Mihin pesupallot on kadonneet?
Ainakaan S-ryhmän pesuainehyllyiltä ei enää löydy pesupalloja.
Saako niitä ostettua erikseen vai onko tässä joku muovisääntely taustalla?
Olisi kova tarve pesupallolle kun kaikki vanhat on menneet hukkaan.
Kommentit (36)
Mä lorautan aineen aina pyykin päälle suoraan. En mihinkään palloihin tai lokeroihin. Ei ole ollut mitään ongelmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen pesupallon funktio on? Käytän sellaista mutta en oikein tiedä mihin sitä tarvitaan. Parantaako se pesutulosta?
Suttaa vähemmän kun pesuaineen laittaa palloon, eikä sinne lokeroon (johon sit jää pesuainemömmöä).
Tämä. Lisäksi mun koneessa pesuainelokerokin on sen mallinen, että nestemäinen aine alkaa valua kaukalosta eteenpäin jo heti kaataessa vaikka kone ei vielä ole edes käynnissä, tarkoitushan on että pesuaine lähtee vasta veden mukana lokerosta liikkeelle kohti rumpua.
Sama on munkin koneessa.
- tuo yhden pesupallon varjelija
Kysy sukulaiset, kaverit ja mahdolliset työkaverit läpi olisiko kellään ylimääräisiä palloja. Jos ei tärppää, laita esim. paikalliseen puskaradioon kysymys jos joku ystävällisesti antaisi sinulle pari pesupalloa vaikka pientä korvausta vastaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset sellaisen? Kuinka paljon loraat pyykinpesuainetta pyykkiin...? Itse käytän tiivisteitä, joita ei tarvitse kuin aavistuksen ja hyvä tulee.
En ole ap, mutta siihen palloonhan on nimenomaan näppärä annostella oikea määrä ainetta. Ei tule liikaa kun pallossa on mittaviivat.
"Monet saattavat kaataa ihan liikaa nestemäistä pesuainetta pesupalloon. Meillä on asiakaspalautteen myötä muodostunut käsitys, että annostelu ei tapahdu ohjeita noudattamalla. Olemme kehittäneet pesuaineen Suomen vedenkovuuden mukaan. 4-5 kilon koneelliselle riittää riittää 30 millilitraa eli vain lääkemitallinen." https://yle.fi/uutiset/3-8792143
Ruokalusikallinen on 15 ml. Tiedoksi vain.
Ei kai se sen pallon vika ole etteivät ihmiset noudata annosteluohjeita. Minä noudatan ja pallolla on helppo mitata.
Tuohon pallojen katoamiseen liittyen. Kun muutin uuteen kämppään löysin lattiakaivosta pesupallon, oli varmaan edelliseltä asukkaalta kadonnut, kun mun se ei ollut. Ihmettelen vaan miten se sinne oli päätynyt. 🧐
Ainakin nestemäisen Omon korkki toimii mitta-asteikkona. Voihan sitä jatkossa säästää yhden korkin ja käyttää sitä pesupallona, jos sellaista haluaa käyttää.
Niitä palloja saa tilattu netistä, mm. Biolindo.fi
kannattaa ottaa Google käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin nestemäisen Omon korkki toimii mitta-asteikkona. Voihan sitä jatkossa säästää yhden korkin ja käyttää sitä pesupallona, jos sellaista haluaa käyttää.
Se korkki on erilaista muovia kuin pallon muovi, korkki ei välttämättä tule kestämään likoamista kuumassa vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Jossain pulloissa on mukana, ei kaikissa
Ostin pari vuotta sitten pesuainepullon, jossa oli mukana pesupallo. Mutta se onerilainen kuin ne, joita oli saatavilla 15-20 vuotta sitten. Tämä uusi pesupallo on tavattoman kovaa materiaalia ja kolisee pesun aikana pyykkikoneen seinää vasten. Kova ääni häiritsee varmasti myös naapureita. Asun pienessä asunnossa enkä pääse ääntä pakoon. Nykyiset pesuohjelmat ovat pitempiä kuin entiset, joten häiritsevää ääntä joutuu kuuntelemaan pitkän aikaa.
Laittaako joku nestemäistä pesuainetta jauheille tarkoitettuun lokeroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset sellaisen? Kuinka paljon loraat pyykinpesuainetta pyykkiin...? Itse käytän tiivisteitä, joita ei tarvitse kuin aavistuksen ja hyvä tulee.
En ole ap, mutta siihen palloonhan on nimenomaan näppärä annostella oikea määrä ainetta. Ei tule liikaa kun pallossa on mittaviivat.
"Monet saattavat kaataa ihan liikaa nestemäistä pesuainetta pesupalloon. Meillä on asiakaspalautteen myötä muodostunut käsitys, että annostelu ei tapahdu ohjeita noudattamalla. Olemme kehittäneet pesuaineen Suomen vedenkovuuden mukaan. 4-5 kilon koneelliselle riittää riittää 30 millilitraa eli vain lääkemitallinen." https://yle.fi/uutiset/3-8792143
Ruokalusikallinen on 15 ml. Tiedoksi vain.
Ei kai se sen pallon vika ole etteivät ihmiset noudata annosteluohjeita. Minä noudatan ja pallolla on helppo mitata.
Niin totta. On ihmisiä, jotka eivät piittaa mistään ohjeista. Se koskee muutakin kuin pyykinpesua. He toimivat oman päänsä mukaan. Mutta joskus syy on siinä, että henkilö on vanha, hänen sisäinen tietokoneensa on "ohjelmoitu" mittaamaan pesuainetta runsaalla kädellä. Pesuainetta tarvittiin ennen isompi määrä. Tuttu vanhus on joskus pyytänyt apua pyykin ripustamiseen. Pyykissä on selvästi pesuaineen jämiä. Pesupulverille tarkoitetussa lokerossa on pesun jälkeen isoja möykkyjä pesupulveria, joka ei ole liuennut veteen.
mitatkaa pesuaine sillä pullon korkilla, ajaa ihan saman asian. pesuaine koneeseen/pyykkin sekaan ja korkki takaisin pulloon kiinni. Ei sillä pallolla ole mitään funktiota pyykin seassa oikeasti.
Mä käytän palloa silloin, kun käytän jotain tahranpoistojauhetta (näitä Vanish yms.).
Mulla ois ylimääräisiä. Voin myydä 45,50 euroa/kpl + toimituskulut 7 euroa. Saat seurantakoodin myös.
Ota yhteyttä mies57v@gmail.com.
Koska järjestetään pesupallon mm-kisat?
Sama on munkin koneessa.
- tuo yhden pesupallon varjelija