Onko noloa tehdä pieni voileipäkakku vain itselle?
En ole kolmeen vuoteen käynyt missään kesteillä, joissa saisi voileipäkakkua. Kovasti tekee mieli voileipäkakkua. Onko noloa tehdä sellainen pieni voileipäkakku? Olen sinkku ja asun yksin, eikä ole hirveästi ystäviä, joita voisi pyytää kahvittelee. Sehän menisi ihan ateriasta parina kolmena päivänä.
Kommentit (42)
Mistä kukaan tietää mitä sä kotona itsellesi teet. Jos pidät sitä nolona niin älä kerro kenellekään. Problem solved.
Minä teen joka kevät. En kyllä näin elokuussa.
Ei ole. Olen itse voileipäkakkufani ja kerran viikossa teen.
Miksi pieni, se säilyy jääkaapissa hyvänä monta päivää.
Häh? Mikä siinä olisi noloa? Olen tilannut itselleni joskus voileipäkakun pitopalvelusta vaikkei mitään juhlia ollut. Eli tottakai voit tehdä tai tilata tai mitä vaan!
Joo tee sellainen. Itse en söisi ikinä voileipäkakkua, himoitsen pelkästään makeita kakkuja ja koska niissä on paljon ilmaa välissä, litistämällä niistä tulisi litteitä ja pieniä.
Ei voileipäkakussa ole mitään sen kummempaa oikeasti kuin muissakaan ruuissa, vaikka yleensä onkin juhlatarjottava. Ihan yhtä hyvin voisi miettiä, onko noloa tehdä itselleen hernesoppaa. Eli: tee ihmeessä ja nauti, tästä inspiroituneena minäkin saatan mokoman väsätä :)
Tekaisempa minäkin! Jääkaapissa sattuu olee ainekset yksinkertaiseen kakkuun: kinkkua, tuorejuustoa, majoneesia, paprikaa ja kurkkua. Koristeeksi taidan laittaa rucolaa ja kirsikkatomaattikukkia.
Ihanaa itsensä hemmottelua! Anna mennä vaan! Otan aina juhlissa voileipäkakkua makean kakun sijaan jos sitä on tarjolla, eli tykkään kovasti.
Ei ole noloa. Tee itsellesi ihan mitä ruokaa haluat. Minäkin olen sinkku, en ole koskaan miettinyt, miksi joku ruoka olisi noloa tehdä ihan vaan itselle.
Siihen tarvittavaa tummaa vuokaleipää ei löydykään joka kaupasta. Paahtoleipään EI TEHDÄ.
Mä tekisin. :)
Pari vuotta sitten en ollut tehnyt yhtäkään voileipäkakkua elämäni aikana. Se kokemattomuus oli kuulemma noloa tämmöiselle keittiöalan ihmiselle, joten otin sitten niskavoiton voileipäkakuista. Nyt on jonkin verran kokemusta ja herkut valmistuu tuosta vaan.
Tein joka kuukausi omalle perheelle voileipäkakun yhden vuoden ajan (kaikki erilaisia). Ne oli vielä suht kookkaita, että me neljä syötiin niitä aina viikonlopun ajan. Välillä oli teinien kaverit jelppimässä syömisessä ja nauroivat tätä päähänpistoa (?).
Pidin vuoden paussia tuosta kuukausittaisesta valmistamisesta, mutta sitten kasasin niitä vain juhliin. Tänä vuonna olen taas tehnyt yhden per kuukausi. Yleisön pyynnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Siihen tarvittavaa tummaa vuokaleipää ei löydykään joka kaupasta. Paahtoleipään EI TEHDÄ.
Kai nyt kakkuun leivotaan pohjat itse?
Paistoin äsken itselleni sämpylöitä.
On noloa. Älä tee, ettet nolaa itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt kakkuun leivotaan pohjat itse?
Varmaan laitat voileipäkakun uuniin?
Yhtä noloa kuin tehdä itselleen majoneesivoileipä.