Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin pesupallot on kadonneet?

Vierailija
24.08.2022 |

Ainakaan S-ryhmän pesuainehyllyiltä ei enää löydy pesupalloja.

Saako niitä ostettua erikseen vai onko tässä joku muovisääntely taustalla?

Olisi kova tarve pesupallolle kun kaikki vanhat on menneet hukkaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen pesupallon funktio on? Käytän sellaista mutta en oikein tiedä mihin sitä tarvitaan. Parantaako se pesutulosta?

Suttaa vähemmän kun pesuaineen laittaa palloon, eikä sinne lokeroon (johon sit jää pesuainemömmöä).

Tämä. Lisäksi mun koneessa pesuainelokerokin on sen mallinen, että nestemäinen aine alkaa valua kaukalosta eteenpäin jo heti kaataessa vaikka kone ei vielä ole edes käynnissä, tarkoitushan on että pesuaine lähtee vasta veden mukana lokerosta liikkeelle kohti rumpua.

Sama on munkin koneessa.

- tuo yhden pesupallon varjelija

Vierailija
22/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lorautan aineen aina pyykin päälle suoraan. En mihinkään palloihin tai lokeroihin. Ei ole ollut mitään ongelmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen pesupallon funktio on? Käytän sellaista mutta en oikein tiedä mihin sitä tarvitaan. Parantaako se pesutulosta?

Suttaa vähemmän kun pesuaineen laittaa palloon, eikä sinne lokeroon (johon sit jää pesuainemömmöä).

Tämä. Lisäksi mun koneessa pesuainelokerokin on sen mallinen, että nestemäinen aine alkaa valua kaukalosta eteenpäin jo heti kaataessa vaikka kone ei vielä ole edes käynnissä, tarkoitushan on että pesuaine lähtee vasta veden mukana lokerosta liikkeelle kohti rumpua.

Sama on munkin koneessa.

- tuo yhden pesupallon varjelija

Kysy sukulaiset, kaverit ja mahdolliset työkaverit läpi olisiko kellään ylimääräisiä palloja. Jos ei tärppää, laita esim. paikalliseen puskaradioon kysymys jos joku ystävällisesti antaisi sinulle pari pesupalloa vaikka pientä korvausta vastaan :)

Vierailija
24/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset sellaisen? Kuinka paljon loraat pyykinpesuainetta pyykkiin...? Itse käytän tiivisteitä, joita ei tarvitse kuin aavistuksen ja hyvä tulee.

En ole ap, mutta siihen palloonhan on nimenomaan näppärä annostella oikea määrä ainetta. Ei tule liikaa kun pallossa on mittaviivat.

"Monet saattavat kaataa ihan liikaa nestemäistä pesuainetta pesupalloon. Meillä on asiakaspalautteen myötä muodostunut käsitys, että annostelu ei tapahdu ohjeita noudattamalla. Olemme kehittäneet pesuaineen Suomen vedenkovuuden mukaan. 4-5 kilon koneelliselle riittää riittää 30 millilitraa eli vain lääkemitallinen." https://yle.fi/uutiset/3-8792143

Ruokalusikallinen on 15 ml. Tiedoksi vain.

Ei kai se sen pallon vika ole etteivät ihmiset noudata annosteluohjeita. Minä noudatan ja pallolla on helppo mitata.

Vierailija
25/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KVG ap.

Vierailija
26/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon pallojen katoamiseen liittyen. Kun muutin uuteen kämppään löysin lattiakaivosta pesupallon, oli varmaan edelliseltä asukkaalta kadonnut, kun mun se ei ollut. Ihmettelen vaan miten se sinne oli päätynyt. 🧐

Vierailija
27/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nestemäisen Omon korkki toimii mitta-asteikkona. Voihan sitä jatkossa säästää yhden korkin ja käyttää sitä pesupallona, jos sellaista haluaa käyttää.

Vierailija
28/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä palloja saa tilattu netistä, mm. Biolindo.fi

kannattaa ottaa Google käyttöön.

Vierailija
29/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin nestemäisen Omon korkki toimii mitta-asteikkona. Voihan sitä jatkossa säästää yhden korkin ja käyttää sitä pesupallona, jos sellaista haluaa käyttää.

Se korkki on erilaista muovia kuin pallon muovi, korkki ei välttämättä tule kestämään likoamista kuumassa vedessä.

Vierailija
30/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain pulloissa on mukana, ei kaikissa

Ostin pari vuotta sitten pesuainepullon, jossa oli mukana  pesupallo. Mutta se onerilainen kuin ne, joita oli saatavilla 15-20 vuotta sitten. Tämä uusi pesupallo on tavattoman kovaa materiaalia ja kolisee  pesun aikana pyykkikoneen seinää vasten. Kova ääni häiritsee varmasti myös naapureita. Asun  pienessä asunnossa enkä pääse ääntä pakoon. Nykyiset pesuohjelmat ovat pitempiä kuin entiset, joten häiritsevää ääntä joutuu kuuntelemaan pitkän aikaa.

Vierailija
31/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaako joku nestemäistä pesuainetta jauheille tarkoitettuun lokeroon?

Vierailija
32/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset sellaisen? Kuinka paljon loraat pyykinpesuainetta pyykkiin...? Itse käytän tiivisteitä, joita ei tarvitse kuin aavistuksen ja hyvä tulee.

En ole ap, mutta siihen palloonhan on nimenomaan näppärä annostella oikea määrä ainetta. Ei tule liikaa kun pallossa on mittaviivat.

"Monet saattavat kaataa ihan liikaa nestemäistä pesuainetta pesupalloon. Meillä on asiakaspalautteen myötä muodostunut käsitys, että annostelu ei tapahdu ohjeita noudattamalla. Olemme kehittäneet pesuaineen Suomen vedenkovuuden mukaan. 4-5 kilon koneelliselle riittää riittää 30 millilitraa eli vain lääkemitallinen." https://yle.fi/uutiset/3-8792143

Ruokalusikallinen on 15 ml. Tiedoksi vain.

Ei kai se sen pallon vika ole etteivät ihmiset noudata annosteluohjeita. Minä noudatan ja pallolla on helppo mitata.

Niin totta. On ihmisiä, jotka eivät piittaa mistään ohjeista.  Se koskee muutakin kuin pyykinpesua. He toimivat oman päänsä mukaan.  Mutta joskus syy on siinä, että henkilö on vanha, hänen sisäinen tietokoneensa on "ohjelmoitu" mittaamaan pesuainetta runsaalla kädellä.  Pesuainetta tarvittiin ennen isompi määrä. Tuttu vanhus on joskus pyytänyt apua pyykin ripustamiseen. Pyykissä on selvästi pesuaineen jämiä. Pesupulverille tarkoitetussa lokerossa on pesun jälkeen isoja möykkyjä pesupulveria, joka ei ole liuennut veteen.

Vierailija
33/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitatkaa pesuaine sillä pullon korkilla, ajaa ihan saman asian. pesuaine koneeseen/pyykkin sekaan ja korkki takaisin pulloon kiinni. Ei sillä pallolla ole mitään funktiota pyykin seassa oikeasti.

Vierailija
34/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän palloa silloin, kun käytän jotain tahranpoistojauhetta (näitä Vanish yms.).

Vierailija
35/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois ylimääräisiä. Voin myydä 45,50 euroa/kpl + toimituskulut 7 euroa. Saat seurantakoodin myös.

Ota yhteyttä mies57v@gmail.com.

Vierailija
36/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska järjestetään pesupallon mm-kisat?