Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko työpaikkalounas niin kallis jos syö muuten vain kerran päivässä?

Vierailija
24.08.2022 |

Jos ajattelee hinta-laatusuhdetta. Syön alle 8 e lounaan aamuvuorossa (siis noin puolet kuukaudesta ja tuon verran jää itselle maksettavaa) ja lounas on todella hyvä koostuen eri salaateista ja kalasta. Nälkä pysyy loitolla iltaan asti jolloin syön päivällisen kotona.

Tietysti olisi halvinta tehdä itse jotain ruokaa kotona, mutta siinäkin tulee hävikkiä kun töiltä pitää sitten suunnitella ateriat ja välillä jääkaapista heittää pois jämiä kun ei jokaista kevätsipulin vartta kerkeä käyttämään.

En syö aamupalaa enkä välipaloja.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu onhan niitä kunnon vaimoja, jotka kokkaa tai valmistaa muuten kunnon eväät miehelleen, niin on taloudellista ja miespoloisen ei tarvitse ostaa "kalliita" lounaita. Toimii, jos ruokakulut katetaan sillai järkevästi kummankin mielestä.

Kai sitä jokainen voi omasta palkastaan käyttää syömisiin tai olla käyttämättä miten haluaa.

Mä en oikein tykännyt, kun mies tulee myrtsinä kotiin, että ei ole syönyt lounasta, kun ei ollut mitään mukaan otettavaa eikä viitsinyt ostaa.

Ei muuten ole kyse siitä, että ei ole rahaa ostaa vaan ei viitsinyt tai raaskinut. Emme ole tehneet sopimusta, että järjestäisin lounaat hänelle joka päivä. Huh helppoa teille keiden mies järstää omat lounaansa parhaansa mukaan.

Säästäinen mies joku ajattelee. No miten sen nyt ottaa. Saattaa mennä viinaan ja tupakkaan satasia kuussa. Joku käyttää edellämainittuihin enemmän tai vähemmän ja joku vaikka työpaikkalounaaseen.

En minä ajattele että onpas säästäväinen mies. Ajattelen että on tuossa pikkuvauva joka kitisee ettei ole mitään mukaan otettavaa, mutta ei kuitenkaan voi sitä mukaan otettavaa itse tehdä.

Vierailija
22/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä miten paljon ruokaa tarvitsee ja miten innokas on säästämään. Itselläni ei ole mitään järkeä maksaa noin paljon, kun syön tosi pieniä annoksia. Aamiaista en syö minäkään, illalliseksi leipä tai pala suolaista piirakkaa. Joskus käyn syömässä työkavereiden kanssa ihan seuran vuoksi. Mutta onneksi jokainen saa tehdä kuten parhaaksi näkee.

Harva syö niin kuin sinä määrältään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä miten paljon ruokaa tarvitsee ja miten innokas on säästämään. Itselläni ei ole mitään järkeä maksaa noin paljon, kun syön tosi pieniä annoksia. Aamiaista en syö minäkään, illalliseksi leipä tai pala suolaista piirakkaa. Joskus käyn syömässä työkavereiden kanssa ihan seuran vuoksi. Mutta onneksi jokainen saa tehdä kuten parhaaksi näkee.

Siis ihan hoikat ja kohtuullisesti syövät kuluttavat yleensä enemmän.

Vierailija
24/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on. Kahdelle hengelle 15 eurolla laittaa melkoisen gourmet aterian. Syömme vain kerran päivässä täysipainoisen aterian.

Vierailija
25/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ja jostain syystä ruokamääräni suututtavat usein ihmiset. Saan kai minäkin keskusteluun osallistua vaikka syön vähän?

Vierailija
26/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu onhan niitä kunnon vaimoja, jotka kokkaa tai valmistaa muuten kunnon eväät miehelleen, niin on taloudellista ja miespoloisen ei tarvitse ostaa "kalliita" lounaita. Toimii, jos ruokakulut katetaan sillai järkevästi kummankin mielestä.

Kai sitä jokainen voi omasta palkastaan käyttää syömisiin tai olla käyttämättä miten haluaa.

Mä en oikein tykännyt, kun mies tulee myrtsinä kotiin, että ei ole syönyt lounasta, kun ei ollut mitään mukaan otettavaa eikä viitsinyt ostaa.

Ei muuten ole kyse siitä, että ei ole rahaa ostaa vaan ei viitsinyt tai raaskinut. Emme ole tehneet sopimusta, että järjestäisin lounaat hänelle joka päivä. Huh helppoa teille keiden mies järstää omat lounaansa parhaansa mukaan.

Säästäinen mies joku ajattelee. No miten sen nyt ottaa. Saattaa mennä viinaan ja tupakkaan satasia kuussa. Joku käyttää edellämainittuihin enemmän tai vähemmän ja joku vaikka työpaikkalounaaseen.

En minä ajattele että onpas säästäväinen mies. Ajattelen että on tuossa pikkuvauva joka kitisee ettei ole mitään mukaan otettavaa, mutta ei kuitenkaan voi sitä mukaan otettavaa itse tehdä.

Itse taas ajattelen, että on turhaa härdelliä alkaa tekemään lounasta itselleen, jos siis se tarkoittaa ihan ylimääräisen ruuan tekemistä, eikä kelpaa leivät tai joku yksinkertainen. Ymmärrän, että moni ei työpäivän jälkeen jaksa, eikä ehkä varsinkaan lapsiperheessä ole kiva alkaa kokkailemaan useita ruoka-annoksia, ei edes sen kotiäidin.

Ihan suosiolla voisi ostaa niitä lounaita, kun joka päivä ei tarvitse kuitenkaan ostaa ja palkkakin ihan kohtuullinen.

Voih, ihania ne jotka jaksaa hoitaa omat työpaikkalounaansa. En mäkään olettaisi miehen niitä järjestävän mulle, jos olisin kotona.

Vierailija
27/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ja jostain syystä ruokamääräni suututtavat usein ihmiset. Saan kai minäkin keskusteluun osallistua vaikka syön vähän?

Ei se suututa ollenkaan. Mutta toimit huonona neuvona noin ylipäätänsä kun ja jos puhutaan yleisesti työpaikka lounaiden ja päivittäisten ruokailujen järjestämisestä. Ap. kysyikin miten hänen pitäisi järestää, joten oletin hänen saavan hyviä yleisiä neuvoja, en kenenkään omakohtaisia ruokailutottumuksia. Kyllä varmaan tietää itse kuinka paljon haluaa tai tarvitsee syödä ja jokainenhan voi kokeilla tuota: vain lounas ja illalla pientä jos haluaa. Moni tietää, että ei riittäisi ilman kokeiluakin eli ap:lle, kokeile ihmeessä!

Mäkin voisin laittaa tänne omat ruokailutottumukset tirsk. Tuskin auttaisi ap:n pohdintaa.

Vierailija
28/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, en ymmärtänyt. Enemmän kuin..?

Vierailija
29/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas ajattelen, että on turhaa härdelliä alkaa tekemään lounasta itselleen, jos siis se tarkoittaa ihan ylimääräisen ruuan tekemistä, eikä kelpaa leivät tai joku yksinkertainen. Ymmärrän, että moni ei työpäivän jälkeen jaksa, eikä ehkä varsinkaan lapsiperheessä ole kiva alkaa kokkailemaan useita ruoka-annoksia, ei edes sen kotiäidin.

Ihan suosiolla voisi ostaa niitä lounaita, kun joka päivä ei tarvitse kuitenkaan ostaa ja palkkakin ihan kohtuullinen.

Voih, ihania ne jotka jaksaa hoitaa omat työpaikkalounaansa. En mäkään olettaisi miehen niitä järjestävän mulle, jos olisin kotona.

Niin siis en mäkään olettaisi miehen järjestävän niitä lounaita, jos olisi kotona ja minä töissä.

Vierailija
30/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset roska rikolliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se suututa ollenkaan. Mutta toimit huonona neuvona noin ylipäätänsä kun ja jos puhutaan yleisesti työpaikka lounaiden ja päivittäisten ruokailujen järjestämisestä. Ap. kysyikin miten hänen pitäisi järestää, joten oletin hänen saavan hyviä yleisiä neuvoja, en kenenkään omakohtaisia ruokailutottumuksia. Kyllä varmaan tietää itse kuinka paljon haluaa tai tarvitsee syödä ja jokainenhan voi kokeilla tuota: vain lounas ja illalla pientä jos haluaa. Moni tietää, että ei riittäisi ilman kokeiluakin eli ap:lle, kokeile ihmeessä!

Mäkin voisin laittaa tänne omat ruokailutottumukset tirsk. Tuskin auttaisi ap:n pohdintaa.

Ei ap kysynyt miten hänen pitäisi järjestää. Hän kertoi mikä on hänen mielestään hyvä systeemi ja perusteli. Minä tein samoin.

Vierailija
31/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kun mitä tuo yksi listasi tuonne eli ihmeen vähällä tulee toimeen.

Vierailija
32/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä on köyhien ongelmat. Valitettavaa jos täytyy miettiä voiko lounaan syödä ravintolassa. Hinnat noin 6,50- 14,50 välillä.

Vierailija
33/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkallopataa?

Nistipataa tarkoitti.

Nisti?

Vierailija
34/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kun mitä tuo yksi listasi tuonne eli ihmeen vähällä tulee toimeen.

Onko se sitten jokin ongelma, että ihmiset syövät eri määriä?

Vierailija
35/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis mies syö eri tavalla kuin minä, enemmän kananmunaa ja makkaraa sekä leipää ja minä kalliimmin salaattia ja kalaa sekä jotain hiilihydraattia. Yleensä olen se joka ruokaa myös tekee ja olen välillä täysin kyllästynyt ruoanlaittoon kun joskus olin sillä alallakin...

Tuntui siellä ruokalassa käydessä, että onko tämä törsäämistä kun rahaa menee jo miehen tupakointiin jne. mutta leikkaan hiuksenikin itse, en käytä muuten juurikaan rahaa ja nuo päivällisruoat ovat jotain itsetehtyä burgerpihviä ja makaronia. Ja nuo kalliimmat ainekset ovat nekin kalliita kaupassa ja aikaa vieviä...

Sitten tuo pääkallopata eli makaroni, jauheliha ja sipuli yhdessä samassa padassa tehtynä on minusta pitemmän päälle järkyttävän tylsää ruokaa.

Ongelmani on varmaan kun olen saanut aika vaatimattoman kasvatuksen jossa ei "tuhlata" rahaa itseen joten tulee huono omatunto kaikesta tuollaisesta turhastakin. Kun miksi minä lapseton ihminen sitten käyn töissä jos en saa syödä terveellistä ruokaa edes?

Ap

Vierailija
36/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap:han syö vielä kunnon päivällisenkin, joten hyvin on hoidettu. Yhdessä asiassa ap kyllä on outo. Nimittöin aika moni vetää vielä pienen iltapalan, mutta kai sekin on suhteellista ja riippuu paljon sitä ruokaa lappaa. Ei se ruokakaan ilmaista ole joten saattaa mennä samoihin, pieni ruoka-annos plus välipala tai iso ruoka-annos. Halvinta tietenkin pieni ruoka-annos eikä mitään muuta.

Vierailija
37/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä on köyhien ongelmat. Valitettavaa jos täytyy miettiä voiko lounaan syödä ravintolassa. Hinnat noin 6,50- 14,50 välillä.

Ajatteles, joku todellakin tienaa alle 1300 nettona. Kyllä, köyhillä on köyhien ongelmat mutta kyllä niitä köyhiä vaan on aika paljon. Sinun valittelusi eivät heitä paljon auta.

Vierailija
38/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en syö työpaikkaruokalassa, sillä en pidä niistä ruoista. Kyllähän se hintakin tuntuu kalliilta kun sillä ei saa edes hyvää ruokaa.

Mieluummin syön kotiruokaa eväänä tai sitten oikeassa ravintolassa.

Vierailija
39/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloiden ruoka on ylisuolattua ja kasvisköyhää, ellei kyseessä ole vegeravintola.

Vierailija
40/57 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ihan mitä tykkäät. Helppoa kun itse olet vastuussa syömisistäsi. Vaikeampaa jos syöjiä on monta. Ei ole aina helppoa ennustaa menekkiä tai valmistaa määriä, mistä riittää varmasti seuraavalle päivälle. Tai voi varmistaa, mutta se tietää isompien annosten laittoa ja enemmän raaka-aineiden ostoa. Esim. jos tavallisesti riittäisi juuri ja juuri 400g jauhelihaa, jotta varmistaisin, että riittää myös seuraavaan päivään lounaaksi pitäisi ostaa 2 pkt.

Mies yrittää aina ottaa ruokaa kotoa lounaaksi, jotta ei tarvitse ostaa itse Tosi hyvä idea, jos on jäänyt yli ruokaa, niin ei ikinä mene hukkaan.

Toisaalta en lähde aina kokkaamaan tarkoituksella määriä, joista varmasti jäisi yli seuraavaan päivään. Niinkuin sanoin menekkiä ei voi aina tietää esim. lasten kohdalta.

Ja toisaalta, ns. kotiruuat on tarkoitus laskea jollain tapaa yhteisestä kassasta tai minä kuitenkin niihin pistän enemmän, joten se että ei osta lounaita itselleen säästää hänen, ei minun rahoja. Meillä siis erilliset rahat kuitenkin.

Itse ostin töissä lounaat omista rahoista.

Eli teillä on erilliset rahat ja sinä maksat puolisonkin ruuat? Oletko vajaa-älyinen? Hakkaako mies sinua? Miksi ihmeessä olet aasi? Mikä vid du joitakin naisia vaivaa?