen muutokseen, kuten vaihdevuosiin, kilpirauhasen liikatoimintaan, kuumeeseen tai unihäiriöihin. Tietysti myös makuuhuoneen lämpötila vaikuttaa. Myös ihmisten lämmönsieto- ja hikoilutaipumukset vaihtelevat. Siksi toinen tarvitsee pussilakanan ja toinen peiton.

Levossa ihmisen elimistössä vallitsee parasympaattinen hermosto, joka vähentää hikoilua. Sen sijaan rasituksen aikana vallitsee sympaattinen hermosto, joka lisää hikoilua. Tämän voi jokainen vähänkin fyysistä liikuntaa harrastava havaita ihan itsekin. Jos yön aikana on taipumusta hikoiluun, niin kannattaa tosiaan kohottaa sitä kuntoaan tai piipahtaa lääkärillä. Ei nimittäin ole normaalia.

Vierailija
20/23 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamulla kastelee hiukset ja pesee kasvot ja kainalot niin millä tavoin siinä on vähemmän hommaa kuin suihkussa käymisessä? Minusta hiusten kastelu ylipäänsä on paljon helpompaa suihkussa kuin jossain lavuaarissa ja kainaloidenkin läträäminen lavuaarissa on hankalaa. Jos minun pitäisi aamulla pestä noin paljon niin menisin suosiolla suihkuun.

Ja peruste on ekologisuus, länsimainen vedentuhlaus on ihan sairasta ja johtaa ihmiskunnan perikatoon

Jos menisin suihkuun tuhlaisin vettä järjettömästi verrattuna lavuaarissa kasteluun. Olen aamuisin sitten niin kylmissäni, etten voisi heti tulla suihkusta pois.

Nauttisin vaan siellä lämpöisestä vedestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi